نتایج در این بخش نمایش داده می شود

با شما تا نوبت اول آزمون سراسري سال ۱۴۰۲ (۱)‏

سلام ! سلامي چو بوي خوش آشنايي !

از اين شماره تا زمان برگزاري نوبت اول آزمون سراسري سال 1402 که در روزهاي پنجشنبه 29 و جمعه 30 دي ماه سال جاري برگزار مي‌شود، سعي‌مان بر آن است که به يادآوري نکاتي که دانستن آن براي داوطلبان اين آزمون مهم لازم به نظر مي‌رسد، بپردازيم.

به همين خاطر، در ستون «يادداشت هفته» اين شماره، موارد زير را متذکر مي‌شويم:

1- در هر نوبت آزمون اختصاصي، کارنامۀ نمرات، شامل نمرات خام و نمرۀ کل آزمون اختصاصي حاصل از ميانگين وزني نمرات تراز شده دروس تخصصي آن نوبت آزمون براي هر گروه آزمايشي، که داوطلب در آن شرکت کرده است، اطلاع رساني مي‌شود.

2- سهم نمرۀ کل سابقۀ تحصيلي پايۀ دوازدهم نظام 3-3-6 در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني آزمون سراسري سال 1402 به ميزان 40 در صد با تاثير قطعي است، و ميزان تاثير سوابق تحصيلي ديپلم نظام سالي – واحدي/ ترمي – واحدي در گروه‌هاي آزمايشي علوم رياضي و فني، علوم تجربي و علوم انساني آزمون سراسري سال 1402، 30 درصد با تاثير قطعي، و ميزان تاثير سوابق تحصيلي پيش‌دانشگاهي نظام سالي – واحدي/ترمي – واحدي 10 درصد (در مجموع 40 درصد) با تاثير قطعي در نمرۀ کل سابقۀ تحصيلي است.

3- سهم نمرۀ کل سابقۀ تحصيلي پايۀ دوازدهم نظام 3-3-6 يا ديپلم و پيش‌دانشگاهي نظام سالي – واحدي / ترمي – واحدي در گروه‌هاي آزمايشي هنر و زبان‌هاي خارجي آزمون سراسري سال1402، به ميزان 26 درصد با تاثير قطعي و فقط شامل دروس عمومي سابقۀ تحصيلي است و بقيه به سهم نمرۀ کل آزمون اختصاصي (کنکور) اضافه مي‌شود.

4- همۀ داوطلبان (اعم از دانش‌آموزان و فارغ‌التحصيلان شاخه‌هاي نظري، فني و حرفه‌اي و کار دانش، تمامي نظام‌هاي آموزش و پرورش و طلاب حوزه‌هاي علميه) بايد داراي دروس عمومي سابقۀ تحصيلي باشند و در صورت نداشتن، بايد براي ايجاد آن از طريق آموزش و پرورش اقدام کنند. بديهي است که در صورت نداشتن نمرۀ سوابق تحصيلي براي هر يک از دروس عمومي، نمرۀ آن درس صفر لحاظ مي‌شود.

5- زيرگروه‌هاي هر يک از گروه‌هاي آزمايشي حذف شده است و عناوين و ضرايب دروس آزمون تخصصي در هر گروه آزمايشي، به صورت مشروح در جدول صفحۀ 33 دفترچۀ راهنماي ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسري سال 1402 که در سايت سازمان سنجش آمده، درج گرديده  است.

6- ضرايب دروس سوابق تحصيلي، با توجه به نوع ديپلم و گروه آزمايشي براي نظام آموزشي 3-3-6 و نظام سالي- واحدي/ترمي- واحدي در هر گروه آزمايشي، به صورت مشروح در جداول صفحات 40 تا 44 دفترچۀ راهنماي ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسري سال 1402 که در سايت سازمان سنجش آمده، درج گرديده  است.

7- لازم به يادآوري است که دانشگاه آزاد اسلامي در سال 1402، همانند سال گذشته، آزمون مجزايي ندارد و علاقه‌مندان به تحصيل در اين دانشگاه، از طريق آزمون سراسري گزينش و پذيرش مي‌شوند.

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.