نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ابتدا به سراغ سوالات ساده بروید

در گوشه‌ای از اتاق نشسته‌اید و مشغول تست زدن هستید. وقتی جواب سؤالی صحیح باشد و نمره‌ی مثبت به‌دست آید، مهم نیست این نمره‌ی مثبت، از سؤال آسان دین و زندگی به‌دست آمده و یا از سؤال سخت فیزیک. بنابراین اگر می‌شود از یک سؤال ساده به همان اندازه‌ی سؤال سخت نمره گرفت، چرا باید سرمایه‌ی ارزشمند کنکور، یعنی وقت را روی سؤالات مشکل هدر داد و امتیازات سؤالات ساده را از دست داد؟

وقتی شما سؤالات را نگاه می‌کنید، ذهن شما همه سؤالات را می‌بیند و می‌خواند ولی در مرحله‌ی اول فقط قادر است به سؤالات آسان و متوسط جواب بدهد. اما بعد از اینکه شما همه‌ی سؤالات آسان و متوسط را جواب دادید و به آخر رسیدید، اگر مجدداً دوباره به سؤال اول برگشتید در این فاصله ضمیر ناخودآگاه شما بدون اینکه شما متوجه باشید در حال تکاپو و تلاش برای یافتنِ جواب سؤالات سخت می‌گردد و در این فاصله موفق می‌شود جواب بخشی از سؤالات را از زیر لایه‌های عمیق حافظه بیرون بکشد. بنابراین بدون هیچ نگرانی به سؤالات پاسخ دهید و به این فکر نکنید که بعضی از سؤالات یادتان رفته است.

برای موفقیت در کنکور کافی است ذهن خود را همراه با آموزه‌های مدیریت زمان تحت فرمان خود بگیرید و روش مبحث‌شناسی را در زمان‌های باقی‌مانده انجام دهید. (حدس بزنید سؤال مربوط به کدام قسمت و درس است.)

هنگامی که سؤال را می‌خوانید بر اساس توانایی‌های ذهنی و مطالعاتی که انجام داده‌اید سعی کنید بدون نگاه کردن به گزینه‌ها، پاسخ درست را پیدا کنید و سپس جواب را چک کنید.

یکی از اشتباهات و بی‌دقتی‌های مهم، خوب نخواندن سؤال است.

گاهی با دیدن جزئی از جواب سؤال، آن را به عنوان گزینه درست انتخاب می‌کنید که اشتباه است. پس در خواندن کامل سؤال دقت کافی را داشته باشید.

هیچ‌گاه طراحان سؤال در فیزیک و ریاضی و شیمی از شما انتظار ندارند که عملیات محاسباتی بسیار سخت و مفصلی انجام دهید. اگر دیدید محاسبه‌ی شما طوالانی شده، شک نکنید از پاسخ درست دور شدید.

با توجه به مواردی که گفته شد یادتان باشد که از ریل خارج نشوید.

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.