نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شیوه تست زنی در کنکور سراسری ۹۷

بسیاری از داوطلبانی که در کنکور سراسری شرکت کردم آزمون آزمایشی میدهند پس از خواندن تمامی دروس و مسلط شدن تمامی دروس اما همچنان نمی توانند در آزمون های تستی نتیجه خوبی کسب کنند. زیرا تست زدن و موفق شدن در آزمونهای تستی فقط با درس خواندن امکان پذیر نمی باشد. برای اینکه بتوانید در آزمون های تستی موفق شوید می بایست یکسری نکات را رعایت کنید. ایا از تسلط خود به کتاب‌های درسی مطمئن هستید؟ این مقاله را مطالعه کرده و با روش تست زنی آشنا شوید
چگونه در کنکور تست بزنیم
برای تست زدن باید تمرین تست زنی انجام دهید این تمرین در چند مرحله صورت میگیرد:
مرحله اول این است که همراه با درس خواندن تست درس مورد نظر را هم زمان بزنید این موضوع به شما کمک می‌کند تا با توجه به شرایط کدام بخش های مطلب اهمیت بیشتری دارد و دقت شما  را  در خواندن مطلب بالا می‌برد.
مرحله دوم به این صورت که شما به کل کتاب را مطالعه کنید و سپس تمام تست آن کتاب را حل کنید. این مسئله باعث می‌شود تا  بفهمید کدام قسمت های درس را متوجه نشده اید.
مرحله سوم که می توان گفت مهمترین مرحله است بعد از عید نوروز می باشد زمانی که شما عید نوروز را پشت سر می‌گذاریم دیگر کنکور سراسری بسیار نزدیک شده و دوران جمع بندی است در این دوره می بایست تست ها را به صورت مختلط بزنید یعنی تست های همه دروس همزمان تمرین شود. در این زمان اگر توانستید جواب تست را بدهید می‌بایست جزوه‌ها و کتاب‌های مراجعه کردند و پاسخ آن را پیدا کنید توصیه ما به شما عزیزان این است که پاسخ تمامی تست ها را بدانید زیرا امکان دارد همون سوالی که حل نشده در کنکور مطرح شود. نگذارید نکته مبهمی در ذهنتان بماند مخصوصاً در دروس عمومی که نیاز به حفظ شدن و تکرار مجدد دارد.
مرحله آخر و یا می توان گفت مرحله ای که در تمام مراحل باید وجود داشته باشد. شرکت در آزمون های معتبر و شبیه سازی شده کنکور سراسری است. این آزمون ها به صورت سراسری و بعد از عید نوروز برگزار می شود و بسیار شبیه سازی شده با کنکور ساری هستند برخی ازمون ها نیز طی سال تحصیلی برگزار شده و وضعیت دانش آموز را بررسی می‌کنند قبل از ثبت نام در هر آزمونی درباره استاندارد سازی شدن سوالات تحقیقات لازم را انجام دهید زیرا اگر سوالات استانداردهای نزدیک به سوالات کنکور نباشد شما را دچار سردرگمی میکند. اگر نمی دانید کدام آزمون برای شما بهترین است میتوانید با کارشناسان همشاگردی تماس گرفته و بهترین آزمون های جامعه و نزدیک ترین محل برگزاری به منطقه زندگی خود را دریافت کنید.
مهمترین تاثیر آزمون های جامع دارد مدیریت زمان درس خواندن است شما میتوانید با شبیه سازی کردن سوالات کنکور و هماهنگ کردن مدت زمان پاسخگویی برای هر درس تواناییهای خود را بسنجید تا در جلسه کنکور سراسری 97 دچار استرس نشوید
تست زنی به روش مهندسی معکوس
این نکته را نیز توجه داشته باشید که بدون درس خواندن و تمرین مداورم تست هیچ روش دیگری جهت قبولی در کنکور سراسری موثر نیست. امروزه روش های متعددی با نام های تست زنی مهندسی معکوس، تست زدن بدون معلومات و… وجود دارد که هیچکدام معتبر نمیباشد.

بهترین کتاب تست کنکور

کتابهای تست گوناگون ای در رابطه با دروس کنکور سراسری وجود دارد که  نمیتوان در این مقاله به ذکر تک تک آنها پرداخت. بهترین کتاب تست، کتابی است که سوالات کنکور سراسری سالهای گذشته و سوالات تالیفی گوناگون و کاملی داشته باشد.

در کانال همشاگردی آخرین اخبار و اطلاعیه های تحصیلی را دنبال کنید …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.