نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نحوه برخورد با تست ها در جلسه کنکور

الف – بررسی اجمالی از سوال ها داشته باشید


سوال ها را به طور اجمالی بررسی کنید. راهنمایی ها را به دقت بخوانید و متوجه تعداد سوال ها باشید و وقت خود را طبق ارزش سوال ها زمان بندی کنید.

این بررسی اجمالی می تواند کمک زیادی به شما بکند و از احتمال بروز اشتباه در درک سوالات جلوگیری نمایید. همچنین این کار، گام اساسی برای شروع کار تست زنی است.

ب – زمان را در نظر داشته باشید.


زمان، یکی از عواملی است که قبل از تست زدن و پاسخ گویی به آزمون های تستی باید مد نظر باشد.

سعی کنید که وقت خود را با توجه به ارزش هر سوال، زمان بندی کنید.

بسیار مهم است که مدت زمانی را که برای پاسخگویی به هر سوال در نظر می گیرید، با مدت زمانی که برای پاسخگویی آن سوال تعیین شده است، هماهنگ باشد.

پ – سرعت عمل داشته باشید.


برخی از افراد در انجام کارهایشان سرعت کمتری دارند.

این افراد بنا به دلایلی میزانی از وقت خود را هدر می دهند.

این زمان های از دست رفته در برخی از کارها و فعالیت ها چندان مشهود نیست، ولی در کارهایی چون تست زنی و به ویژه سر جلسه کنکور، اهمیت اساسی دارد.

معمولاً کسانی که تمرکز بیشتری دارند و مطالب را خوب خوانده باشند، در پاسخ گویی حضور ذهن دارند و با سرعت عمل بیشتری پیش می روند.

ولی برخی از افراد به دلیل کندی عمل و نه به خاطر فقدان تمرکز، وقت را از دست می دهند.

این افراد باید بیشتر و بیشتر تمرین کنند و سرعت عمل خود را افزایش دهند.

برای انجام این کار، بهتر است که آن ها علت کندی عمل خود را تشخیص دهند و اقدام به رفع آن کنند.

برای انجام افزایش سرعت عمل می توانید زمانی را برای انجام کارهای خود و به ویژه تست زدن اختصاص دهید و سپس سعی کنید که در این فاصله تعدادی تست بزنید، و بعد از آن، رفته رفته سعی کنید تعداد تست هایی را که در این فاصله زمانی می زنید، افزایش دهید.

ت – دقت کنید.


اکثر اشتباهاتی که در هنگام تست زدن پیش می آید مربوط به افعال جملات است.

سوالاتی که آخرشان با کلماتی چون می شود و نمی شود، است و نیست و می باشد و نمی باشد و … تمام می شود و ممکن است که داوطلب را دچار خطا کند.

عدم دقت در هنگام تست زدن موجب می شود که فرد گزینه اشتباه را انتخاب کند، نکته دیگر اینکه در آزمون های چهارگزینه ای معمولاً چهار گزینه شباهت زیادی به هم دارد و ممکن است که داوطلب با خواندن اولیه گزینه، آن را صحیح بداند و از خواندن سه گزینه دیگر خودداری کند.

توجه داشته باشید که چهار گزینه را حتماً بخوانید و با مقایسه آن ها با یکدیگر پاسخ صحیح را انتخاب کنید.

ث- در سوالات جور کردنی بتدریج که موارد را با هم جور می کنید آن ها را حذف کنید.


با به کار گیری این روش، پاسخ ها کمتر خواهند شد و احتمال کاربرد مجدد آن ها کاهش خواهد یافت.

در موقع حدس زدن، معمولاً اولین حدس شما درست است، بنابراین، زیاد وسواس به خرج ندهید تا جواب را عوض کنید، مگر در واقعی که مطمئن هستید.

پاسخ هایی را که می بینید غلط است کنار بگذارید و بدین طریق تعداد پاسخ ها را محدود کنید تا احتمال پیدا کردن پاسخ صحیح را بیشتر کنید.

سوالات آسان را زودتر جواب دهید.

اگر احساس می کنید که سوالی پیچیده است، وقت خودتان را زیاد روی آن سوال تلف نکنید، بلکه کنار آن علامت بگذارید تا بعداً به آن پاسخ دهید.

ج – به سوالات به صورت تصادفی و شانسی پاسخ ندهید.


تا جایی که امکان دارد از انتخاب پاسخ های تصادفی پرهیز کنید. در نهایت پاسخ ها را مرور کنید، اما سعی در عوض کردن آن پاسخ ها نداشته باشید.

سوالاتی را که احساس می کنید اشتباه پاسخ داده اید، یک بار دیگر بررسی کنید و به عقب برگردید و دوباره با دقت بیشتری مطالب مربوط به آن را بخوانید تا اشکال برطرف شود.

خلاصه ای از آنچه را که در پاسخگویی به سوالات چهار گزینه ای و انتخاب گزینه صحیح، لازم می شود، مدتی همراه خود داشته باشید و مرور کنید. به این ترتیب، موارد بیشتر در ذهنتان حک خواهد شد و سر جلسه آزمون، بهتر خواهید توانست آن را رعایت کنید.

چ – با سوالات تستی، بیشتر آشنا شوید.


علاوه بر مطالعه دقیق، آنچه در کنکور اهمیت دارد، آشنایی با سوالات تستی است.

  • مسلما کسی که با شیوه پاسخ به سوالات تستی آشنایی داشته باشد، در آزمون بهتر عمل می کند تا افرادی که هیچگونه آشنایی با این شیوه نداشته باشند، و این امر با تمرین آسان می شود. در ضمن، وقت باقی مانده بهترین زمان ممکن برای تست زدن و آشنایی با سوالاتی است که ممکن است در آزمون با آن ها مواجه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.