نتایج در این بخش نمایش داده می شود

رشته‌های پر متقاضی بدون کنکور دانشگاه آزاد با کنکور می‌شوند

رئیس دانشگاه آزاد ارومیه گفت: بر اساس تصمیم وزارت علوم از سال‌های آینده در رشته‌های بدون کنکور پر متقاضی دانشگاه آزاد از جمله معماری، حقوق و حسابداری با کنکور دانشجو بپذیرد.
عزیز جوان پور با اشاره به تصمیم جدید وزارت علوم در رابطه با رشته‌های بدون کنکور دانشگاه آزاد اظهار کرد: با توجه به گفته‌های جدید وزارت علوم مقرر شده است که از سال‌های آینده در برخی از رشته‌های پر متقاضی بدون کنکور دانشگاه آزاد از جمله حقوق، معماری و حسابداری دانشجو را aبا اخذ کنکور پذیرش کنند.
رئیس دانشگاه آزاد ارومیه بیان کرد: در آذربایجان غربی رشته‌های با آزمون دانشگاه آزاد بسیار کم است و  امسال در شاخه‌های انسانی و فنی مهندسی  رشته‌ای با آزمون نداریم و داوطلبین می‌توانند بدون کنکور در این رشته‌ها ثبت‌نام کنند.

وی افزود: در سال‌های اخیر دانشجوها در برخی از رشته‌های فنی مهندسی از جمله رشته‌های عمران و برق  با اخذ کنکور در این رشته‌ها پذیرش شده و تحصیل می‌کردند که امسال این رشته‌ها نیز  بدون کنکور شده است.
رئیس دانشگاه آزاد ارومیه تصریح کرد: دانشگاه آزاد فقط در شاخه‌های علوم پایه و تجربی رشته‌های با کنکور دارد و زیر شاخه‌های رشته‌های با آزمون تجربی شامل پرستاری، مامایی، اتاق عمل،  دامپزشکی و علوم آزمایشگاهی است که رشته علوم آزمایشگاهی به‌تازگی اضافه شده و دانشگاه آزاد در این رشته‌ها هیچ دانشجویی را بدون کنکور پذیرش نمی‌کند.

وی افزود: در دانشگاه‌های دولتی به خاطر نبود هزینه و شهریه تمامی دانشجوها ثبت‌نام می‌کنند  ولی در دانشگاه آزاد  به خاطر هزینه و شهریه های زیاد بعضی از دانشجوها ثبت‌نام می‌کنند ولی برخی دیگر از دانشجوها که قادر به پرداخت شهریه‌ها نیستند  ثبت‌نام نمی‌کنند و همین عامل سبب می‌شود که دانشجوهای دانشگاه آزاد کاهش یابند.
رئیس دانشگاه آزاد ارومیه درباره‌ی برگزاری آزمون ها گفت: در سال‌های قبل دانشگاه آزاد خود برگزارکننده کنکور دانشگاه آزاد بود و پذیرش دانشجو و تکمیل ظرفیت در دست عوامل دانشگاه آزاد بود ولی حال که سازمان سنجش برگزارکننده کنکور است تعداد دانشجوها و تکمیل ظرفیت نیز به عهده سازمان سنجش است.

جوان پور خاطر نشان کرد: در دانشگاه آزاد کمبود منابع مالی داریم و اکثر واحدهای آذربایجان غربی از جمله واحدهای مهاباد، ماکو، خوی، نقده، سلماس و میاندوآب زیان ده هستند و این در حالی است که فقط دو واحد ارومیه و بوکان زیان ده نیستند.
وی اظهار کرد: در دوره‌های دکتری 68 دانشجو به دانشگاه آزاد ارومیه معرفی و ثبت نام شده‌اند که 14 و 15 این ماه نیز دانشجوهای ارشد می‌توانند ثبت‌نام را شروع کرده و از هفته بعد نیز دانشجویان کارشناسی با کنکور و بدون کنکور شروع به ثبت‌نام نهایی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.