نتایج در این بخش نمایش داده می شود

۶ روز طلایی برای جایگزینی آرامش بجای استرس

کنکور سراسری سال 96 در روزهای 15 و 16 تیرماه برگزار می‌شود و هفته پیش رو، یک هفته پایانی مانده به کنکور است.

کارشناسان آموزشی معتقدند هفته پایانی کنکور دیگر وقت درس خواندن نیست، بهتر است کنکوری‌ها در هفته آخر به جای سر ‌و‌ کار داشتن با کتاب‌ها و جزوه‌ها، فکری برای سر‌ و ‌سامان دادن به اوضاع روحی و آرامش روانی خودشان کنند.

* سخنی با کنکوری‌ها

هفته پایانی باقی مانده تا کنکور، برای بسیاری از کنکوری‌ها روزهای پر استرس و پر هیجانی است. در منطقی‌ترین در این هفته باید کتاب‌ها و جزوه‌ها را کنار بگذارید و تمرکز بیشترتان را روی کسب آرامش و سر‌و‌سامان دادن به اوضاع روحی‌تان باشد. فراموش نکنید که عدم توجه به این موضوع می‌تواند منجر به اتفاقات نا‌خوش‌آیندی در روز آزمون شود.

شاید تا این هفته برنامه خواب و استراحتتان را نسبت به برنامه‌ریزی درس خواندنتان تنظیم کرده باشید. بعضی از شما شب‌ها و در زمان خلوتی خانه عادت به درس‌خواندن داشتید و بعضی‌های دیگر درس خواندن در طول روز به خصوص صبح‌ها را ترجیح می‌دهند.

با این حال در هفته پایانی بهتر است همه عادت‌ها را کنار بگذارید و در یک ساعت مشخص بخوابید. پیشنهاد ما به شما این است که حدود ساعت 10 تا 11 شب حتماً بخوابید و حتی اگر خوابتان نمی‌آید روی تختتان دراز بکشید و با بستن چشم‌ها به مغزتان استراحت دهید.

بهتر است صبح ساعت 7 بیدار شوید چون40 دقیقه طول می‌کشد تا سیستم اعصاب مرکزی شما آماده سرویس‌دهی شود. بنابراین باید ساعتی بیدار شوید که سیستم عصبی‌تان حداکثر یک ساعت زمان برای آماده شدن داشته باشد. این تمرین خوبی است تا در روز آزمون آماده و سرحال باشید.

مطمئنا مغز شما در روز کنکور از انرژی استفاده می‌کند که شما آن را در روزهای قبل ذخیره کرده‌اید. در هفته پایانی مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، خرما، عسل، انجیر و مغز گردو را حتما در برنامه غذایی‌تان قرار دهید.

این را فراموش نکنید که در روز امتحان باید حدود 4 تا 5 ساعت روی صندلی سفت و سخت امتحان بنشینید. بنابراین از حالا باید فکری برای تقویت عضلات بدنتان کنید.

لازم نیست بدنتان را در هفته پایانی با ورزش‌های سنگین خسته کنید. شما می‌توانید با چند حرکت کششی سبک و ساده در منزل عضلات خودتان را تقویت کنید.

روانشناسان در تمام توصیه‌های خود تاکید ویژه‌ای بر تاثیر آب بر آرامش روانی داشته‌اند. بنابراین در هفته باقی‌مانده تا آزمون حداقل یک یا دو جلسه به استخر بروید و آرام شنا کنید.

حدس زدن فضاهای اتاق مطالعه شما چندان دور از ذهن نیست. یک اتاق شلوغ و پر از کتاب و جزوه! به شما توصیه می‌کنیم هر چه سریع‌تر خودتان را از شر کتاب و جزوه‌ها خلاص کنید. تا جایی که می‌توانید اتاقتان را خلوت کنید و جای کتاب‌ها را به گلدان‌های سبزی که راه اکسیژن را به فضای اتاقتان باز می‌کند عوض کنید.

این هفته برای درس خواندن مناسب نیست. اما شما می‌توانید عطش درس خواندنتان در این هفته را با مرور خلاصه‌نویسی‌ها و تست‌ها فروکش کنید.

شما درس‌‌تان را خوانده‌اید، تست زده‌اید و از همه وقت‌تان استفاده کرده‌اید. پس دیگر کاری از دست شما برنمی‌آید و کار را باید به کسی بسپارید که همه قفل‌ها به دست او باز می‌شود. با این ‌حساب باید همه انرژی‌های منفی و فکر و خیال‌ها را از ذهنتان دور کنید و فقط به خدا توکل کنید.

مطمئنا آرامشی که توکل به خداوند متعال به شما می‌دهد، قدرتی نصیبتان می‌کند که کنکور را به راحتی و با موفقیت از مقابلتان برمی‌دارید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.