نتایج در این بخش نمایش داده می شود

روش های تقویت و بهسازی حافظه

روش های تقویت و بهسازی حافظه

۱)خواب خود را تنظیم کنید

خواب یکی از اعمال ضروری برای افزایش توانایی مغز است.توصیه می شود روزانه ۸ ساعت خواب کامل داشته باشید و زمانی که سخت مطالعه کردید و ذهنتان خسته شده یک خواب ۱۵ الی ۳۰ دقیقه ای به شما توصیه می شود.

۲)تغذیه مناسب

زمانی که در اندیشه تقویت حافظه خود هستید باید ویتامین و مواد مورد نیاز بدن خود را تامین کنید.خوردن توت وماهی و انواع آنتی اکسیدان ها میتوانند مغز را مدت زمان بیشتری در حالت آمادگی  بالا نگه دارد.روغن امگا۳ نیز تاثیر بسزایی دربازسازی سریعتر سلول های مغزدارد.

۳)موسیقی

تعداد زیادی پژوهش انجام شده برروی موسیقی های کلاسیک نشان داده که گوش دادن به موسیقی های کلاسیک باعث تقویت توان مغزی می شود.گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان باعث افزایش سطح دوپامین در مغز شما میشودو میتواند سطح ادراک مغزرا بالا ببرد.

۴)ورزش کنید:

حتما زیاد شنیده ایم که ورزش فواید بسیار زیادی داره اما حالا ما بهتون میگیم که ورزش برای حافظه هم مفید است و قدرت حفظ را بالا می برد.از پشت میز بلند شوید و کمی تحرک کنید.

۵)بازی های فکری

وقتی مغز شما فعایتی نداشته باشد به تدریج ضعیف خواهد شد اگر بتوانید مغز خودرا به تحرک وادارید می توانید این ضعف را ازبین ببرید.هرازگاهی بد نیست که از طریق انجام بازی های فکری و تمرینی ذهن خودمون رو به فعالیت وادارکنیم.

۶)استرس نداشته باشید

استرس باعث نابودی سلول های مغز شده و به هیپوکامپ مغز که مسئول ایجاد خاطرات جدید و حفظ آنهاست صدمه میرساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.