نتایج در این بخش نمایش داده می شود

يک فرصت خوب براي کسب آمادگي مطلوب

کم کم به ارديبهشت ماه نزديک مي‌شويم. با نزديک شدن به زمان برگزاري آزمون سراسري، نحوه مطالعه و آمادگي داوطلبان، هم متفاوت مي‌شود و هم مهم‌تر؛ پس بايد براي آمادگي در اين آزمون، دقت بيشتري داشته باشيم.

اين ايام براي داوطلبان، اعم از دانش‌آموزان سال جاري يا فارغ‌التحصيلان، از اهميت خاص و ويژه‌اي برخوردار است.

براي آن دسته از دانش‌آموزاني هم که تا اين لحظه براي شرکت در آزمون سراسري برنامه خوبي نداشته و آمادگي لازم را کسب نکرده‌اند يا تا الان از نتيجه کار خود راضي نيستند، ايام باقي مانده و امتحانات پايان ترم مي‌تواند يک فرصت باشد؛ زيرا دانش‌آموزان، پس از امتحانات، بيشتر از دو ماه فرصت دارند تا براي کنکور آماده شوند؛

چراکه برنامه درسي ندارند و در نتيجه، وقت بيشتري، در مقايسه با زماني که براي برنامه درسي مدرسه از دست مي‌دادند، در اختيار دارند؛ پس براي دانش‌آموزان کنکوري، اين مدت زمان باقي مانده، مي‌تواند برابر دو ماه کارايي داشته باشد.

با توجه به مصاحبه‌ها و بيان تجربه‌هاي داوطلبان سال‌هاي پيش هم مي‌توان توصيه کرد که اگر شما به تلاش خود مانند قبل ادامه دهيد، به طور قطع به آمادگي لازم در اين زمينه خواهيد رسيد و اين مساله از ويژگي‌هاي لحظات پاياني هر مسابقه است؛ فقط کافي است مانند دونده‌اي که در لحظات پاياني مسابقه، تمام توان و تلاش خود را به کار مي‌گيرد، شما هم در اين مدت، با تمام توان و انرژي خود حرکت کنيد؛ بدين ترتيب، خواهيد ديد که نتايج درخشاني در انتظار شماست.

علاوه بر دانش آموزان، داوطلباني که پيش از اين فارغ‌التحصيل شده‌اند هم مي‌توانند طبق برنامه‌اي که از قبل داشته‌اند، ارديبهشت و خرداد ماه را به مرور کلي و تست‌زني بپردازند؛ در واقع، آنها هم همانند دانش‌آموزان، در ماه‌هاي باقي مانده با مسايل دانش‌آموزان کنکوري مواجه نيستند و مي‌توانند بدون دغدغه امتحانات پايان ترم، فقط در راستاي برنامه کنکور مطالعه کنند.

داوطلباني هم که مطابق برنامه زماني حرکت کرده‌اند و از آمادگي مورد انتظار خودشان برخوردارند، مي‌توانند از چکيده‌ها، يادداشت‌ها و خلاصه‌هاي درسي خود براي آمادگي در آزمون استفاده کنند.

بیشتر بخوانید :

تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۱

زود جمع کردن درس های کنکور و جلو زدن از برنامه

برنامه ریزی رایگان کنکور ۱۴۰۱

با اين رويکرد، انتظار طبيعي آن است که همه داوطلبان، به شرط استفاده مفيد از وقت و به کارگيري دقت بالا، بتوانند به مرز آمادگي مطلوب در اين زمينه برسند. از ديد کارشناسان و مشاوران تحصيلي، براي کسب آمادگي بيشتر به منظور شرکت در امتحانات پايان سال و نيز آزمون سراسري، توجه به برخي از نکات، از اهميت بسياري برخوردار است:

1- مطالعه و تمرين پرسش‌ها و پاسخ‌هاي سؤالات آزمون‌ها و امتحانات سال‌هاي قبل.

2- تهيه خلاصه‌هايي در حين درس‌ خواندن براي امتحان و مرور آن.

3- با برنامه‌اي منظم و دقيق پيش برويد تا امکان مطالعه‌ بهتر شما براي امتحانات و کنکور فراهم شود.

4- سعي کنيد که ابتدا مطالب هر درس يا مبحث را مطالعه کنيد و سپس به آزمون و تست خودتان بپردازيد. مطمين شويد که در کتاب درسي، مطلب، مبحث يا تمرين و مثالي از قلم نيفتاده باشد.

5- ساعات مطالعه‌ خود را افزايش دهيد تا بتوانيد، در کنار مطالعه، به رفع ضعف‌ها و اشکالات احتمالي خود نيز بپردازيد؛ اما لازم است که در انتهاي هر هفته، استراحتي را نيز براي خود در نظر بگيريد تا در خرداد ماه، با همين انرژي و توان، مطالعه و تمرين و تکرار را ادامه دهيد.

6- به خود آرامش بدهيد و سعي کنيد که منطقي باشيد.

7 – فرصت مناسبي را هم به انجام تمرين‌هاي اضافه خود در اين زمينه اختصاص بدهيد.  

موفقيت شما را آرزومنديم

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.