نتایج در این بخش نمایش داده می شود

درس عربی را چگونه بخوانیم و بیاموزیم؟

یکی از مشکلاتی که داوطلبان در مطالعه عربی برای کنکور با آن مواجهند، این است که عربی را چگونه بخوانند تا نتیجه بهتری کسب کنند. آموختن این درس با نگرش منفی برای شما سخت‌تر و توام با زحمت بیشتری خواهد بود. درس عربی از چند بخش اصلی تشکیل شده است این بخش‌ها را کاملاً بشناسید و برای غلبه بر هر یک از آن‌ها از راهکار‌های خاص و ویژه استفاده کنید؛ بنابراین آن را بطور پایه‌ای و اصولی فرا بگیرید. 

این بخش‌ها عبارتند از:

۱- متون درسی که معمولاً در بر گیرنده گفتگوها، حکایات و داستان‌های کوتاه است.

۲- قواعد زبان عربی که در هر درس بخشی از آن مورد اشاره و بررسی واقع می‌شود.

۳-  تمرین‌های مختلف برای تثبیت آموخته‌های مربوط به هر درس.

۴- کارگاه ترجمه و تعریب که به امر برگردان جملات از زبان مبداء به مقصد (فارسی به عربی) یا از زبان مقصد به مبداء (عربی به فارسی) می‌پردازد.

۵-کاربرد لغات عربی آموخته شده در کتاب خدا.

۶- کاربرد لغات عربی آموخته شده در نهج البلاغه.

۷- برای درک هر چه بهتر متون عربی باید دایره لغوی خودتان را گسترش دهید.

برای این کار حتماً باید به فهمیدن، حفظ کردن و بکار بستن لغات عربی آموخته شده روی بیاورید.

 برای یادگیری لغات، ابتدا باید معنی لغت را بفهمید

لغات را درست تلفظ کنید. برای جلوگیری از فراموش کردن لغات حفظ شده باید لغت مربوطه را در متن جمله‌ها و عبارات عربی بار‌ها و بار‌ها مرور کنید و متن خوانی را بعد از درک و حفظ معنی کلمه‌ها در دستور کارتان قرار دهید. این عمل را آنقدر تمرین کنید تا به مرحله روان خوانی برسید. سپس معنی آن را حفظ کنید و نقش دستوری آن را تشخیص دهید. جهت پیشگیری از فراموشی و نیز افزایش تسلط تان بر دایره لغوی ایجاد شده باید آن‌ها را به گونه‌های مختلفی بکار ببرید. یکی از این روش‌ها برگردان از زبان مبداء به مقصد و برعکس (ترجمه و تعریب) است.
بیشتر بخوانید :

لغات مهم املایی درس فارسی

بودجه بندی سوالات عربی کنکور نظام جدید و قدیم

کتاب ۳۳ سال کنکور عمومی – ادبیات فارسی ( کلیه رشته ها )

یادگیری هر زبان مستلزم تحریک و هدایت زیر ساخت‌های زبانی است یعنی اجزاء شکل دهنده به زبان باید درست و اصولی هدایت شوند. مثلاً روان خوانی کردن یکی از این موارد است. سعی کنید صحیح تلفظ کنید. برای این کار به طرز تلفظ دبیرتان توجه کنید و از نوار یا سی دی‌های آموزشی استفاده کنید تا هم گوش تان به صحیح شنیدن و هم زبانتان به صحیح گفتن عادت کند.

بیشتر بخوانید :

درس عربی را چگونه بخوانیم و بیاموزیم؟

به بهاري که مي‌رسد از راه

افزایش ساعت مطالعه در ایام تعطیلات و جمعبندی

قواعد زبان را بفهمید و تعاریف آن‌ را درک کنید

 قواعد را دسته بندی کنید وآن‌ها را به هم ربط دهید. استفاده از کادر‌ها و جداول موجود در کتاب در این زمینه می‌تواند به شما خیلی کمک کند. قواعد آموخته شده را حفظ کنید و بلافاصله اقدام به قاعده یابی کنید. یعنی به متن کتاب در درس‌های مختلف مراجعه کنید و قاعده بکار رفته را مورد شناسایی قرار دهید. این کار در تثبیت آنچه یاد گرفته اید و حفظ کرده اید بسیار مؤثر است.

مقایسه کنید!

 قواعد زبان عربی را با دستور زبان فارسی مقایسه کنید و تفاوت‌ها و تشابهات آن‌ها را پیدا کنید با این کار هرگز قواعد زبان عربی را فراموش نخواهید کرد ضمن آنکه بر دستور زبان فارسی هم تسلط  پیدا خواهید کرد. تغییرات موجود در قواعد را به خاطر بسپارید. تفاوت‌ها و تشابهات موجود در قواعد را پیدا کنید. آن‌ها را بصورت حاشیه و خلاصه در کتاب درسی تان بنویسید.

بیشتر بخوانید :

ثبت نام دانشگاه امام صادق در کنکور ۹۹

۷ روش رسيدن به آرزوها

مهم‌ترین عوامل موفقیت در کنکور در ماه‌های پایانی

 متن را با صدای بلند بخوانید

 زیر کلماتی که معنای آن‌ها را نمی‌دانید به هنگام مطالعه کردن خط بکشید و به کمک فرهنگ لغت معنی آن را پیدا کنید، بنویسید و حفظ کنید. به پیوند زبان فارسی با عربی توجه کنید و از این پیوند، پلی برای حافظه بسازید. برای کسب مهارت در تعریب، سعی کنید در صرف افعال و ضمایر دقت کنید. برای کسب مهارت در تعریب، بازی با صیغه‌ها یا زمان افعال را تجربه کنید. بخشی از سؤالات آزمون سراسری معمولاً به تغییر صیغه‌ها و زمان نظر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.