نتایج در این بخش نمایش داده می شود

سهم سوابق تحصیلی و وضعیت اعمال آن در کنکور۹۶

سوابق تحصیلی در کنکور ۹۶ تأثیر مثبت دارد و ۲۵ درصد سهم آن مربوط به نمرات دیپلم و ۵ درصد مربوط به نمرات دوره پیش دانشگاهی است.

سوابق تحصیلی در کنکور 96 تأثیر مثبت دارد و آنگونه که ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش می‌گوید: وضعیت تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور 97 شهریور امسال با نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو مشخص می‌شود.

حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در رابطه با سهم سوابق تحصیلی در کنکور 96 گفت: اعمال تأثیر مثبت سوابق تحصیلی متفاوت از تأثیر قطعی است و این بدین معناست که اگر سوابق تحصیلی باعث افزایش نمره کل آزمون هر زیرگروه شد در آن اعمال خواهد شد و اگر باعث کاهش نمره کل آزمون هر زیرگروه شود یعنی اثر منفی داشته باشد در آن زیرگروه اعمال نمی‌شود.

وی افزود: میزان تأثیر نمرات دروس دیپلم با تأثیر مثبت و حداکثر 25 درصد و نمرات پیش دانشگاهی با تأثیر مثبت و حداکثر 5 درصد است.

یک نظر برای "سهم سوابق تحصیلی و وضعیت اعمال آن در کنکور۹۶" ارسال شده
  1. کامران عباس نژادی گفت:

    درسته که مدتهاست که از زمان نظام قدیم آموزش میگذره ولی اون موقع هم امتحان سال آخر یعنی سال چهارم دبیرستان به صورت نهایی و هماهنگ و به همین دقیقی و بانظارت انجام می شد.این یک جور تبعیض هست که معدل دیپلم اون زمان رو خود آموزش و پرورش قبول نداره و فقط از یک سال به خصوص این قانون اعمال میشه.این بی عدالتی بزرگی هست.لابد چند ساله دیگه یک موضوع دیگه توی این دوره تحصیلی رو قبول ندارن!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.