نتایج در این بخش نمایش داده می شود

هنوز هم فرصت باقی ست ( نا امید ها بخوانند )

سلام . سلامی به گرمای خرداد ماه . سلامی به وسعت ایران . سلامی به همشاگردی های عزیز که در تمام این یکسال با ما همراه بوده اند . میخواهیم در مورد مدت زمان باقی مانده تا آزمون سراسری کمی صحبت کنیم.

دور گردون گر دو روزی بر مراد ما نرفت / دائما یکسان نباشد حال دوران غم مخور

هان مشو نومید چون واقف نه‌ای از سر غیب / باشد اندر پرده بازیهای پنهان غم مخور


حدود بیش از 4 هفته تا آزمون سراسری 1402 باقی مانده است . یکسال است که در کنار شما تلاش میکنیم تا شما به اهدافتان دست پیدا کنید.
اهدافی که در ابتدای سال در ذهن شما نقش بسته بود و با شور و اشتیاق تصمیم داشتید تمام طول سال را تلاش کنید .اهدافی که این روزها در ذهن بیش تر داوطلبان کنکور کم رنگ و شاید هم بی رنگ شده است.


از صمیم قلب برای آن دسته از داوطلبانی که هنوز امیدوارانه برای رسیده به اهداف خود تلاش میکنند آرزوی موفقیت و بهروزی دارم. اما …..

اما دسته ای که تعدادشان کم هم نیست و دیگر این روزها آن شور و اشتیاق ابتدایی را ندارند باید بدانند که موفقیت در یک قدمی آنهاست.


باور کنید 5 هفته (یعنی 35 روز که معادل تقریبا ۶۰۰ ساعت مطالعه است )زمان مناسبی برای تغییر است.لحضه لحضه ی این 5 هفته (۶۰۰) ساعت صدها برابر ماه های قبل ارزشمند است.


این را من نمی گویم.بلکه تجربه نتایج شگفت انگیز داوطلبان سال های گذشته ( که در آزمون های آزمایشی نتایج دل چسبی نمی گرفتند اما در کنکور به اهداف خود دست یافتند ) می گویند.


حتما در آزمون های آزمایشی تجربه کرده ای که وقتی از جلسه ی آزمون بیرون بیایی با خودت فکر می کنی که اگر کمی بیش تر خوانده بودم می توانستم به آن سوال و … جواب دهم .


بله ! واقعیت این است که فاصله ی ما با موفقیت کم است . اما ما از تلاش دست می کشیم و همین سبب عدم موفقیت می شود …
و بعد هم با خود می گوییم من از اول می دانستم موفق نخواهم شد.


باور کنید که برای بدست آوردن آن جه که می خواهید زمان زیادی وجود دارد.
فکر می کنید که برای بدست آوردن یک رتبه ی خوب در آزمون سراسری باید میانگین درصدهای شما چه حدود باشد ؟
اگر میانگین درصد های شما ۷۰ درصد باشد رتبه ی شما حدودا سه رقمی خواهد شد و اگر شما به ۶۵ درصد سوالات پاسخ دهید رتبه ی زیر ۲۰۰۰ به دست خواهید آورد.


آیا می دانید رقبای شما در آزمون سراسری همان ۵۰۰ نفر اول کنکور هستند ؟ قبول کنید که رتبه های بالاتر به دلایلی چون استرس / عدم تمرکز / استفاده از منابع متعدد نا مناسب / نا امیدی / نبود مشاور آگاه / عدم خود کنترلی آزمونی / افراط ها و تفریط ها و … نتیجه ی مناسب را کسب نکرده اند . پس خودتان را بین ۵۰۰ نفر اول کنکور ببینید.


آیا می دانید که خیلی از داوطلبان کنکور مثل شما این روز ها نا امید هستند و بی انرژی حرکت می کنند ؟ باور کنید یکی از دلایل نتایج عالی برخی داوطلبان برخلاف نتایج آزمون های آزمایشی آن ها همین رقبای بی انرژی و نا امید هستند.


اگر می خواهی احساست در روز ی که قدم زنان در حال برگشت به خانه هستی احساس رضایت باشد باید از همین الآن تصمیم بگیری و با تمام قدرت برای رسیدن به اهدافت تلاش کنی.


من اطمینان دارم که هیچ تلاشی بدون نتیجه باقی نمی ماند.تو هم باود کن که اگر از امروز تا روز کنکور ( یعنی ۶۰۰ ) ساعت مطالعه ) با استفاده از روش های صحیح – با یک ذهن امیدوار تلاش کنی به دست آوردن میانگین درصد ۶۵ کار سخت و غیر ممکنی نخواهد بود .


پس بدان که موفقیت در یک قدمی توست …

پس ادامه بده
بهاری باشید …

*علی سلیمانی ( مساور تحصیلی و روانشناس )

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.