نتایج در این بخش نمایش داده می شود

امکان تحصیل همزمان در دو رشته علمی کاربردی

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: تحصیل هم‌زمان دو رشته برای دانشجویان استعداد درخشان در رشته‌های علمی کاربردی در دست اقدام است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه جامع علمی کاربردی، کیانوش بهرهی با بیان اینکه برای اولین بار طرح آمایش آموزش عالی مهارتی این دانشگاه با اهداف کلی آغاز و در دست اقدام است، گفت:

نظام‌بخشی به مراکز آموزش عالی با رویکرد سرزمینی (مکانی) در سطوح ملی و منطقه‌ای بر اساس جهت‌گیری‌های توسعه کشور در قالب تلفیق برنامه‌ریزی‌های از پایین به بالا و بلعکس؛ با تکیه بر قابلیت‌ها، توانمندی‌ها و محدودیت‌های منطقه‌ای انجام شده است.

وی افزود: شناسایی نیازهای آموزشی بر اساس نیاز واقعی فعلی و آتی، توسعه آموزش‌های علمی کاربردی منطبق با اسناد بالادستی، جهت گیری اشتغال بازار کار فعلی و آتی، برنامه‌ریزی برای توسعه کیفی، استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای انجام و طی آن دستورالعمل‌هایی برای مراکز آموزش سراسر استان‌ها تهیه شد تا به عنوان یک نقشه راه برای توسعه رشته محل‌های جدید، مراکز آموزش موجود و ایجاد مراکز آموزش جدید پس از تصویب از نتایج این طرح استفاده خواهد شد.

مدیرکل دفترگسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد:

در پذیرش سال جاری برای نخستین بار با پیگیری و مساعدت رئیس و معاون آموزش دانشگاه جامع علمی کاربردی امکان افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو تا سقف دو برابر برای برخی از رشته محل‌های تخصصی مراکز آموزش شاخص سطح دو فراهم شد.

وی گفت: اقدامات و برنامه‌ریزی‌های لازم برای اصلاح ساختار واحدهای آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی در قالب مرکز آموزش عالی مهارتی، دانشکده / مجتمع آموزش عالی مهارتی و مؤسسات انجام و در حال پیگیری برای تصویب توسط مراجع ذیصلاح می‌باشد.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: بررسی و بازبینی و در صورت لزوم اصلاح خوشه شغلی – حوزه شغلی مراکز آموزش علمی کاربردی با رویکرد نیازها و مزیت‌های نسبی منطقه‌ای با هماهنگی واحدهای استانی در پذیرش مهرماه ۱۴۰۰ انجام شده و اقدام لازم برای تحصیل هم‌زمان دو رشته برای دانشجویان استعداد درخشان در رشته‌های علمی کاربردی در دست انجام است که پس از تصویب در مراجع ذیصلاح اجرایی خواهد شد.

وی گفت: احیای مجدد دوره کارشناسی ارشد یکی از اقدامات مناسب دانشگاه بود که براساس آن دانشگاه مجاز به اجرای محدود این دوره‌ها برای مراکز آموزش شاخص، دارای سابقه اجرا، محیط کار مناسب و تجهیزات و امکانات مورد نیاز در مرحله اول در گروه صنعت است.

بهره‌ی بر لزوم توجه و توسعه به آموزش‌های کوتاه مدت در کنار آموزش‌های بلند مدت تاکید کرد وگفت: دوره‌های کوتاه مدت می‌توانند بستر مناسبی برای ارتقای مراکز آموزشی باشد.

بیشتر بخوانید :

جزئیات برگزاری چندباره کنکور در یک سال/ تغییرات از کی اجرا می‌شود

برنامه ریزی کنکور به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه

۱۹ روش ساده و تاثیرگذار تست زنی در کنکور ۱۴۰۰

وی اظهارکرد: ساماندهی مدرسین از دیگر اقدامات مهم و اساسی دانشگاه جامع علمی کاربردی درجهت ارتقای کیفیت آموزشی بوده که در این راستا تعداد مدرسین این دانشگاه به حدود ۳۵ هزار مدرس رسید.

مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی دانشگاه جامع علمی کاربردی در ادامه به جشنواره انتخاب مدرسان برتر علمی کاربردی سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت:

از بین ۳۴ هزار و ۷۵۹ مدرس فعال در کشور حدود ۲۵ هزار نفراز آن‌ها حائز شرکت دراین جشنواره شدند که ۲۵۷ نفر از این تعداد انتخاب شدند و پرونده آنها به ستاد مرکزی جهت داوری ارسال شد که نهایتاً ۱۳۰ نفر حائز شرایط داوری شدند.

وی بر لزوم توجه به آموزش‌های کوتاه مدت در کنار آموزش‌های بلند مدت تاکید کرد وگفت: دوره‌های کوتاه مدت می‌توانند سودآوری خوبی داشته و مشکلات مالی این دانشگاه را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.