نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ثبت کد سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۹۶ از عصر امروز

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: براساس اطلاعیه منتشر شده سازمان سنجش، سوابق تحصیلی دوره پیش‌دانشگاهی، داوطلبان فارغ‌التحصیل دوره پیش‌دانشگاهی سال جاری (سال تحصیلی 95-96) از سوی وزارت آموزش و پرورش به این سازمان ارسال شده است.

وی افزود: داوطلبان می‌توانند از عصر امروز سه‌شنبه 20 تیرماه 96 با مراجعه به سایت سازمان سنجش و مطالعه دقیق اطلاعیه منتشر شده در این رابطه و با مشاهده سوابق تحصیلی خود برای ثبت کد سوابق تحصیلی پیش‌دانشگاهی اقدام کنند.

به گزارش تسنیم، کنکور سراسری سال 96 در روزهای پنج شنبه و جمعه 15 و 16 تیرماه با شرکت 930 هزار و 208 داوطلب برگزار شد که از این تعداد 548 هزار و 434 نفر زن و 381  هزار و 774 نفر مرد هستند. یعنی 58.96 درصد داوطلبان کنکور امسال را زنان تشکیل می‌دهند.

براساس آمار در سال 95 تعداد 860 هزار و 109 نفر در آزمون سراسری شرکت کرده بودند که این رقم با رشد 7 درصدی، امسال به 930 هزار و 208 داوطلب رسیده است.

طبق اعلام ابراهیم خدایی رئیس سازمان سنجش، مسال بیش از 930 هزار داوطلب در کنکور سراسری شرکت کرده‌اند و تاکنون 740 هزار ظرفیت اعلام شده است البته ظرفیت دقیق در هنگام انتخاب رشته اعلام می‌شود.

نتایج اولیه آزمون سراسری سال 96 نیمه دوم مردادماه اعلام می‌شود و داوطلبان مجاز می‌توانند انتخاب رشته کنند که نتایج نهایی نیز نیمه دوم شهریور اعلام خواهد شد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.