نتایج در این بخش نمایش داده می شود

شرایط انصراف از دانشگاه ها + هزینه انصراف

اطلاع کامل از شرایط انصراف در دانشگاه های دولتی و آزاد و پیام نور و … جهت شرکت مجدد در کنکور سراسری در این پست به طور کامل مطالعه نمایید .
شرایط انصراف از دانشگاه
اطلاع کامل از شرایط انصراف در دانشگاه های دولتی و آزاد و پیام نور و … جهت شرکت مجدد در کنکور سراسری در این پست به طور کامل مطالعه نمایید .
مشاوره شرایط انصراف از دانشگاه جهت شرکت مجدد در کنکور سراسری
در صورتی که تصمیم  برای شرکت مجدد در کنکور سراسری  در هر مقطعی دارید باید از شرایط انصراف  از دانشگاه روزانه ( دولتی ) ، آزاد ، غیر انتفاعی ، پیام نور ، شبانه و پردیس خودگران داشته باشید تا بتوانید در کنکور سراسری شرکت نمایید . در این مقاله سعی خواهیم کرد هر آنچه را که  در مورد شرایط انصراف از دانشگاه ها و شرکت مجدد در کنکور سراسری مورد نیاز داوطلبان است را به طور کامل شرح دهیم .
شرایط  انصراف از دانشگاه جهت شرکت مجدد در کنکور سراسری
جهت ثبت نام در کنکور سراسری باید  حداکثر تا پایان وقت اداری روز 1 اسفند از تحصیل انصراف داده باشد که اگر  دفترچه ثبت نام کنکور سراسری را به دقت مطالعه نمایید این اجبار برای دانشجویان دوره روزانه می باشد و در صورتی که انصراف انجام نشود به عنوان تخلف محسوب می شود. جهت انصراف باید فرم شماره سه را که در انتهای دفترچه  کنکور سراسری وجود دارد تکمیل نمایید.
همچنین می توانید بند مربوط به انصراف از دانشگاه  در دفترچه ثبت نام کنکور 96 در زیر مطالعه نمایید.
نکات مهم انصراف از دانشگاه روزانه جهت شرکت مجدد در کنکور سراسری
در صورتی که در دانشگاه روزانه در حال تحصیل هستید  باید حداقل دو ترم تحصیلی را پشت سر بگزارید و سپس انصراف دهید در غیر این صورت از کنکور سال بعد  جهت قبولی در رشته های روزانه محروم خواهید شد .
هر داوطلبی تنها یک بار حق انصراف از دانشگاه  روزانه و شرکت مجدد در کنکور در آن مقطع را دارد.
محرومیت از کنکور مجدد بستگی به دوره ی قبولی شما دارد . در صورتی که در دانشگاه روزانه قبول شده و ثبت نام ننمایید  و یا اینکه  ثبت نام نمایید و دو ترم را بصورت کامل پشت سر ننمایید از کنکور سال بعد محروم خواهید شد . قولی در دوره های شبانه و غیر انتفاعی و ازاد و پیام نور مشکلی از جهت محرومیت ایجاد نمی کنند.
اگر دانشجوی روزانه هستید و در قصد شرکت در کنکور سراسری دارید ( ترم های سه و بالاتر ) باید قبل از 1 اسفند از تحصیل انصراف داده باشید.
چنانچه داوطبان مرد مشکل نظام وظیفه داشته باشند در صورتی می توانند از دانشگاه روزانه خود انصراف دهند و حق شرکت مجدد در کنکور سراسری را داشته باشند که مدرک کاردانی معادل دریافت نکرده باشند ( در ترم های غیر از 1 و 2  اعلام انصراف نموده باشند . )
شرایط انصراف از دانشگاه جهت شرکت مجدد در کنکور سراسری  ارشد
کسانی که دانشجو ارشد و دکتری می باشد و قصد شرکت دوباره در کنکور سراسری ارشد را دارند باید تا قبل از ثبت نام از تحصیل انصراف دهند اما در صورتی قصد قبولی در مقاطع ارشد دانشگاه ازاد را دارید نیازی به انصراف نیست.
شرایط انصراف از دانشگاه جهت شرکت مجدد در کنکور سراسری دکتری
کلیه ی دانشجویان مقطع دکتری که قصد شرکت دوباره در کنکور سراسری را دارند باید قبل از ثبت نام از تحصیل انصراف داده باشند. این قانون شامل  قبولی مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد نمی باشد.
هزینه انصراف از دانشگاه دولتی روزانه ، پیام نور ، آزاد ، غیر انتفاعی و پردیس های خود گردان
هزینه انصراف در دانشگاه های مختلف  در این بخش بررسی خواهیم نمود.
میزان هزینه انصراف در دانشگاه های دولتی نسبت به دانشگاه و رشته و سال تحصیلی متفاوت است که باید در مورد این بخش از خود دانشگاه میزان جریمه را جویا شوید.
جریمه انصراف از دانشگاه پردیس خودگران معادل شهریه ی ثابت تعداد ترم های باقی مانده تحصیل فرد می باشد.
میزان هزینه انصراف از تحصیل در دانشگاه آزاد ، دانشگاه پیام نور ، دانشگاه غیر انتفاعی و شبانه  1.5 برابر شهریه ثابت می باشد.
نکات مهم :
در صورتی که دانشگاه دانشجوی دانشگاه روزانه هستید بعد از انصراف در یک دانشگاه دیگر پذیرفته شوید از پرداخت جریمه معاف خواهید شد.
در صورتی که دانشجوی دانشگاه آزاد هستید و بعد انصراف قصد تحصیل در دانشگاه آزاد دیگر را داشته باشید از پرداخت جریمه معاف خواهید بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.