نتایج در این بخش نمایش داده می شود

مهم‌ترین عوامل موفقیت در کنکور در ماه‌های پایانی

مهم‌ترین عوامل موفقیت در کنکور در ماه‌های پایانی

داوطلبان کنکور سراسری!

اولین و مهم‌ترین عامل موفقیت شما داشتن روحیه‌ی مثبت و اعتماد به‌ نفس است. آرامش درونی باعث افزایش انرژی شما در مطالعه و استفاده‌ی بهینه از زمان می‌شود. به خدا توکل کنید. از فعل‌های منفی مانند «نمی‌توانم، نمی‌شود، نمی‌رسم» استفاده نکنید. به جای آن افکار مثبت داشته باشید و تصویر ذهنی خود را از روز کنکور و نتیجه‌ی آن، روشن و مثبت بسازید.

تا کنکور سراسری ۵ ماه زمان مانده و شما میتوانید با داشتن روحیه مناسب ، انرژی عالی و برنامه ریزی درست رتبه ی دلخواه خود را کسب کنید .

دومین عامل موفقیت شما  این است که انتقاد پذیر باشید و اشتباهات خود را توجیه نکنید؛ زیرا این مورد باعث می‌شود از پیشرفت باز بمانید. در صورتی که اولیا یا مشاور از شما در مورد ساعت مطالعه یا نحوه‌ی مطالعه و امتحان دادن انتقاد می‌کنند یا توصیه‌ای دارند پذیرا باشید. سعی کنید به جای واکنش منفی از راهنمایی این افراد در بهبود عملکرد خود و کسب نتیجه‌ی بهتر استفاده کنید.

سومین عامل مؤثر در موفقیت شما تغذیه‌ی سالم و خواب مناسب است. همان طور که غذای روح شما آرامش است بدن نیز بیش‌ از قبل برای مطالعه به انرژی نیاز دارد. حتماً برای مطالعه‌ی بهتر و داشتن انرژی، صبحانه بخورید و این وعده‌ی غذایی مهم را حذف نکنید. از مواد غذایی پروتئینی استفاده کنید و از مغزها در حد نیاز استفاده کنید. بنا بر دستور طب اسلامی و به فرموده‌ی امام علی «علیه السلام» قرائت قرآن، خوردن عسل و جویدن کُندر برای تقویت حافظه بسیار مفید است. از خوردن غذاهای چرب و سنگین پرهیز کنید. زمان خواب و استراحت خود را تنظیم کنید و سعی کنید در طول شبانه‌روز ساعت خواب مناسب و متعادل داشته باشید و بیش‌تر از هفت یا هشت ساعت نخوابید.

در صورت توجه به این سه عامل مهم و داشتن برنامه‌ریزی و شیوه‌ی مطالعه‌ی صحیح نتیجه‌ی خوبی کسب می‌کنید .

✍ نوشته ی : استاد علی سلیمانی ( روانشناس و مشاور تحصیلی )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.