نتایج در این بخش نمایش داده می شود

دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور ۹۸

برای دریافت کد سوابق تحصیلی کنکور 98 باید به ترتیبی که در خبر آمده است اقدام کنید.

به گزارش همشاگردی ؛ ثبت نام کنکور 98 از تاریخ 24 بهمن لغایت 2 اسفند 97 می باشد و با توجه به تاثیر معدل در کنکور سراسری 98 که معدل کتبی دیپلم و پیش دانشگاهی یا همان سوابق تحصیلی در کنکور سراسری به صورت 25 درصد تاثیر مثبت دیپلم و 5 درصد تاثیر مثبت پیش دانشگاهی در کنکور اعمال می شود . هر داوطلب باید نمرات دقیق خود در امتحانات نهایی دیپلم و پیش دانشگاهی را در اختیار سازمان سنجش قرار دهد . برای این کار و به جای وارد کردن دستی نمرات و معدل در فرم ثبت نام کنکور 98 ، سامانه جمع آوری اطلاعات و سوابق تحصیلی داوطلبان آزمون سراسری ورود به دانشگاه ها ایجاد شده است که هر داوطلب با وارد کردن اطلاعات شخصی به یک کد دست پیدا می کند که بیانگر سوابق تحصیلی دانش آموز است . در این مقاله قصد داریم زمان و نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی داوطلبان نظام قدیم را شرح دهیم .

زمان دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی 98
داوطلبان کنکور سراسری نظام قدیم برخلاف داوطلبان نظام جدید میبایست در زمان ثبت نام در کنکور سراسری 98 که از 24 بهمن لغایت 2 اسفند ماه می باشد ، نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی از سایت dipcode.medu.ir و درج آن در فرم ثبت نامی خود اقدام نمایند . داوطلبانی که به هر دلیلی در زمان ثبت نام کنکور سراسری موفق به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم یا پیش دانشگاهی خود نشده اند می توانند در زمان تمدید مهلت ثبت نام کنکور سراسری 98 و تمدید مهلت مجدد ثبت نام کنکور سراسری 98 و همچنین در زمان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری 98 نسبت به درج کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی در سایت سازمان سنجش اقدام کنند . در نظر داشته باشید سازمان سنجش چند روز قبل از زمان برگزاری کنکور سراسری 98 که در تاریخ 13 و 14 تیرماه 98 می باشد امکان ویرایش ثبت نام کنکور سراسری ۹۸ را در اختیار داوطلبان کنکور 98 قرار می دهد و داوطلبان در این بازه زمانی می توانند نسبت به درج سوابق دیپلم و پیش دانشگاهی خود اقدام نمایند .

نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی 98
داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری 98 برای دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود باید به سایت اینترنتی وزارت آموزش و پرورش به آدرس dipcode medu ir مراجعه کرده و با وارد کردن اطلاعات شخصی خود که شامل شماره دانش آموزی ، کد منطقه ، تاریخ تولد و مشخص کردن پایه تحصیلی می باشد می توانند نسبت به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی خود اقدام نمایید . داوطلبان می توانند برای مشاهده راهنمای تصویری نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی کلیک کنند .

داوطلبان نظام قدیم کنکور سراسری ۹۸ اگر همچنان ابهامی در نحوه دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی دارند می توانند سوالات خود را از طریق سیستم مشاوره تحصیلی تلفنی از مشاوران مرکز مشاوره تحصیلی هیوا بپرسند . همچنین می توانید برای اطلاع از آخرین اخبار کنکور 98 عضو کانال تلگرام کنکور سراسری موسسه گام برتر همشاگردی باشید .


مشمولان دریافت کد سوابق تحصیلی
در نظر داشته باشید کد سوابق تحصیلی دیپلم فقط برای افرادی لازم است که دیپلم خود را در یکی از رشته های نظری مثل ریاضی ، تجربی ، انسانی از سال ۸۴ به بعد گرفته اند و کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی هم فقط برای دانش آموزانی است که پیش دانشگاهی خود را از سال ۹۱ به بعد گرفته اند . بنابراین اگر دیپلم نظام قدیم یا فنی حرفه ای یا کاردانش دارید یا دیپلم تان را قبل از سال ۸۴ گرفته اید نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی دیپلم ندارید و همچنین داوطلبانی که به جای پیش دانشگاهی می خواهند از مدرک کاردانی استفاده کنند یا پیش دانشگاهی تان را قبل از سال ۹۱ گرفته اید نیازی به دریافت کد سوابق تحصیلی پیش دانشگاهی ندارید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.