نتایج در این بخش نمایش داده می شود

جزئیات برگزاری چندباره کنکور در یک سال/ تغییرات از کی اجرا می‌شود

فرهنگ فصیحی، قائم مقام دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جزئیات تصمیم اخیر این ستاد در ارتباط با کنکور سراسری گفت:

برگزاری چند بار کنکور در سال یک بند از بسته سیاستی شورا است که در حال تصویب است و به موجب آن، این وضعیت که یک بار در سال آزمون برگزار شود و سرنوشت داوطلبان بر اساس آن تعیین شود، تغییر می‌کند. پس بر این اساس ممکن است آزمون در سال چند بار برگزار شود.

وی افزود: یک بخش از کیفیت سنجش استعداد تحصیلی قرار است به عهده آموزش و پرورش باشد به این ترتیب باید به گونه برنامه‌ریزی شود که آموزش و پرورش نیز آمادگی اجرای طرح را داشته باشد.

این مقام مسئول در شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه در حال حاضر امتحانات سال آخر دبیرستان به صورت نهایی برگزار می‌شود، گفت:

این طرح در صحن شورا در حال بررسی است و ان‌شاالله در آینده نزدیک تصویب شود.

بیشتر بخوانید :

مطالعه يا تکنيک؛ کدام يک بر ديگري برتري دارد؟

جمع بندی دروس را فراموش نکنيم!

تفکر منفي، ممنوع!

فصیحی درباره زمان احتمالی اجرایی این طرح گفت: اگر این طرح مصوب و قرار شد بر اساس آن یک سال که همان امتحانات سال آخر دبیرستان است، تغییرات اعمال شود، داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ باید خود را آماده این تغییرات بکنند.

وی ادامه داد: اما اگر بنا باشد دو سال آخر نهایی شود، باید آزمون‌های دو سال آخر دبیرستان استاندارد سازی شوند و داوطلبانی که در سال ۱۴۰۳ می‌خواهند کنکور دهند باید بدانند که ممکن است تغییرات در کنکور برای آنها اتفاق افتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.