نتایج در این بخش نمایش داده می شود

نتایج نهایی کنکور اوایل شهریور اعلام می‌شود/ آغاز انتخاب رشته داوطلبان‌ از ۱۷ مرداد

معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور از اعلام نتایج رشته‌های چند برابر ظرفیت و نتایج نهایی آزمون سراسری خبر داد و گفت: نتایج نهایی کنکور اوایل شهریور اعلام می‌شود و زمان آغاز انتخاب رشته داوطلبان‌ از ۱۷ مرداد است.

جمالی، معاون فنی و آماری سازمان سنجش و آموزش کشور امروز در نشست خبری اعلام نتایج آزمون سراسری با اشاره به اینکه در آزمون امسال یک میلیون و 76 هزار نفر داوطلب داریم،  اظهار کرد: برای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر کارت صادر شد،  64 درصد خانم‌ها و 36 درصد آقایان بودند و بیشترین تعداد شرکت‌کننده در علوم تجربی بود.

وی ادامه داد: یک میلیون و 300هزار نفر در جلسه آزمون حاضر بودند و غایب حدود 12 درصد بود و خانم‌ها 88.3 و  آقایان 78 درصد در جلسه آزمون حاضر شدند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش تصریح کرد:

از یک و میلیون و 306 هزار شرکت‌کننده،  یک میلیون و 157 هزار نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های با آزمون شدند.

جمالی بیان کرد:

اعلام نتایج تا آخر امشب روی سایت است و دفترچه انتخاب رشته  جمعه چهاردهم مرداد روی سایت قابل مشاهده خواهد بود؛  زمان فعال شدن انتخاب رشته  مجازی از روز پنجشنبه سیزدهم مرداد است.

وی افزود: زمان انتخاب رشته داوطلبان‌  در کنکور از روز دوشنبه 17 مرداد است و تا روز شنبه 22 مرداد فعال است و زمان ثبت‌نام و انتخاب رشته محل داوطلبان  برای رشته‌های سوابق تحصیلی از 18 مرداد آغاز و تا 24 مرداد ادامه دارد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش ادامه داد: انتشار ویژه‌نامه انتخاب رشته شامل انواع اطلاعات مورد نیاز در کارنامه و چگونگی انتخاب رشته روز پنجشنبه روی سایت سازمان قرار دارد.

جمالی اظهار کرد: اواخر مرداد ماه، نتایج انتخاب رشته نتایج چند برابر رشته‌های بورسیه و شرایط خاص مانند فرهنگیان و… اعلام می شود و از اول شهریور مصاحبه و آزمون عملی صورت می‌گیرد.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت:

اعلام نتایج نهایی در هفته آخر شهریور خواهد بود و و رشته‌های دانشگاه آزاد  به جز گروه پزشکی از هفته آینده از طریق سایت دانشگاه آزاد اطلاع‌رسانی می‌شود.

جمالی گفت: در رشته  پزشکی 9 هزار و 700 ظرفیت،  دندانپزشکی 1900، داروسازی 1400 و جمع کل 12 هزار و 900 ظرفیت داریم که نسبت به سنوات قبل، مناسب‌تر است.

وی یادآور شد: امسال میزان سوابق  تحصیلی 40 درصد مثبت است و درس بهیاری نمرات با تاثیر قطعی برای بهیاران لحاظ شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.