نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ثبت سفارش کتابهای درسی تا ۲۲ خرداد

لوی تبار گفت: ثبت سفارش اینترنتی کتابهای درسی دانش آموزان از ۲۲ فروردین شروع شده است تا روز ۲۲ خرداد ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علوی تبار، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، در ارتباط زنده با شبکه خبر در مورد ثبت نام و توزیع کتب درسی، اظهار کرد: ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۲ فروردین برای پایه‌های میان پایه شروع شده و تا ۲۲ خرداد ادامه دارد.

او افزود: پایه‌های تحصیلی دوم تا ششم و نهم، یازدهم و دوازدهم پایه‌های میانی ما هستند و دانش آموزان پایه‌های اول، هفتم و دهم، از ششم تیر عملیات ثبت سفارش خود را انجام خواهند داد.

علوی تبار در مورد دلیل تقسیم دانش آموزان به دو گروه جداگانه گفت:

ما فرض می‌کنیم که دانش آموران میان پایه، به صورت پیش فرض، یک پایه بالاتر را ثبت نام می‌کنند اما دانش آموزان در پایه‌های ورودی اول باید ثبت نام جدیدی را انجام دهند.

او ادامه داد: پایه‌های هفتم و دهم نیز، پایه‌های ورودی مقاطع تحصیلی ما هستند که باید در مدارس خودشان ثبت نام کنند و هنوز آمار پایه‌های ورودی مشخص نیست. خیلی از این دانش آموزان، ممکن است در رشته‌های نظری ثبت نام داشته باشند و بعضی از آن‌ها در رشته‌های فنی و حرفه ای. نوع گرایش این دانش آموزان بعد از انتخاب مقطع ورودی، مشخص خواهد شد.

علوی تبار گفت: دانش آموزان میان پایه ای، ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر هستند، که تا امروز صبح، ۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر ثبت نام کرده اند، از این تعداد ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر هنوز عملیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی را انجام نداده اند.

او تاکید کرد:

اگر دانش آموزان همه مقاطع، تا این بازه زمانی مشخص شده، اقدام به ثبت نام نکنند، از ۱۲ تیر که اصلاح سفارش را برای سایر دانش آموزان باز می‌کنیم، امکان ثبت نام مجدد برای این دانش آموزان نیز فعال می‌شود، اما به این دلیل که برنامه ریزی‌ها برای توزیع ما باید از اوایل مرداد آغاز شود، تقاضا داریم که دانش آموزان حتما در زمان مشخص شده ثبت نام کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی بیان کرد:

برخی از دانش آموزان ممکن است مقطع تحصیلی شان را عوض کنند و لازم است که تغییری در پایه و نوع کتابهایش ایجاد شود.

ما این مکان اصلاح سفارش را برای این دسته از دانش آموزان قرار داده ایم، زیرا کتاب‌هایی که در مقطع متوسطه ارائه می‌شود با کتاب‌های رشته فنی و حرفه‌ای بسیار متفاوت است. این اصلاح سفارش برای تمام دوره‌های تحصیلی است.

علوی تبار در مورد قیمت کتاب‌های درسی گفت:

سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، تمهیداتی اندیشید تا قیمت کتب درسی، با کمترین قیمت تمام شده ارائه شود و در اختیار دانش آموزان قرار بگیرد.

حداکثر افزایش قیمت کتاب‌های رشته‌های نظری ۲۵ درصد و در رشته‌های فنی و حرفه ای، ۲۸ درصد افزایش قیمت نسبت به سال گذشته بوده است.

او گفت: ثبت سفارش ما در همه بازه‌های زمانی اعلام شده، به صورت گروهی و انفرادی است. یعنی هم مدارس می‌توانند به صورت گروهی ثبت نام کنند و هم دانش آموزان و اولیای آن‌ها می‌توانند انفرادی ثبت نام کنند.

علوی تبار در مورد روند توزیع کتب درسی تصریح کرد:

توزیع کتاب‌های درسی از اول شهریور در مناطق و از دهم شهریور در مدارس و سرای دانش آموزان انجام خواهد شد.

یعنی از ۱۰ شهریور تا اول مهر، توزیع کتاب را از مدارس خواهیم داشت و اولیای محترم می‌توانند با مراجعه به مدارس فرزندانشان، کتاب‌ها را دریافت کنند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی بیان کرد:

بیشتر بخوانید :

درگيري‌هاي ذهني؛ آفتي براي يادگيري

پشت کنکوري‌ها بخوانند و به کار بندند!

راه های افزایش سرعت مطالعه

ما برای دانش آموزانی که به صورت انفرادی برای ثبت نام کتاب هایشان اقدام کرده اند، پس از مرحله توزیع کتب درسی، بازه زمانی را در اواسط مهر در نظر گرفته ایم که بتوانند به صورت تک جلدی، کتاب‌هایی که مد نظرشان هست را سفارش سفارش دهند.

علوی تبار در مورد دانش آموزانی که در یک رشته تحصیلی مشخص تحصیل می‌کنند و قصد دارند کتاب‌های رشته‌های دیگر را برای کنکور دریافت کنند، گفت: ارز تخصیصی برای کتب درسی، ارز دولتی است و ما مکلف هستیم که کتاب‌های درسی را برای دانش آموزانی که در سال جاری می‌خواهند تحصیل کنند، تهیه و تامین کنیم. اگر از سال‌های قبل کتاب مازادی وجود داشت، می‌توانیم در ثبت کتب جلدی، کتاب‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دهیم و نمی‌توانیم به تناسب دانش آموزان کتاب‌های بیشتری را چاپ کنیم.

او  یادآوری کرد: ثبت نام و توزیع کتب درسی در سال جاری با توجه به شرایط کرونایی، فقط از طریق سامانه امکان پذیر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.