نتایج در این بخش نمایش داده می شود

پایان خوش برای کنکور ۹۶

کنکوری های عزیز سال 96

شما برای موفقیت علاوه بر این که به یک شروع خوب و تلاش و پشتکار مستمر احتیاج داشتید اکنون نیاز دارید که یک پایان قوی داشته باشید و دقیقا با رعایت نکات زیر است که پایان کار شما خوش خواهد بود.

1-تورق سریع را در لیست کار های پایانی قرار دهید.ورق زدن سریع کتاب های درسیتان و مشاهده ی دوباره ی نکته های نشاندار شده و یا هایلایت شده کتاب و یادداشت برداری ها و حاشیه نویسی ها به شما کمک میکند که مطالب،به خوبی در حافظه ی شما جای گیرند.

2-بررسی سوالاتی که در آزمون های آزمایشیتان به آنها به درستی پاسخ نداده اید.همانطور که میدانید میان پاسخ های اشتباه شما هنگام آزمون در خانه و آزمون های آزمایشی تفاوت بزرگی وجود دارد و این شرایط و فشار های آزمون است که نتایج را متفاوت میکند بنابراین برای آنها اهمیت قائل شوید و نکات و بی دقتی ها و در دام افتادن هایتان را یکبار دیگر مرور کنید.

3-خلاصه نویسی ها را دریابید.کل سال را برای جمع بندی آنها(خلاصه نویسی ها) زمان گذاشته اید و همچون گنجی هستند که با استفاده ازشان میتوانید حجم بالایی از مطالب مهم را در زمان کوتاه دوره کنید.

4-فکر و خیال این که چه میشود ممنوع!به جای این که فکر کنید که چه میشود و چه قبول میشوید تمرکزتان را روی هدف گذاری ها و زمان و تعداد سوالاتی که برای هر درس می خواهید انجام دهید بگذارید تا دقیقا بدانید روز کنکور با چه چیزی مواجه خواهید شد تا شرایط و سوالات غافلگیرتان نکنند،استراتژی هایتان را در برابر هر درس بدانید و این که میخواهید چه کنید را مداوم در ذهنتان مرور کنید.

5-تغذیه سالم و سبک و خواب کافی را فراموش نکنید،این روز ها بیشتر از هر وقت دیگری به خواب کافی و آرامش احتیاج دارید بنابراین اگر تا هفته ی قبل بنا بر هر دلیلی تا دیر وقت بیدار بودید این روز های پایانی زود به رختخواب بروید و بخوابید زیرا بیش از هر وقت دیگری مغزتان به آرامش احتیاج دارد.

6-آرامش خودتان را حفظ کنید و بدانید آرامش از پر اهمیت ترین مسائل است و به شما کمک میکند تا این شرایط را به خوبی پشت سر بگذارید.

7-شب کنکور بهتر است شام را زود میل کنید،زود بخوابید برای این که صبح زود بیدار شوید و دوش بگیرید و صبحانه مقوی نوش جان کنید و زودتر راهی شوید که در ترافیک نمانید و خاطرتان مکدر نشود،البته بهتر است یکبار از قبل مسیر های منتهی به حوزه ی امتحان را بررسی کرده باشید.

8-وسایل مورد نیاز را فراموش نکنید،مانند:کارت ورود به جلسه،شناسنامه،تعدادی مداد نرم،پاک کن،مداد تراش،دستمال کاغذی،سنجاق،بطری آب،ساعت.(از بردن وسایل اضافی سر جلسه بپرهیزید)

9-برای آرامش خودتان دعا کنید و ذهنتان را از افکار منفی خالی کنید.

10-به دانش و تلاشتان احترام بگذارید و به قدر تلاشتان از خودتان انتظار داشته باشید و سعی کنید با کمترین میزان غلط به بهترین خودتان برسید.

*پری‌ناز حیدری

یک نظر برای "پایان خوش برای کنکور ۹۶" ارسال شده
  1. برای شروع برنامه نویسی سایت
    کدام زبان رو پیشنهاد می کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.