نتایج در این بخش نمایش داده می شود

دانشگاه فرهنگیان داوطلبان کنکور سراسری ۹۶ را شوکه کرد

با ایجاد تغییرات در نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و به تبع آن نگرانی داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه، باید دید واکنش مسئولان این دانشگاه و وزارت علوم به این اتفاقات چیست و چه پاسخی برای داوطلبان کنکوری دارند.

به گزارش خبرنگار صنفی – آموزشی «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دانشگاه فرهنگیان از آن دست دانشگاه هایی است که به طور خاص مورد توجه داوطلبان کنکور سراسری قرار می گیرد و این توجه خاص از آن جهت است که به طور معمول، مقصد نهایی دانشجویان این دانشگاه شغلی دوست داشتنی به نام «معلم» است و شوق رسیدن به این مطلوب، بر تلاش داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه می افزاید و تحمل سختی های کنکور را بر آنها آسان می کند.

شرط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
پذیرش در دانشگاه فرهنگیان همانطور که مزایای خاصی همچون استخدام در وزارت آموزش و پروش و… را فراهم می کند، اما پذیرش و قبولی در آن، شرایط خاصی را می طلبد که آن را نسبت به سایر دانشگاه ها متمایز می کند. داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه باید علاوه بر شرکت در آزمون سراسری و کسب رتبه مورد قبول این دانشگاه، در مصاحبه و آزمون های مدنظر این دانشگاه شرکت کرده و پس از قبولی در آن، می توانند خود را دانشجوی این دانشگاه بدانند. به عبارت دیگر، پذیرش در این دانشگاه، به صورت نیمه متمرکز است. در تعریفی ساده، رشته‌های نیمه‌متمرکز عبارتند از: «رشته‌هایی که پذیرش دانشجو در آنها نیاز به مصاحبه، معاینه و آزمون عملی و علمی دارد، رشته‌های نیمه‌متمرکز نامیده می‌شود. داوطلبانی که این رشته‌ها(رشته‌های نیمه‌متمرکز) را در برگه انتخاب رشته خود انتخاب کنند، در صورتیکه نمره لازم در کنکور سراسری را کسب کرده باشند، بصورت چند برابر ظرفیت به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوند.»

تغییری عجیب در شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان
 با مطالعه دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون سراسری سال 1396، متوجه خواهید شد که تغییری عجیب در شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان ایجاد شده است که داوطلبان این آزمون را شوکه کرده و تعدادی از آنها اعتراض خود را نسبت به این تغییر، به ادمین کانال تلگرامی «خبرنامه دانشجویان ایران» منتقل نموده اند. در حالی که در سال های گذشته، پذیرش در دانشگاه فرهنگیان مشروط به این بود که حداکثر سن داوطلبان 22 سال تمام باشد، اما این شرط در سال 96، تغییر یافته و به 20 سال تقلیل یافته است و عملا عده ای از داوطلبان که برای قبولی در این دانشگاه برنامه ریزی کرده بودند، از گردونه رقابت خارج شده و دیگر امکان قبولی در دانشگاه فرهنگیان را نخواهند داشت. نکته دیگر در این رابطه این است که، حداکثر سن شرط شده در این دانشگاه غیرقابل تغییر است و این یعنی حتی داوطلبی که 2 سال خدمت سربازی را گذرانده و حالا سنی بیش از 20 سال دارد از پذیرش در دانشگاه فرهنگیان محروم خواهد بود.

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال 95

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان در سال 96

شرایط پذیرش در دانشگاه فرهنگیان


با ایجاد این تغییرات در نحوه پذیرش در دانشگاه فرهنگیان و به تبع آن نگرانی داوطلبان علاقه مند به پذیرش در این دانشگاه، باید دید واکنش مسئولان این دانشگاه و وزارت علوم به این اتفاقات چیست و چه پاسخی برای داوطلبان کنکوری دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.