نتایج در این بخش نمایش داده می شود

دانش‌آموزان پایه دوازدهم چگونه در کنکور ۱۴۰۲ ثبت‌نام کنند؟

معاون سازمان سنجش روند ثبت‌نام در کنکور ۱۴۰۲ را تشریح کرد.

احسان جمالی معاون فنی و آماری سازمان سنجش در نشست خبری امروز با رسانه‌ها، اظهار کرد :

ثبت نام از فردا آغاز می‌شود و داوطلب می‌تواند چندین نوبت شرکت کند و اعتبار آزمون برای دو سال برقرار است.کارنامه مرحله اول نیمه اول اسفند منتشر می‌شود و اگر داوطلب تمایل داشت می‌تواند ر مرحله دوم هم ثبت نام کند.

وی افزود: وقتی داوطلب ثبت نام و عضو سیستم می‌شود یک رمز 6 رقمی در اختیار او قرار می‌گیرد و براساس آن می‌توانند وارد صفحه خود شوند.

اولین گام ثبت نام مربوط به اطلاعات هویتی است که سیستم با اتصال به ثبت احوال آن را به نمایش می‌گذارد. گام بعدی اطلاعات مربوط به تماس و سکونت از داوطلب دریافت می‌شود.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش بیان کرد:

نمرات سوابق تحصیلی داوطلبان سنوات قبل به نمایش گذاشته می‌شود و برای داوطلبان 1402 سنوات آنها در نیمه دوم تیر ماه در سیستم بارگزاری می‌شود.

جمالی متذکر شد: بعد از پایان ثبت نام به داوطلب پیامک داده می‌شود و اطلاعات کلی آزمون برای او ارسال خواهد شد، هر داوطلب تا پایان ثبت نام 5 بار فرصت دارد، اطلاعات خود را ویرایش کند.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در ثبت اطلاعات بیان کرد: مغایرت در اطلاعات حتی ممکن است منجر به لغو قبولی فرد شود، داوطلبانی که به کافی نت مراجعه می‌کنند حتما در ثبت اطلاعاتی از جمله سهمیه، سه سال آخر محل تحصیل و… دقت لازم داشته باشند.

معاون فنی و آماری سازمان سنجش گفت:

اگر داوطلبان در نمرات سوابق تحصیلی اشکالی را مشاهده کردند برای اصلاح آن به ادارات آموزش و پرورش مناطق خود مراجعه کنند و داوطلبانی که سال دوازدهم هستند و هنوز نمرات خود را دریافت نکرده‌اند، نمرات آنها در تیر یا مرداد بر روی سامانه قرار می‌گیرد. افرادی که سوابق تحصیلی ناقص دارند باید منتظر باشد تا آموزش و پرورش اعلام کند که از چه زمانی می‌توانند برای تکمیل سوابق تحصیلی اقدام کنند.

جمالی مطرح کرد:

در کارنامه داوطلب نمره کل آزمون اختصاصی، نمره سوابق تحصیلی و تلفیق این دو، نمره در سهمیه و نمره در کل ثبت می‌شود.

همچنین عبدالرسول پورعباس در این باره مطرح کرد:

آموزش و پرورش به طور یقینی اعلام کرده است آمادگی دارد آزمون‌های نهایی را اجرا و اطلاعات داوطلبان را به طور دقیق در اختیار سازمان سنجش بگذارد و تصور می‌کنم الان جای نگرانی نباشد.

وی درباره شرکت دانش آموزان پایه دوازدهم در کنکور مطرح کرد: این افراد می‌توانند در آزمون مرحله اول شرکت کنند، ممکن است درس‌های آنها تمام نشده باشد اما سال گذشته افرادی که پایه یازدهم بودند به شکل آزمایشی در کنکور شرکت کردند اکنون نیز اینگونه است و داوطلبان سال دوازدهم می‌توانند شرکت کنند و اگر نمره آنها خوب بود ملاک قرار می‌گیرد و اگر رضایت نداشتند می‌توانند در آزمون دوم شرکت کنند.

رئیس سازمان سنجش گفت: داوطلبان نظام قدیم و جدید باید برای خود سوابق تحصیلی ایجاد کنند و داوطلبان دقت کنند که به هیچ عنوان معدل را بالا ثبت نکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.