نتایج در این بخش نمایش داده می شود

دانشگاه‌های برتر آمریکا دانشجویان کم‌بضاعت بیشتری را می‌پذیرند

دانشگاه‌های برتر آمریکا با توجه به اینکه بودجه مازاد در اختیار دارند، از طریق اعطای یارانه به دانشجویان کم‌بضاعت، افراد بیشتری را می‌پذیرند.

به گزارش ایسنا و به نقل از یو.دبلیو.نیوز، اغلب دانش‌آموزان کم‌بضاعت با نمرات پایینی از مدارس دولتی و موسسات محلی فارغ التحصیل می‌شوند، اما سالیانه 86 هزار نفر از این افراد، دانشگاه را با نمرات خوب پشت سر می‌گذارند و توسط دانشگاه‌های برتر آمریکا بورسیه می‌شوند.

این گزارش با این تصور که دانش‌آموزان و دانشجویان فقیر واجد شرایط پذیرش در دانشگاه‌های برتر نیستند، در تضاد است. در واقع طبق نظر “آنتونی کارناوال”، نویسنده این گزارش و مدیر مرکز تحقیقاتی دانشگاه جورج‌تاون آمریکا، متاسفانه پذیرش در دانشگاه‌های برتر آمریکا با میزان ثروت خانواده متقاضی ارتباط مستقیم دارد و هر روزه تعداد بیشتری از ثروتمندان فرزندانشان را در دانشگاه‌های خوب ثبت‌نام می‌کنند.

بنابراین دانشگاه‌ها به وسیله بودجه مازادی که در اختیار دارند، به دانشجویان کم‌بضاعت یارانه پرداخت می‌کنند تا بتوانند پذیرفته شوند و ثبت‌نام کنند.

آمار نشان می‌دهد 78 درصد از دانشجویانی که با یارانه پذیرفته شده‌اند، فارغ‌التحصیل شده‌اند؛ در حالی که تنها 48 درصد از دانشجویان کم‌بضاعت در دانشگاه‌های دولتی و محلی موفق به اتمام درس‌شان شده‌اند.

69 دانشگاه و موسسه خصوصی با بودجه 139 میلیون دلار اقدام به پذیرش دانشجویان کم‌بضاعت می‌کنند؛ اما با این حال هنوز کمتر از یک پنجم از دانشجویان این دانشگاه‌ها از افراد کم‌بضاعت هستند. با این وجود تحقیقات نشان می‌دهد با ادامه همین روند کنونی و بدون تغییر استانداردها و قوانین پذیرش دانشجو، اکثر دانشگاه‌ها می‌توانند در آینده تعداد بیشتری از این دانشجویان را جذب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.