نتایج در این بخش نمایش داده می شود

سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی + آموزش

سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی (emt.medu.ir) برای دانش آموزان و داوطلبان کنکوری فعال شد.

کلیه افراد می توانند برای تأییدیه مدرک تحصیلی خود به این سامانه مراجعه کرده و اقدامات لازم را در آن انجام دهند.

این سامانه برای استعلام مدرک تحصیلی توسط آموزش و پرورش طراحی شده و تائیدیه تحصیلی فرد به دانشگاه مورد نظر ارسال می شود. 

البته دقت داشته باشید که کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه ورود به سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی برای گرفتن تأییدیه تحصیلی اینترنتی و همین طور ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی ضروری و مهم به نظر می رسد.

از آن جایی که کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه استفاده و ورود به سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی برای هر یک از داوطلبان و کنکوری های عزیز الزامی و مهم یه نظر می رسد از این رو کمک خواستن از مشاوری خبره و کاردان برای کسب اطلاعاتی دقیق و درست در این رابطه می تواند بسیار راهگشا باشد.

برای سهولت کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه گرفتن تأییدیه تحصیلی اینترنتی و ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی می توانید با ما در این رابطه تماس حاصل فرمایید.

لزوم مراجعه به سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی چیست؟

شاید این پرسش مهم برای شما هم مطرح شود که چرا باید برای گرفتن تأییدیه تحصیلی اینترنتی به سامانه تأییدیه تحصیلی به نشانی emt.medu.ir مراجعه کرد و لزوم انجام این کار برای داوطلبان کنکور چیست؟

در واقع، سازمان سنجش آموزش کشور به دلیل اطمینان از داشتن مدارک مهم تحصیلی نیاز به تأییدیه تحصیلی شما دارد.

اینجاست که بنا به تصمیم این ارگان مهم دولتی، سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی به آدرس emt.medu.ir راه اندازی و فعال شد تا افراد بتوانند برای ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی خود اقدامات لازم را انجام دهند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت تأییدیه تحصیلی 

 شاید این پرسش مهم برای شما مطرح شود که برای دریافت تأییدیه تحصیلی چه مدارکی باید به این سامانه مراجعه کرد و این موضوع شامل کدام یک از مدارک تحصیلی می شود؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید عرض کنیم که برای ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی، هر دو مدرک تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی الزامی و مهم است.

نحوه دریافت حضوری تاییدیه مدرک تحصیلی

داوطلبانی که در کنکور دانشگاه سراسری و آزاد شرکت کرده اند یا می خواهند در رشته های بدون کنکور دانشگاه آزاد و سراسری ثبت نام کنند باید جهت دریافت حضوری تاییدیه مدرک تحصیلی، به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کند، سپس فرم هایی که مورد نیاز است را تکمیل کرده و مدارکی که مورد نیاز است را تحویل دهد.  

در پایان یک رسید از طرف پیشخوان دولت به داوطلب داده می شود که می تواند آن را هنگام ثبت نام در دانشگاه به همراه مدارک دیگر تحویل دهد.

مراحل دریافت حضوری تاییدیه

  • مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت
  • تکمیل فرم های مربوطه
  • کپی مدرک دیپلم
  • کپی مدرک پیش دانشگاهی
  • کپی کارت ملی
  • واریز مبلغ مورد نیاز و ارائه فیش به دفتر پیشخوان
  • ارائه تلفن جهت دریافت کد پیگیری
  • دریافت رسید

آیا با نحوه ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی در سامانه آشنایی دارید؟

از آن جایی که تمامی داوطلبان و کنکوری های عزیز الزاماً باید برای ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی از سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی اقدام کرده و نباید از این موضوع مهم غافل شوند در نتیجه، کسب اطلاعاتی در رابطه با نحوه ثبت درخواست تأییدیه تحصیلیhttps://www.sanjeshy.org/ نیز برای آن ها ضروری و مهم به نظر می رسد.

آیا با نحوه ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی در سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی آشنایی دارید؟

در صورت عدم اطلاع از این موضوع و نحوه انجام این کار در سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی به آدرس emt.medu.ir با ما در ادامه این مبحث همراه باشید.

راهنمای تصویری ثبت درخواست در سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی

در این بخش از نوشته، با راهنمای تصویری ثبت درخواست برای گرفتن تأییدیه مدرک تحصیلی به صورت اینترنتی در خدمت شما هستیم.

در قدم اول برای گرفتن تأییدیه تحصیلی اینترنتی و ثبت درخواست، باید آدرس سایت emt.meu.ir را در مرورگر گوگل خود درج بفرمایید و در ادامه به این آدرس وارد شوید.

در قدم بعدی و پس از ورود به سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی نوبت به کلیک بر روی گزینه آبی رنگی به نام “ثبت نام تأییدیه تحصیلی” می رسد.

درمرحله سوم باید از میان گزینه های موجود به نمایش درآمده برای انتخاب مقطع تحصیلی و همین طور نظام آموزشی خود اقدامات لازم را انجام دهید.

مرحله چهارم مربوط به درج اطلاعاتی مهم در فیلدهای مربوطه است. در واقع، سه دسته اطلاعات بسیار مهم باید در این فیلدها درج شوند.

یکی از این دسته ها شامل اطلاعات فارغ التحصلیی داوطلب است که الزاماً باید برای درج و ثبت اطلاعاتی از جمله مقطع آموزشی، رشته، مدرسه فارغ التحصیلی و سال فارغ التحصیلی اقدام فرمایید.

 دسته دوم مربوط به اطلاعات شناسنامه ای و هویتی شماست که از جمله آن ها می توان به نام و نام خانوادگی، نام پدر، شماره شناسنامه، کد ملی و همین طور شماره تلفن همراه فرد اشاره کرد.

سومین دسته مربوط به درج مشخصات استعلام گیرنده بوده که داوطلب کنکور باید برای درج استان، عنوان و نوع استعلام گیرنده است که باید برای آن اقدام کنید.

پس از تکمیل کامل این فرم و درج اطلاعات خواسته شده نوبت به کلیک بر روی گزینه آبی رنگ ادامه و گام بعدی می رسد.

آخرین مرحله از مراحل ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی واریز وجه درخواستی در سامانه تأیدییه مدرک تحصیلی و دریافت کد رهگیری است که الزاماً‌ باید برای حفظ و نگهداری آن اقدامات لازم را انجام دهید.

چگونه می توان برای پیگیری درخواست تأییدیه تحصیلی اقدام کرد؟

بیشتر بخوانید :

روزهاي بعد از کنکور: پرشور، ملال آور، پر تنش يا …؟

تا چه اندازه از علايق تحصيلي خود آگاهي داريد؟

رمز موفقيت يک جوان در چيست؟

هر فرد داوطلب کنکور بعد از ثبت درخواست تأییدیه تحصیلی در سامانه emt.medu.ir الزاماً تمایل به پیگیری درخواست تأییدیه تحصیلی خود در این سایت دارد.

اینجاست که باید عرض کنیم که این امکان برای تمامی داوطلبان کنکوری فراهم شده و آن ها می توانند با مراجعه به سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی یا همان emt.medu.ir اقدامات لازم را برای پیگیری درخواست تأییدیه تحصیلی خود انجام دهند.

  • آدرس سامانه emt.medu.ir را در مرورگر گوگل خود درج بفرمایید و وارد این سایت شوید.
  • کلیک بر روی گزینه پیگیری تأییدیه تحصیلی.
  • باید اطلاعاتی مهم یعنی کد ملی و همین طور کد پیگیری را در فیلدهای مربوطه درج بفرمایید.
  • در انتها و پس از طی مراحل ذکر شده در بالا می توانید وضعیت درخواست تأییدیه تحصیلی را مشاهده کنید.

آیا امکان گرفتن تأییدیه تحصیلی از طریق اداره پست نیز وجود دارد؟

شاید این سؤال مهم در ذهن شما هم ایجاد شود که آیا به جز مراجعه به سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی هر فرد برای گرفتن تأییدیه تحصیلی می تواند به اداره پست نیز مراجعه کند یا خیر؟

در پاسخ به این پرسش مهم باید عرض کنیم که خیر با راه اندازی سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی دیگر نیازی به مراجعه حضوری به اداره پست محل زندگی نیست.

کما این که در طول سال های گذشته و قبل از راه اندازی سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی به نشانی emt.medu.ir برای گرفتن تأییدیه تحصیلی اینترنتی هر فرد کنکوری می بایست به اداره پست محل زندگی خود مراجعه می کرد.

البته در حال حاضر و با توجه به شیوع گسترده ویروس مهلک کرونا در جامعه روش مراجعه اینترنتی به مراتب بهتر و مفیدتر است.

آیا می دانید تأییدیه تحصیلی چیست؟

تأییدیه تحصیلی همان جوابی است که پس از استعلام و پیگیری هر دو مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و همین طور دیپلم برای هر یک از داوطلبان کنکور در رشته های مختلف تحصیلی صادر می شود و آن ها نیاز مبرمی به گرفتن تأییدیه تحصیلی اینترنتی دارند.

آیا تأییدیه تحصیلی مستقیماً به فرد داوطلب داده می شود؟

دوستان عزیز دقت داشته باشید که پس از صدور تأییدیه تحصیلی در هر دو مقطع پیش دانشگاهی و همین طور دیپلم این تأییدیه به فرد داوطلب کنکور داده نمی شود.

در واقع، این تأییدیه از طرف اداره آموزش و پرورش به دارالترجمه، سازمان استعلام گیرنده و یا دانشگاهی که فرد در آن پذیرفته می شود ارسال می گردد و مستقیماً‌ در اختیار فرد داوطلب قرار نمی گیرد.

برای دریافت تأییدیه تحصیلی از سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی به چه مدارکی نیاز است؟

دریافت تأییدیه تحصیلی از سامانه تأییدیه تحصیلی نیاز به تهیه مدارکی هم دارد.

 در واقع، بدون دسترسی به این مدارک مهم نمی توان اقدامی برای گرفتن تأییدیه تحصیلی اینترنتی از سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی به آدرس emt.medu.ir انجام داد.

 از میان این مدارک مهم که الزاماً باید آن را در سامانه بارگذاری کنید می توان از هر دو مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم، ریز نمرات و همین طور کارنامه سال سوم دوره متوسطه، مدرک پیش دانشگاهی نام برد.

آیا دریافت تأییدیه تحصیلی برای داوطلبان دوره بدون کنکور نیز الزامی است؟

شاید این پرسش مهم برای شما هم ایجاد شود که آیا دریافت تأییدیه تحصیلی برای داوطلبان دوره بدون کنکور الزامی است یا خیر؟

در پاسخ به این سؤال باید خدمت شما دوستان عزیز داوطلب عرض کنیم که بله این دسته از افراد هم باید برای دریافت تأییدیه تحصیلی برای خود اقدام کنند و تفاوتی در این میان با دوره های با آزمون وجود ندارد.

پس در صورتی که قصد ثبت نام در دوره بدون کنکور دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی را دارید بهتر است در فکر تهیه مدارک لازم و همین طور اطلاع از مراحل لازم برای گرفتن تأییدیه تحصیلی اینترنتی از سامانه تأییدیه مدرک تحصیلی باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.