نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۸

با وجود اینکه کنکور سراسری و کنکور دانشگاه آزاد ادغام شده ، اما همچنان مانند گذشته مسیر انتخاب رشته دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دانشگاه سراسری از یکدیگر جدا می باشد و علاقمندان به شرکت در دانشگاه های سراسری ۹۸ میبایست از طریق سایت sanjesh.org و علاقمندان به شرکت در رشته محل های دانشگاه آزاد 98 میبایست از طریق سایت azmoon.org اقدام نمایند . در انتخاب رشته دانشگاه آزاد چهار سهمیه عادی ، سهمیه ایثارگران ، سهمیه بسیج فعال و سهمیه خانواده شهدا وجود دارد . در ادامه نحوه تاثیر سهمیه در انتخاب رشته دانشگاه آزاد را آورده ایم .

تاثیر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98

داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد ۹۸ استفاده می کنند به دو گروه تقسیم می شوند گروه اول سهمیه ایثارگران 25 درصد که شامل ( همسر و فرزندان جانبازان با جانبازی 25 % به بالا و همسر و فرزندان شهدا ، آزادگان و همسر و فرزندان آنان و گروه دوم مشمولان سهمیه ایثارگران 5 درصد ( همسر و فرزندان جانبازان زیر 25 درصد ، همسر و فرزند رزمنده با حداقل 6 ماه سابقه ) می باشند . داوطلبان سهمیه ایثارگران 25 درصد و 5 درصد در کسب تراز قبولی شرایط یکسان دارند و تفاوت در ظرفیت پذیرش در این دو سهمیه می باشد . به این صورت که  25 درصد از ظرفیت کل دانشگاه ها مختص دارندگان سهمیه ایثارگران 25 درصدی می باشد و 5 درصد از ظرفیت کل هر دانشگاه مختص دارندگان سهمیه ایثارگران 5 درصدی می باشد تا در صورت کسب نمره قبولی ( 70 درصد تراز آخرین نفر قبولی در سهمیه عادی را کسب نمایند ) و وجود ظرفیت ، پذیرفته شوند . برای هر دو گروهی که از سهمیه ایثارگران استفاده می کنند کسب 70 درصد تراز آخرین نفر قبولی در سهمیه عادی الزامی است تا در صورت وجود ظرفیت پذیرش در آن رشته محل ، قبول شوند . در نظر داشته باشید خود رزمندگان بسیجی با حداقل 6 ماه سابقه داوطلبانه در جبهه و خانواده شهدا ( خواهر ، برادر ، پدر و مادر شهید ) نیز دارای سهمیه در کنکور هستند اما در هیچ بخشی از دفترچه به میزان ظرفیت و حد نصاب قبولی آن ها اشاره نشده است .
سهمیه بسیج فعال مختص دانشگاه آزاد است . دارندگان سهمیه بسیج فعال در انتخاب رشته دانشگاه آزاد می توانند شانس قبولی خود را نسبت به کسی که سهمیه عادی دارد تا 10 درصد بیشتر کنند . سهمیه بسیج فعال نیز سهمیه دیگری است که در انتخاب رشته دانشگاه آزاد داوطلبان در صورت داشتن شرایط آن می توانند از این سهمیه استفاده نمایند . در این سهمیه نیز داوطلبان می بایست در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی ، 95 درصد تراز آخرین نفر قبولی و در سایر رشته ها 90 درصد تراز آخرین نفر قبولی در سهمیه عادی را کسب نموده تا در صورت وجود ظرفیت در آن رشته محل پذیرش گردد .
برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه اعمال سهمیه بسیج فعال روی تاثیر سهمیه بسیج فعال کلیک نمایید .

تاثیر سهمیه عادی در انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98

داوطلبانی که مشمول هیچ یک از سهمیه های ذکر شده در بالا نشده اند در سهمیه عادی قرار می گیرند . در انتخاب رشته دانشگاه آزاد بر خلاف انتخاب رشته کنکور سراسری که سهمیه مناطق وجود دارد و داوطلبان بر اساس میزان دسترسی به منابع آموزشی ، در یکی از مناطق یک ، دو یا سه دسته بندی می شوند ، در انتخاب رشته دانشگاه آزاد دیگر سهمیه مناطق و بومی گزینی معنی ندارد و همه داوطلبان در سهمیه ای به اسم “عادی” و بدون تفاوت با یکدیگر قرار می گیرند این بدین معنی است که ، برای انتخاب رشته دانشگاه آزاد دیگر رتبه در سهمیه برای ما اهمیت ندارد و تنها ملاک ما تراز فرد در هر زیر گروه می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.