نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چگونه از تابستان برای کنکور برنامه ریزی کنیم؟

تابستان یعنی فرصتی برای شروع هوشمندانه و هدفمند.اگر شما جزو آن دسته از داوطلبانی باشید که در پی کسب رشته ی خیلی خوب در یک دانشگاه معتبر و آینده  دارهستید،بخوبی میدانید که باید وارد یک رقابت سخت هزاران نفری شوید. رقابت سختی که اگر با یک برنامه ریزی اصولی و دقیق و جز به جز شروع شود میتواند کار را برای شما کمی آسانتر و رسیدن به مقصد را برایتان تضمین  و مطمئن تر کند.

اول از همه و قبل از اینکه وارد بحث کنکوری درس خواندن از همین تابستان ،شویم ابتدا از همه ی شما داوطلبان عزیز کنکور ۹۷ و حتی داوطلبان کنکور ۹۸ میخواهم که نگرش خود را از هم اکنون به درس خواندن عوض کنید. کنکوری درس خواندن بسیار متفاوت تر از خواندن تشریحی دروس دبیرستان است و درنتیجه شما زودتر باید وارد برنامه ریزی برای کنکور شوید. داشتن معدل بالا ،درس خواندن در یک دبیرستان نمونه و حتی المپیادی بودن برای حضوری قدرتمند در کنکور کافی نیست.چرا که  کنکور جاده ی خودش را دارد و دیگر میانبرها راهی به این جاده ندارند. پس با این شعار ،کنکوری درس خواندن خود را از تابستان استارت بزنید:

شروع از تابستان تا روز آخرکنکور…
نمیخواهم از همین ابتدا  زیاد فکر شما عزیزان و خانواده های محترمتان را درگیر بحث های مالی و هزینه کردن برای آزمون ها،کلاس ها ،مشاور و … کنم. هر چند که همه ی اینها از ملزومات اصلی رسیدن به موفقیت شما هستند.ولی اکنون داوطلبی با هر سطحی که هستید،عجله نکنید و به قول معروف سعی کنید
زیاد تحت تاثیر فضای این روزهای کنکور ۹۶نباشید و جو نگیر نشوید…
ابتدا بهتر است قبل از ثبت نام در آزمون موسسه ی خاصی و یا تهیه منابع کنکور خود،به یک  مشاور حرفه ای و با تجربه رجوع کنید. ما برای استفاده از هر وسیله ای ابتدا راهنما یا بروشور آن را مطالعه میکنیم. کنکور هم اینگونه است.و این را میطلبد که ابتدا کمی در مورد راههای رسیدن به موفقیت در کنکور خودتان دست به کارشده و تحقیق کنید.

 

دلیل اینکه میگویم ابتدا به یک مشاور حرفه ای کنکور رجوع کنید این است که مشاور باید به طور جداگانه و نه کپی از دیگر داوطلبان ،سطح درسی شما ، وضعیت روحی ،علاقه ی درسی و …را ارزیابی و آنالیز کند.این ارزیابی اولیه باعث میشود که نقاط ضعف و قوت شما در سبک های مختلف درسی کاملا مشخص شود.و سپس بر طبق گزینه های مختلف ارزیابی،برای یکسال شما برنامه ریزی شود.متاسفانه در برخی موسسه های کنکوری روال کار به این صورت است که در دیدار اول که داوطلب را ثبت نام میکنند ،بدون اینکه حتی یک روز بخواهند درگیر ارزیابی  داوطلب شوند،اقدام به معرفی کتاب و منابع مختلف کنکوری میکنند آن هم  به بهانه ی اینکه شما این ها را باید از همین الان بخوانید تا برای فلان آزمون آماده شوید.

 

بدون آنکه سطح  داوطلب به دقت بررسی و تحلیل شود و تنها با سوءاستفاده از احساسات و انرژی فوق العاده  بالای تمامی داوطلبان در بدو شروع،عملا با آینده ی یک داوطلب کنکوری بازی میکنند.و نتیجه اینکه بعد از گذشت چند ماه، داوطلب اعتراف میکند که نباید فلان کتاب و فلان منابع کنکوری را در ابتدا تهیه میکرد.چون  هم هزینه ی غیر اصولی شده و هم نتوانسته از این منابع استفاده کند.پس لطفا،خواهشا بچه ها و والدین عزیز آگاهانه اقدام کنید. اما در این مدت که میخواهید کمی بیشتر درمورد برنامه ریزی،ثبت نام در کدام آزمون،خرید منابع  و دیگر احتیاجات یکسال یک کنکوری تحقیق کنید،نباید بیکار در خانه بنشینید بلکه  میتوانید با اجرای تکنیک های مطالعه در تابستان و شروع برای کنکور،از بقیه ی رقیبان سرسخت و مصمم به قبولی عقب نمانید وهمیشه این را به یاد داشته باشید که یک برنامه ی اصولی و دقیق نباید گیج کننده و خسته کننده باشد که شما از فرم درس خواندن خودتان هم خارج شوید.موفقیت در کنکور به هوشمندانه تلاش کردن است نه فقط ساعات مطالعه ی زیاد در روز و …

 

تکنیک اول کنکور از تابستان:
یک یا دو درس مربوط به سال تحصیلی جدید را مطالعه کنید حتی اگر واقعا چیزی از مطالب آن متوجه نمیشوید.هدف در اینجا پیش خوانی مباحث جدید است چرا که مغز ما همیشه ذوق و اشتیاق خواندن و جستجو در مطالب جدید را بیشتر از مرور مباحث قدیمی دارد و این از نکات طلایی رعایت زمان ها و فواصل مطالعه است.

تکنیک دوم کنکور از تابستان:
نقاط ضعف خود را در سال تحصیلی و حتی کنکوری که بد گذشت ،بررسی کنید و سعی نمایید این نقاط ضعف را با کمی مطالعه و مرور در این زمان،کمی به سمت نقاط قوت خود سوق دهید.میتوانید از دروسی که در امتحانات ضعیف و یا کمتر از آنچه که خودتان تصور میکردید،ظاهر شدید شروع به مطالعه ی دوباره کنید.

تکنیک سوم کنکور از تابستان:
دروس اختصاصی که از همان ابتدای دبیرستان ضعیف بودید را دقیق مشخص کنید تا بعدا بتوانید با نظرمشاور خود از راهها و برنامه هایی که میتوانند این ضعف ها را تقویت کنند،استفاده ببرید.

و کلام آخر
در انتخاب راههای رسیدن به موفقیت در کنکور نباید عجله کرد ولی درمقابل همیشه یک قدم باید زودتر از بقیه شروع کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.