نتایج در این بخش نمایش داده می شود

کنکور ۹۸ برای نظام قدیمی‌ها چگونه برگزار خواهد شد

چگونگی برگزاری کنکور سال ۹۸ یکی از خبرسازترین رویداد های کشور در حوزه آموزش و تحصیل بوده و هست و هر روز تو خبرگذاری‌های مختلف شاهد صحبت های جدیدی هستیم، اما به تازگی خبری منتشر شد که شک هایی که در مورد این آزمون بود از بین برد. این خبر به شرح زیر هست:
رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش و پرورش بیان کرد:
کنکوری‌های ۹۷ اگر در رشته دلخواه خود قبول نشوند، می‌توانند با کتاب‌های نظام آموزشی خود دوباره در کنکور ۹۷ شرکت کنند.
با توجه به صحبت های رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی کشور، برای کنکور ۹۸ هم داوطلبان نظام جدید و هم داوطلبان نظام قدیم امکان شرکت دارن و برای هر دو گروه سوالات جداگانه‌ای با توجه به کتاب‌های که در طول سال‌های تحصیل در مدرسه آموزش دیدن طرح میشه.
بنابراین عزیزانی که به هر دلیلی در کنکور سال ۹۷ موفق نشدن به رشته مورد علاقشون برسن، این امکان رو دارن که در کنکور سراسری سال ۹۸ هم شرکت کنند.
ابهاماتی که درباره کنکور سال ۹۸ هنوز باقی هست؟
هر ساله با توجه به ظرفیت دانشگاه های دولتی، آزاد و پردیس های خودگردان چیزی در حدود ۵ هزار نفر امکان قبولی در رشته پرطرفدار پزشکی رو دارن. سوالی که اینجا برای خیلی‌ها بی جواب مونده، این هست که چه درصدی از این ظرفیت به داوطلب‌های نظام قدیم و چه درصدی به داوطلب‌های نظام جدید تعلق میگیره؟ جواب این سوال مشخص نیست و هنوز صحبت خاصی در این مورد نشده.
پیش بینی مهم درباره کنکور سال ۹۸
با توجه به بازار کار کمی که برای رشته‌های گروه ریاضی وجود داره، اغلب داوطلبان این گروه آموزشی بعد از چند سال تحصیل در دانشگاه و اغلب فارغ التحصیلی در رشته دانشگاهیشون، به فکر شرکت مجدد در کنکور سراسری میوفتن، اما این بار در قالب داوطلب گروه تجربی. مهم‌ترین دلیل این افراد بازار کار عالی گروه تجربی بعد از تحصیل در دانشگاه هست. به همین علت پیش بینی میشه که در کنکور سال ۹۸ گروه تجربی متقاضی های بسیار زیادی داشته باشه. از جمله این متقاضی ها میتونیم به ۴ گروه زیر اشاره کنیم:
  1. داوطلب های نظام جدید که در پایه دوازدهم مشغول به تحصیل هستن
  2. داوطلب های فارغ التحصیل نظام قدیم که در کنکور ۹۷ شرکت کردن و مجدد قصد شرکت در کنکور سال ۹۸ رو دارن.
  3. دانشجوهای رشته های مهندسی که در سال های قبل در کنکور ریاضی شرکت کردن
  4. دانشجوهای رشته های پرستاری و پیراپزشکی که قصد دارن مجددا شانس خودشون رو برای قبولی در رشته های دکترای حرفه‌ای (پزشکی، دندون پزشکی و دارو سازی) امتحان کنند.
و اما….
تا به االان تنها چیزی که صد در صد مشخص شده برگذاری کنکور سال ۹۸ در دو قالب نظام جدید و نظام قدیم هست و این احتمال وجود داره که در کنکور سال ۹۹ طبق روال گذشته فقط یک مجموعه سوال طرح بشه و دیگه فرصتی برای عزیزان نظام قدیم وجود نداشته باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.