نتایج در این بخش نمایش داده می شود

جزئیات زمان پاسخگویی به سئوالات کنکور ۹۶/ تعداد سئوالات هر دفترچه

جزئیات زمان پاسخگویی به سئوالات کنکور سراسری ۹۶ به تفکیک گروه های آزمایشی پنچ گانه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه­ های آزمایشی علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی در صبح پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی هنر در بعدازظهر پنج­شنبه ۱۵ تیر، داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در صبح جمعه ۱۶ تیر و داوطلبان گروه آزمایشی زبان های خارجی در بعدازظهر جمعه ۱۶ تیر در ۳۷۲ شهرستان و بخش مختلف کشور برگزار خواهد شد.

درهای ورود به حوزه های امتحانی در صبح روزهای امتحان، رأس ساعت ۷ صبح و در بعدازظهر راس ساعت ۱۴:۳۰ بسته خواهد شد. داوطلبان باید قبل از بسته شدن درهای ورودی در محل حوزه امتحانی حاضر باشند.

شخصی سازی دفترچه های آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان گروه های آزمایشی پنجگانه

در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ به هر داوطلب در کلیه گروه های آزمایشی، یک پاسخنامه و ۲ دفترچه سوال و (آزمون عمومی «دفترچه شماره ۱» و آزمون اختصاصی «دفترچه شماره ۲» داده می شود.

داوطلبان دارای دیپلم بهیاری و شاغل بهیار در گروه آزمایشی علوم تجربی و دارندگان دیپلم علوم و معارف دارای مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی در گروه آزمایشی علوم انسانی هستند، علاوه بر پاسخگویی به سئوالات دفترچه های عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) باید به سئوالات دفترچه اختصاصی شماره ۳ نیز پاسخ دهند.

داوطلبان در کلیه گروه های آزمایشی باید پاسخ سوالات دفترچه های عمومی و اختصاصی را در همان برگ پاسخنامه تحویل شده، علامتگذاری کنند.

تمام سئوالات آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) و اختصاصی (دفترچه شماره ۲) داوطلبان در هر پنج گروه آزمایشی، شخصی سازی شده و شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است.

این دفترچه ها دارای تنوع (در انواع D و C ،B ،A ) هستند. پاسخنامه و دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) داوطلبان تمام گروه های آزمایشی در یک بسته نایلونی و هر یک از دفترچه های آزمون اختصاصی (دفترچه های شماره ۲ و یا ۳) نیز در بسته های نایلونی جداگانه، تحویل داوطلبان خواهد شد.

دفترچه مربوط به درس معارف غیراسلام (ویژه داوطلبان اقلیت های دینی) و یا درس زبان غیرانگلیسی در تمام گروههای آزمایشی در دروس عمومی، دفترچه مربوط به زبان تخصصی آلمانی و فرانسه در گروه آزمایشی زبانهای خارجی و دفترچه های شماره ۳ در گروه آزمایشی علوم تجربی (سوالات درس بهیاری) و در گروه آزمایشی علوم انسانی (سئوالات درس اصول عقاید و فقه) نیز شخصی سازی شده و مشخصات داوطلبان بر روی جلد دفترچه درج شده است.

تذکر مهم: با توجه به اینکه دفترچه سئوالات داوطلبان (عمومی و اختصاصی) در یک بسته نایلونی بصورت جداگانه بسته بندی شده و در جلسه آزمون منحصرا شخص داوطلب باید از محل مشخص شده، بسته نایلونی را باز کرده و به سئوالات مندرج در دفترچه سوالات پاسخ دهد.

در صورتیکه داوطلب مشاهده کرد نایلون بسته تحویلی به وی قبلاً باز شده لازم است موضوع را به نزدیکترین مراقب اطلاع دهد، ضمن آنکه داوطلب پس از برگزاری آزمون نیز می توانند از طریق سیستم پاسخگویی مندرج در سایت سازمان سنجش مراتب را درمیان بگذارند.

آزمون عمومی: سئوالات آزمون عمومی داوطلبان هر یک از گروه های آزمایشی پنجگانه در یک دفترچه به نام دفترچه شماره یک چاپ شده است. این دفترچه همراه با پاسخنامه امتحانی در یک بسته نایلونی بصورت شخصی سازی شده، در جلسه آزمون تحویل داوطلب خواهد شد.

جدول عنوان دروس، تعداد سوالات دفترچه آزمون عمومی (دفترچه شماره ۱) و مدت زمان پاسخگویی

عنوان سوال تعداد از شماره تا شماره مدت لازم برای پاسخگویی شماره دفترچه
زبان و ادبیات فارسی ۲۵ ۱ ۲۵ ۱۸ دقیقه دفترچه شماره ۱ با ۱۰۰ سوال و زمان ۷۵ دقیقه
زبان عربی ۲۵ ۲۶ ۵۰ ۲۰ دقیقه
فرهنگ و معارف اسلامی* ۲۵ ۵۱ ۷۵ ۱۷ دقیقه
زبان انگلیسی* ۲۵ ۷۶ ۱۰۰ ۲۰ دقیقه

*داوطلبانی که بر اساس علامتگذاری بند ۲۵ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، به سئوالات مربوط به معارف غیر اسلام پاسخ می دهند و یا زبان خارجی امتحانی آنان بر اساس علامتگذاری بند ۳۷ تقاضانامه ثبت نام اینترنتی، غیرانگلیسی است، لازم است به ترتیب به سئوالات مربوط به ادیان (کلیمی، زرتشتی و مسیحی) و زبان خارجی غیرانگلیسی (فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و روسی) که در اختیار آنان قرار داده می شود، پاسخ دهند.

تبصره: داوطلبانی که در بیش از یک گروه آزمایشی ثبت نام کرده اند، زبان خارجی آنان همان زبان امتحانی مندرج در کارت شرکت در آزمون آنان در نظر گرفته شده است. به عبارت دیگر این دسته از داوطلبان نمی توانند زبان امتحانی خود را در هر یک از گروه های آزمایشی تغییر دهند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی: دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی (گروه آزمایشی ۱) برای کلیه داوطلبان شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

جدول عنوان دروس، تعداد سوالات اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی (دفترچه شماره ۲) و مدت زمان پاسخگویی به آنها

عنوان سوال تعداد از شماره تا شماره مدت لازم برای پاسخگویی شماره دفترچه
ریاضیات ۵۵ ۱۰۱ ۱۵۵ ۸۵ دقیقه دفترچه شماره ۲ با ۱۳۵ سوال و زمان ۱۷۵ دقیقه
فیزیک ۴۵ ۱۵۶ ۲۰۰ ۵۵ دقیقه
شیمی ۳۵ ۲۰۱ ۲۳۵ ۳۵ دقیقه

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی: دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی (گروه آزمایشی ۳) برای کلیه داوطلبان (به جز داوطلبان دارای دیپلم علوم و معارف اسلامی که دارنده گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی «کد ۱۸» که ۲ دفترچه است) دارای یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

جدول عنوان دروس، تعداد سوالات اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی (دفترچه های شماره ۲ و ۳) و مدت زمان پاسخگویی به آنها

عنوان سوال تعداد از شماره تا شماره مدت لازم برای پاسخگویی شماره دفترچه
ریاضی ۲۰ ۱۰۱ ۱۲۰ ۲۵ دقیقه دفترچه شماره ۲ با ۱۸۰ سوال و زمان ۱۶۵ دقیقه
اقتصاد ۱۵ ۱۲۱ ۱۳۵ ۱۰ دقیقه
زبان و ادبیات فارسی (اختصاصی) ۳۰ ۱۳۶ ۱۶۵ ۳۰ دقیقه
زبان عربی (اختصاصی) ۲۰ ۱۶۶ ۱۸۵ ۲۰ دقیقه
تاریخ و جغرافیا ۳۰ ۱۸۶ ۲۱۵ ۲۵ دقیقه
علوم اجتماعی ۲۰ ۲۱۶ ۲۳۵ ۱۵ دقیقه
فلسفه و منطق ۲۵ ۲۳۶ ۲۶۰ ۲۵ دقیقه
روانشناسی ۲۰ ۲۶۱ ۲۸۰ ۱۵ دقیقه
اصول عقاید و فقه* ۲۰ ۲۸۱ ۳۰۰ ۲۰ دقیقه دفترچه شماره ۳ با ۲۰ سوال و زمان ۲۰ دقیقه

*مخصوص دیپلمه های علوم و معارف اسلامی که دارنده مدرک پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی نظام جدید هستند برابر ضوابط باید درس اصول عقاید و فقه را نیز امتحان دهند و لازم است علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه آزمون اختصاصی (ریاضی، اقتصاد، زبان و ادبیات فارسی، زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و روانشناسی)، به سئوالات اصول عقاید و فقه (سئوالات دفترچه شماره ۳) نیز پاسخ گویند.

ضمناً بر روی کارت شرکت در آزمون این قبیل از داوطلبان عنوان دیپلم «علوم و معارف اسلامی (کد ۱۸)» درج شده است و چنانچه داوطلبی در این خصوص با توجه به سوابق تحصیلی مغایرتی مشاهده کرد باید حداکثر تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر به نماینده سازمان مستقر در باجه رفع نقص شهرستان برگزاری آزمون بر اساس جدول منتشر شده در سایت سازمان سنجش مراجعه کرده و نسبت به اصلاح اطلاعات مندرج در کارت ورودی خود اقدام کنند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی: دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (گروه آزمایشی ۲) برای کلیه داوطلبان (به جز بهیاران شاغل دارنده دیپلم بهیاری که شامل ۲ دفترچه هستند)، شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

جدول عنوان دروس، تعداد سوالات اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی (دفترچه های شماره ۲ و ۳) و مدت پاسخگویی به آنها

عنوان سوال تعداد از شماره تا شماره مدت لازم برای پاسخگویی شماره دفترچه
زمین شناسی ۲۵ ۱۰۱ ۱۲۵ ۲۰ دقیقه دفترچه شماره ۲ با ۱۷۰ سوال و زمان ۱۷۵ دقیقه
ریاضی ۳۰ ۱۲۶ ۱۵۵ ۴۷ دقیقه
زیست شناسی ۵۰ ۱۵۶ ۲۰۵ ۳۶ دقیقه
فیزیک ۳۰ ۲۰۶ ۲۳۵ ۳۷ دقیقه
شیمی ۳۵ ۲۳۶ ۲۷۰ ۳۵ دقیقه
بهیاری* ۵۰ ۲۷۱ ۳۲۰ ۳۰ دقیقه دفترچه شماره ۳ با ۵۰ سوال و زمان ۳۰ دقیقه

*آن دسته از داوطلبانی که در روی کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان نوع دیپلم (بند ۷)، دیپلم بهیاری و در مقابل بند ۱۰ (بهیار) کلمه «بلی» درج شده است، علاوه بر پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۲ (آزمون اختصاصی)، باید به سوالات دفترچه شماره ۳ بهیاری نیز پاسخ دهند.

چنانچه داوطلبی در این خصوص با توجه به سوابق تحصیلی مغایرتی مشاهده کرد باید حداکثر تا روز چهارشنبه ۱۴ تیر ۹۶ به نماینده سازمان مستقر در باجه رفع نقص شهرستان برگزاری آزمون بر اساس جدول شماره ۲ اطلاعیه پرینت کارت مراجعه کرده و نسبت به اصلاح اطلاعات مندرج در کارت ورودی خود اقدام کند.

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر: دفترچه های آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (گروه آزمایشی ۴) برای کلیه داوطلبان این گروه آزمایشی یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

جدول عنوان دروس، تعداد سوالات دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی هنر (دفترچه شماره ۲) و مدت زمان پاسخگویی به آنها

عنوان سوال تعداد از شماره تا شماره مدت لازم برای پاسخگویی شماره دفترچه
درک عمومی هنر ۳۰ ۱۰۱ ۱۳۰ ۲۵ دقیقه دفترچه شماره ۲ با ۱۶۰ سوال با زمان ۱۶۵ دقیقه
درک عمومی ریاضی- فیزیک ۳۰ ۱۳۱ ۱۶۰ ۴۰ دقیقه
ترسیم فنی ۲۰ ۱۶۱ ۱۸۰ ۲۶ دقیقه
خلاقیت تصویری و تجسمی ۲۰ ۱۸۱ ۲۰۰ ۲۴ دقیقه
خلاقیت نمایشی ۲۰ ۲۰۱ ۲۲۰ ۱۳ دقیقه
خلاقیت موسیقی ۲۰ ۲۲۱ ۲۴۰ ۲۰ دقیقه
خواص مواد ۲۰ ۲۴۱ ۲۶۰ ۱۷ دقیقه

آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبانهای خارجی: دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبانهای خارجی (گروه آزمایشی ۵) برای داوطلبان این گروه آزمایشی شامل یک دفترچه به نام دفترچه شماره ۲ است.

جدول عنوان دروس، تعداد سوالات دفترچه آزمون اختصاصی گروه آزمایشی زبانهای خارجی (دفترچه شماره ۲) و مدت پاسخگویی به آنها

عنوان سوال تعداد از شماره تا شماره مدت لازم برای پاسخگویی شماره دفترچه
زبان تخصصی (انگلیسی- فرانسه- آلمانی) ۷۰ ۱۰۱ ۱۷۰ ۱۰۵ دقیقه دفترچه شماره ۲ با ۷۰ سوال و زمان ۱۰۵ دقیقه

* نظر به اینکه آزمون زبان تخصصی (دفترچه شماره ۲) گروه آزمایشی زبان های خارجی، مخصوص داوطلبانی است که زبان خارجی امتحانی آنان یکی از زبان های انگلیسی، فرانسه و یا آلمانی است.

لذا آن دسته از داوطلبان گروه آزمایشی زبانهای خارجی که زبان امتحانی آنان بر اساس زبان خارجی مندرج در کارت ورودی یکی از زبان های ایتالیایی و یا روسی است، نیازی به پاسخگویی به سوالات دفترچه شماره ۲ (دفترچه آزمون اختصاصی) ندارند و براساس برنامه زمانی، ضرورت دارد که پس از پایان آزمون عمومی نسبت به تحویل دفترچه شماره ۱، پاسخنامه و کارت ورودی خود اقدام و با نظر سرپرست سالن امتحانی، جلسه آزمون را ترک کنند.

در جلسه آزمون به همراه دفترچه آزمون عمومی، به هر یک از داوطلبان گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم انسانی، علوم تجربی، هنر و زبانهای خارجی یک پاسخنامه داده می شود، که تمام داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی سئوالات دفترچه آزمون عمومی و سئوالات دفترچه آزمون اختصاصی در پاسخنامه مربوط اقدام کنند.

در تست های چهار گزینه ای برای هر پاسخ صحیح ۳ نمره مثبت (سه نمره مثبت) و برای هر پاسخ غلط به منظور خنثی کردن پاسخ های حدسی یا تصادفی ۱ نمره منفی (یک نمره منفی) منظور خواهد شد، بنابراین به داوطلبان توصیه می شود اگر پاسخ صحیح سئوالی را اصلاً نمی دانند به آن سوال جواب ندهند؛ زیرا به سوالهای بدون جواب نمره منفی یا مثبت تعلق نمی گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخهای آن سئوال، غلط محسوب خواهد شد و به آن سوال یک نمره منفی تعلق خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.