نتایج در این بخش نمایش داده می شود

سهمیه داوطلبان کنکور مناطق سیل زده منتفی است

«منصور غلامی» در حاشیه برگزاری اجلاس سراسری کارگروه های تخصصی برنامه ریزی و گسترش وزارت علوم که امروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد درباره به تعویق انداختن کنکور و اعطای سهمیه به داوطلبان مناطق سیل زده گفت: همانگونه که رییس سازمان آموزش و سنجش کشور گفته است اعطای سهمیه به داوطلبان مناطق سیل زده منتفی است. اگر کنکور در تاریخ های از قبل پیش بینی شده برگزار می شد، داوطلبان از سهمیه نیز برخوردار می شدند اما با تعویق زمان برگزاری کنکور دیگر سهمیه ای نیز وجود ندارد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: تعویق کنکور نیز برای سازمان سنجش و آموزش کشور دشوار است. تعدادی از رشته های نیمه متمرکز وجود دارد که آزمون عملی و مصاحبه دارند. این رشته ها عموما بعد از اعلام نتیجه بیش از یک ماه طول می کشد که نتایج آن اعلام شود.

غلامی در ادامه با اشاره به آغاز کلاس های دانشگاهی گفت: در سال های گذشته پذیرفته شدگان از روزهای پانزدهم شهریور ماه کلاس های خود را آغاز می کردند اما امسال به سختی می شود تا اول مهرماه پذیرفته شدگان دوره های کارشناسی ارشد را معرفی کرد اما با وجود اینکه تعویق آزمون کار سختی بود برای کمک به داوطلبان مناطق سیل زده رخ داد.

وزیر علوم در ادامه در پاسخ به پرسشی در خصوص لغو نشست شورای انقلاب فرهنگی با حضور رییس جمهور گفت: من جزو برنامه ریزان این نشست نیستم. از من در این نشست دعوت شد اما بعد از آن اطلاع دادند که نشست کنسل شده است و دلیل آن را نیز جویا نشدم.

غلامی همچنین درباره ادغام مراکز آموزشی کوچک نیز گفت: برنامه ای برای تعطیلی هیچ مرکز دانشگاهی ندارم و ادغام فیزیکی هیچ مرکزی با هم صورت نمی گیرد.

وی ادامه داد: سیاست ما این است تا چند مرکز کوچک را ذیل یک تابلو با عنوان یک دانشگاه و پردیس های متعدد و مدیریت واحد انجام دهیم.

غلامی افزود: با این اقدام موجب افزایش کیفیت و هم افزایی می شویم که در نهایت توان تحقیقاتی افزایش می یابد و می توانیم رتبه های خوبی را در دنیا کسب کنیم.

وی همچنین درباره انتقاداتی که نمایندگان مجلس به دانشگاه پیام نور داشتند، گفت: اطلاعات ناکافی به دست نمایندگان مجلس در رابطه با دانشگاه پیام نور رسیده است در صورتی که این دانشگاه در سال های اخیر اقدامات خوبی را انجام داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.