نتایج در این بخش نمایش داده می شود

حداقل معدل کتبی برای پزشکی – راهنمای کامل معدل کتبی برای پزشکی

حداقل معدل کتبی برای پزشکی

 برای شرکت در کنکور سراسری و پذیرش در دانشگاه ها باید دو عامل تاثیر گذار را در نظر گرفت.

          1- معدل کتبی دیپلم

         2- رتبه اکتسابی در آزمون

این دو عامل در پذیرش رشته هایی مانند پزشکی و دندان پزشکی که رقابت سنگین تری بین داوطلبان وجود دارد از اهمیت بیشتری برخوردار است.

معدل کتبی به معدل امتحانات نهایی سال دوازدهم دانش آموزان نظام جدید و سال سوم دانش آموزان نظام قدیم گفته می شود. همانطور که می دانید این امتحانات به صورت هماهنگ و در یک سطح همسان از تمام دانش آموزان کشور گرفته می شود و معدل پایانی این امتحانات در کارنامه کنکور سراسری به صورت تاثیر مثبت اعمال می شود.

حداقل معدل کتبی برای پزشکی توسط سازمان سنجش تا به این لحظه تعیین نشده است و دانش آموزان با پایین ترین معدل نیز اگر برنامه ریزی دقیق و درستی برای کنکور سراسری ۱۴۰۰ داشته باشند، می توانند رشته پزشکی قبول شوند.

همانطور که می دانید برای قبولی در رشته پزشکی و هر رشته ی دیگری اولویت رتبه ای است که شما در کنکور کسب کرده اید و تاثیر معدل به صورت مثبت خواهد بود.

تاثیر معدل بر کنکور سراسری ۱۴۰۰

تاثیر معدل بر کنکور سراسری در سال های اخیر حدود ۳۰٪ بوده است و تاثیر مثبت داشته است، اگر معدل کتبی نهایی شما بالا باشد، تاثیر مثبت آن در کارنامه ی کنکور شما اعمال می شود ولی اگر معدل شما خیلی پایین باشد هیچ تاثیر منفی نخواهد داشت.

نکته ی قابل اهمیت این است که معدل اگر از میانگین معدل دانش آموزان کل کشور بالاتر باشد، تاثیر معدل برای شما به صورت مثبت اعمال خواهد شد.

طبق نتایجی که منتشر شده است معدل کتبی دانش آموزان کشور در رشته ی تجربی حدود ۱۱.۵ الی ۱۳.۵ است پس اگر معدل شما بالاتر از ۱۴ نیز باشد، تاثیر مثبت بر روی کارنامه ی کنکورتان اعمال می شود اما باید توجه به درصد دروس عمومی و اختصاصی خود نیز داشته باشید.

بیشتر بخوانید :

۱۰ روش برای قوی شدن در ریاضی

برنامه ریزی رایگان کنکور ۱۴۰۱

انتخاب رشته کنکور ۱۴۰۰

حداقل معدل کتبی ۱۶ برای قبولی در پزشکی

در دفترچه ثبت نام کنکور سراسری قید شده است که داوطلبان برای قبولی در رشته های پزشکی باید معدل کتبی بالاتر از ۱۶ داشته باشند که منظور از شرط حداقل معدل کتبی ۱۶ برای قبولی در رشته پزشکی مربوط به اتباع غیر ایرانی است و داوطلبان ایرانی می توانند با معدل پایین تر نیز در این رشته قبول شوند.

قبولی در رشته های پزشکی با معدل پایین

یکی از سوالات متداول دانش آموزان رشته تجربی این است که آیا با معدل پایین می شود پزشکی قبول شد؟

در جواب این سوال باید گفت دانش آموزانی با معدل پایین هم می توانند در رشته پزشکی قبول شوند اما باید از یک برنامه ریزی دقیق و اصولی برخوردار باشند که بتوانند کاستی های خود را جبران کنند و نتیجه ی مورد قبول خود را بگیرند.

یکی از راه ها برای جبران و ارتقا دادن معدل کتبی خود، شرکت در آزمون های ترمیم معدل می باشد که بتوانید نمرات پایینی که در امتحانات نهایی کسب کرده اید را جبران کنید تا بتوانید از تاثیر مثبت معدل نیز در کنکور استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.