نتایج در این بخش نمایش داده می شود

جزئیات انتخاب رشته بدون آزمون کنکور سراسری اعلام شد

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: تعداد ۴۷ هزار و ۸۷۸ داوطلب برای شرکت در گزینش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی بدون آزمون سراسری انتخاب رشته کردند.

حسین توکلی مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۶ برای پذیرش در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه‌حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی، پردیس‌های فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کدرشته‌های تحصیلی با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی صورت می‌گیرد.

وی افزود: ۹۳۰ هزار و ۴۸۰ هزار داوطلب ثبت‌نام کردند که از این تعداد ۵۴۸۵۷۱ نفر زن و ۳۸۱۹۱۱ مرد هستند به عبارت دیگر ۵۹ درصد ثبت‌نام کنندگان زن و ۴۱ درصد مرد هستند. از مجموع ثبت‌نام کنندگان تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب در جلسه آزمون حاضر و ۹۱ هزار و ۵۱۰ نفر غایب بودند یعنی ۹۰. ۱۷ درصد داوطلبان در جلسه آزمون حاضر و ۹. ۸۳ درصد غایب بودند.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۷۲ داوطلب حاضر در جلسه آزمون تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند. از تعداد مجموع ثبت نام کنندگان، ۴۹۷ هزار و ۵۰۴ نفر زن و ۳۴۱ هزار و ۴۲۵ نفر مرد بودن یعنی ۵۹. ۳۰ درصد مجازین زن و ۴۰. ۷۰ درصد آنان مرد هستند.

توکلی عنوان کرد: بر اساس برنامه زمانی اعلام شده داوطلبان مجاز پس از دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی که از بعدازظهر چهارشنبه ۱۱ مردادماه تا ساعت ۱۲ روز پنج شنبه ۱۲ مردادماه بر روی سایت سنجش قرار گرفت و با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و با رعایت تمام شرایط مندرج در دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های این سازمان و همچنین اطلاعیه‌های دیگر سازمان مانند ویژه نامه راهنمای انتخاب رشته، کارنامه مجازی و سایر اطلاعات مفید دیگر داوطلبان باید شخصا نسبت به انتخاب کدرشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود اقدام کردند.

وی گفت: داوطلبان رشته محل‌های انتخابی را به ترتیب علاقه مرتب کرده و از پنج شنبه ۱۹ مردادماه با درنظر گرفتن مهلت تمدید شده تا چهارشنبه ۲۵ مردادماه ۹۶ به سایت سازمان سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته محل‌های انتخابی مبادرت کردند که تعداد ۸۳۸ هزار و ۹۲۹ برای انتخاب رشته اقدام کردند.

توکلی عنوان کرد: همچنین تعداد ۴۷ هزار و ۸۷۸ داوطلب برای شرکت در گزینش دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که در برخی رشته‌ها صرفا بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) پذیرش صورت می‌گیرد انتخاب رشته کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.