نتایج در این بخش نمایش داده می شود

پیگیر تمدید کنکور نظام قدیم در سال ۱۴۰۰ هستیم

«محمدرضا احمدی سنگری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت با اشاره به شکایت برخی از داوطلبان کنکور نظام قدیم به کمیسیون اصل 90 مجلس مبنی بر تمدید کنکور نظام قدیم 1400 اظهارداشت:

با تغییر سیستم آموزشی کشور مقرر شده بود کنکور نظام قدیم تا سال 1400 برگزار شود اما بعد از کنکور امسال شورای سنجش با کنکور 1400 بر مبنای نظام قدیم موافقت نکرد.

عضو کمیسیون اصل 90 مجلس این تصمیم وزارت علوم و سازمان سنجش را موجب دغدغه و نگرانی پشت کنکوری‌های نظام قدیم با توجه به محدودیت ظرفیت رشته‌محل‌های دانشگاه‌ها به خصوص در رشته‌های پرطرفدار دانست.

وی با بیان اینکه شرایط کشور به دلیل شیوع کرونا ویروس موجب شد تا بسیاری از پشت کنکوری‌ها نتوانند در این ماراتن علمی حضور پیدا کنند افزود:

با توجه به عدم برگزاری کنکور نظام قدیم و برگزاری آن بر مبنای دروس نظام آموزشی جدید 6-3-3 مشکلات این گروه بیشتر خواهد شد.

نماینده مردم رشت در مجلس علت این تصمیم را هزینه‌بر بودن برگزاری کنکور با 2 نوع سوال اعلام کرد و بیان داشت:

بیشتر بخوانید :

مدیریت زمان در دوران دورکاری؛ ۶ توصیه ضروری برای به‌دست آوردن زمان بیشتر

جزئیات پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی

۱۰ عادت مطالعه موثر

از افزون بر 80 هزار نفر فارغ‌التحصیل نظام قدیم که شرایط شرکت در کنکور را دارند بیش از 37 هزار نفر در سایت اعلام شده جهت شکایت، ثبت‌نام کرده و شکوائیه خود را به کمیسیون اصل 90 ارائه دادند.

احمدی سنگری با اعلام اینکه کمیسیون اصل 90 مجلس پیگیر برگزاری کنکور نظام قدیم است تصریح کرد:

کمیسیون اصل 90 گوش شنوای پشت کنکوری‌های نظام قدیم و پیگیر مطالبات آنها است.

وی با بیان اینکه عدم برگزاری کنکور نظام قدیم موجب می‌شود تا این گروه عظیم مجبور به تهیه منابع جدید شوند اضافه کرد:

تهیه منابع جدید و حضور در کلاس‌های کنکور هزینه هنگفتی را در شرایط اقتصادی کنونی که درآمدها زیر سایه کرونا تقلیل یافته است، بر خانواده‌ها تحمیل می‌کند.

نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه اکثریت اعضای کمیسیون اصل 90 با برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 موافق هستند تاکید کرد:

فرصت دوهفته‌ای به وزارت علوم مبنی بر بررسی امکان تمدید کنکور نظام قدیم و انجام سنجش با دو آزمون جداگانه داده شده و منتظر اعلام نتیجه هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.