نتایج در این بخش نمایش داده می شود

رييس سازمان سنجش کشور: کنکور به راحتي حذف نمي‌شود

حذف کنکور با توجه به کاهش تعداد داوطلبان از سال ۸۶ مطرح شده، اما تاکنون اجرا نشده است.
مسئولان در دوره‌هاي مختلف قول‌هايي براي حذف کنکور دادند به طوري که از ابتدا قرار بود کنکور در سال ۹۰، سپس سال ۹۲ و بعد سال ۹۴ حذف شود، اما تاکنون محقق نشده است و چندي پ‍يش خبرهايي در فضاي مجازي مبني بر حذف کنکور در سال ۹۷ منتشر شد که پيگير صحت و سقم اين موضوع از سوي مسئولان شديم.

ابراهيم خدايي رئيس سازمان سنجش آموزش کشور در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما گفت: سياست ما اين است که با توجه به کاهش ميزان رقابت‌ها و حساسيت‌ها ميان داوطلبان کنکور اگر کسي بخواهد در رشته‌اي متفاوت تحصيل کند اين امکان برايش فراهم شود.
وي افزود: هم اکنون روش‌هاي جايگزين به جاي کنکور قرار داده شده است، اما بايد براي پذيرش اين روش‌هاي جايگزين اعتماد اجتماعي ايجاد شود.
خدايي گفت: سيستم ارزشيابي کشور در حوزه آموزش متوسطه بايد دگرگون و قدم به قدم اصلاح شود.
وي با بيان اينکه ما به فکر تکرار آزمون هم هستيم تا سرنوشت يک فرد در يک جلسه تعيين نشود افزود: ما قدم به قدم قوانين را اجرا مي‌کنيم و قوانين مربوط به سوابق تحصيلي هم تاکنون به خوبي اجرا شده است.
خدايي در پاسخ به سؤالي درباره اين که رقابت بين رشته‌هاي پر طرفدار و دانشگاه‌هاي برتر کشور هنوز وجود دارد و بسيار زياد است افزود: بايد به سمت اجراي روش‌هاي جايگزين حرکت کنيم.
وي درباره لو رفتن سؤالات امتحانات نهايي که يکي از روش‌هاي جايگزين به جاي کنکور است گفت: تا زماني که نهادهاي نظارتي به طور رسمي اعلام نکنند و در شوراي سنجش و پذيرش دانشجو مطرح نشود نمي‌توانيم درباره آن نظر بدهيم.
خدايي افزود: گزارش‌ها در نهايت بايد در مجلس مطرح شود و نهادهاي نظارتي هم نظر خود را منعکس کنند.
وي ادامه داد: هر تصميمي که گرفته مي‌شود به نفع داوطلب و براي کاهش ميزان اضطراب در بين داوطلبان است.
مجتبي شريعتي نياسر معاون آموزشي وزير علوم تحقيقات و فناوري در مصاحبه اختصاصي با خبرنگار خبرگزاري صدا و سيما درباره حذف کنکور گفت: مسئله حذف کنکور نيازمند رسيدگي بيشتر است زيرا يک معادله چند مجهولي است که بايد درباره آن مطالعه بيشتري انجام شود.
وي ادامه داد: تصور من اين است که تا زماني که عرصه رقابت بين دانشگاه‌ها مطرح است به اين زودي‌ها کنکور حذف نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.