نتایج در این بخش نمایش داده می شود

کمتر غلط بزنید …

فلسفه نمره منفی در آزمونها، خنثی کردن پارامتر شانس و اقبال داوطلب است. به قول دیگر برای این که حق به داوطلب برسد. در آزمونهای چهارگزینه ای به ازای هر سه سوال غلط، یک نمره منفی به شما تعلق می‌گیرد. یعنی یک سوال درست شما از بین می‌رود و احتمال اینکه گزینه درست را به طور شانسی بزنید 25% است. یعنی بر فرض داوطلبی تمام سوالها را تصادفی علامت بزند طبق قانون احتمال یک چهارم سوالها را درست علامت خواهد زد و سه چهارم اشتباه و به ازای هر سه سوال ناردست، یک سوال او حذف می‌شود. پس همان یک چهارم سوالها هم که درست علامت زده است با نمره منفی حذف و نمره او صفر می‌شود (اگر بدشانس نباشد!)

حال که به پایان پروژه هفتم نزدیک می‌شویم و بیشتر داوطلبان نگران درسهای خوانده نشده یا عدم تسلط بر درسها هستند، لازم است توصیه ای مهم را یک بار دیگر یادآوری کنیم، مطالعه 70% مطالب با عمق 100% بسیار با ارزشمندتر است از مطالعه 100% درسها اما فقط با عمق 70%.

به هر دلیل اگر تصمیم گرفتید انتخابی درس بخوانید، خوب و کامل مطالعه کنید تا در آزمون به سوالهای آن بخش به طور کامل پاسخ گویید و در دیگر مباحث فقط دنبال سوالهای ساده ای باشید که به طور قطع درست پاسخ می‌دهید. پس از آزمون کارهای زیر را در مورد سوالهایی که غلط پاسخ داده اید انجام دهید:

تعداد غلط در اثر بی دقتی، اشتباه افقی عمودی یا محاسباتی نشان دهنده میزان دقت سر جلسه آزمون است. تعداد غلط در اثر بلد نبودن، نشانه سوالهایی است که به علت عدم تسلط، آنها را غلط پاسخ داده اید (به این سوالها نباید پاسخ می‌دادید).

حال آزمون را بررسی کرده اید و برای اینکه در آزمونهای بعدی تعداد پاسخهای غلط و بی دقتی خود را کاهش دهید از هم اکنون ابتدا نیت و سپس تفکر کنیدو تصمیم بگیرید در آزمون بعد ببینید تا چه حد موفق شده اید و یکی از راههای کمتر غلط زدن، استفاده از روش × و – در آزمون است. اگر هنوز این روش را به کار نبرده اید از همین آزمون تصمیم بگیرید در منزل و در جلسات آزمون آنرا به کار گیرید و به نتیجه معجزه آسای آن پی ببرید.

 

نویسنده: محمد کتابدار

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.