نتایج در این بخش نمایش داده می شود

کنکور در گیر و دار صحت و سقم سوالات لو رفته امتحانات نهایی ۹۶

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نمرات امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان در کنکور سهم 25 درصدی به صورت تأثیر مثبت دارد و به همین دلیل بحث امنیت سوالات بسیار مهم است.

فریده اولاد قباد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: هنوز مستنداتی مبنی بر لو رفتن سوالات امتحانات نهایی به دست مجلس نرسیده و با توجه به اعتراضات بسیاری که از سوی دانش‌آموزان صورت گرفته  کمیته آموزش و پرورش مجلس برای بررسی موضوع مأمور شده است.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش باید بحث نظارت بر امتحانات نهایی را پررنگ تر از قبل کند و در مراحل طراحی، چاپ و تکثیر سوالات و ارسال آن به مدارس دقت کافی و تدابیر بهتری اتخاذ شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در خصوص تدابیر دولت برای لو رفتن سوالات امتحان نهایی بیان کرد: تا این لحظه هیچ شکایتی از سوی آموزش و پرورش مبنی بر شناسایی فروشندگان سوالات اصلی امتحانات نهایی به دست پلیس فتا پایتخت نرسیده است و در بررسی‌های ما گردانندگان سه کانالی که مدعی فروش سوالات اصلی امتحانات نهایی بودند شناسایی و با تلاش پلیس دستگیر شدند.

قباد با تأکید براینکه تاکنون گزارشی درباره خرید و فروش سؤالات امتحانی در دوره متوسطه به این کمیسیون ارائه نشده است، افزود:  مردم اگر مورد مشکوکی دراین‌‌ باره مشاهده کردند به کمیسیون آموزش اعلام کنند تا به‌سرعت آن را پیگیری کنیم و واحدهای کارشناسی و عملکرد ادارات و حراست هم باید در این بخش نظارت کافی داشته باشند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد:نمرات امتحانات نهایی سال سوم دبیرستان در کنکور سهم 25 درصدی به صورت تأثیر مثبت دارد و به همین دلیل بحث امنیت سوالات بسیار مهم است و بحث لو رفتن سوالات نهایی بسیار حساس بوده و باید به طور جدی پیگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.