نتایج در این بخش نمایش داده می شود

آخرین تصمیم سازمان سنجش در خصوص کنکور ۱۴۰۰

دکتر ابراهیم خدایی در جمع خبرنگاران در خصوص آخرین اقدام سازمان سنجش آموزش کشور برای رفع حواشی سؤالات کنکور ۱۴۰۰ تاکید کرد:

نتایج آزمون سراسری ۱۴۰۰ تا روز دوشنبه هفته آینده اعلام خواهد شد و ما تقریبا تمامی نظرات عوامل دخیل و موثر در کنکور سراسری اعم از دانش آموزان، آموزش و پرورش، موسساتی که در این زمینه فعالیت داشتند را جمع آوری کردیم و در اطلاعیه ای که از طریق این سازمان منتشر کرد به تفصیل گفتیم که درس ریاضی کنکور امسال در مقایسه با سال گذشته سخت تر شده است.

وی در ادامه تصریح کرد:

مجموعا سه ایراد کلی به سؤالات کنکور ۱۴۰۰ گرفته شد یکی از ایرادات این بود که خارج از کتاب درسی سؤال طراحی شده است و براساس نامه رسمی که از آموزش و پرورش دریافت کردیم مشخص شد که تعداد سه سؤال خارج از درس طراحی شده است.

یکسری از سؤالات را نیز اعلام کردند از بخش حذف شده دروس طراحی کرده ایم که این موارد نیز به دقت بررسی شد. موضوع دیگری نیز عنوان می شد این بود که خارج از اهداف کتاب درسی است که به این بخش نیز این پاسخ داده شد به لحاظ تفاوت ماهیت آزمون، منابع ما کتابهای درسی است و اصولا در کنکور وارد اهداف درسی نخواهیم شد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور یادآور شد:

مواردی که در خصوص سؤالات کنکور مطرح بود در سازمان سنجش مورد بررسی قرار گرفت و در حال حاضر نیز این بررسی ها ادامه دارد درنهایت به نفع داوطلبان تصمیم خواهیم گرفت و سؤالاتی که به نتیجه برسیم خارج از کتاب طراحی شده است را  حذف خواهیم کرد.

وی ادامه داد: یکسری از سؤالات نیز طبیعتا سخت بود نهایتا تصمیمی که در بحث ریاضی گرفته شده است به نفع داوطلبان است و داوطلبان نتیجه این تصمیم گیری را در کارنامه خود مشاهده خواهندکرد.

خدایی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث دشواری سؤالات کنکور نیز با توجه به این که این دشواری برای همه داوطلبان بوده است، بنابراین مسئله ای ندارد مثلا سال گذشته داوطلبی با نمره ۶۰ تراز ۱۰ هزار را دریافت می کرد و امسال با نمره ۵۰ تراز ۱۰ هزار را می گیرد بنابراین داوطلبان نگران این مساله نباشند زیرا مشاهده خواهند کرد که سازمان سنجش بهترین تصمیم را به نفع داوطلبان گرفته است. بنابراین تصمیم ما مبنی بر ایجاد تاثیر مثبت یکسری از سؤالات بوده است.

بیشتر بخوانید :

سرنوشت تحصيلي‌ات را خودت رقم بزن

تا چه اندازه از ماهيت متفاوت دانشگاه با مدرسه آگاهي داريد؟

علايق تحصيلي خود را بشناسيد

وی تاکید کرد: حدود یک تا دو سؤال کنکور امسال جواب نداشتند که این سؤالات حذف شدند و ما مابقی سؤالات نیز با تاثیر مثبت اعمال می شود و ما نمی توانیم وقتی که داوطلب برای این سؤال گذاشته است با حذف سوال نادیده بگیریم تاثیر مثبت نیز به این صورت است اگر فرد پاسخ مثبت داده باشد با تاثیر مثبت اعمال می شود و اگر جای پاسخ را سفید گذاشته باشد این تاثیر مثبت نیز اعمال نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.