نتایج در این بخش نمایش داده می شود

ثانیه های زندگی تان را طولانی کنید

مدیریت زمان و راههایی برای موفقیت در آن …
مدیریت زمان یکی از مهارت های اساسی برای موفقیت در کسب و کار است. اگر می خواهید در انجام کارهای تان موفق شوید، خوب است از زمان تان نهایت استفاده را ببرید.
مدیریت زمان یکی از مهارت های اساسی برای موفقیت در کسب و کار است. افراد زیادی هستند که به دلیل نداشتن تمرکز برای مدیریت زمان کاری، ساعت های زیادی را در طول روز هدر می دهند. تعدادی از کارشناسان حرفه ای کسب و کار، روش های ساده ای برای کنترل زمان کاری پیشنهاد می دهند.
افراد زیادی هستند که بخش زیادی از زمان کاری خود را هدر می دهند. به بیان دیگر آنها نمی توانند حداکثر استفاده را از زمان داشته باشند و مدیریت زمان را به خوبی بلد نیستند. روش های ساده ای وجود دارد که افراد می توانند با به کار گرفتن آنها، حداکثر استفاده از زمان کاری خود را داشته باشند و در پایان روز تمامی وظایف کاری خود را به انجام برسانند.
روش های ساده و کوتاهی را برای مدیریت زمان به شما نشان می دهیم:

نگذارید تکنولوژی ارباب شما شود
پاسخ دادن یا رد کردن یک ایمیل نباید زمانی بیشتر از دو دقیقه بگیرد. اعلان های دریافت ایمیل را در کامپیوتر و گجت های خود غیر فعال کنید. سعی کنید ایمیل های کوتاه ارسال کنید و تنها به ایمیل های ضروری پاسخ دهید. فراموش نکنید که تکنولوژی خدمتکار خوبی است که البته گاهی اوقات می تواند به عنوان یک ارباب به شما دستور دهد.

زمان های کوتاهی را برای استراحت اختصاص دهید
سعی کنید زمان های کوتاهی را در طول روز مشخص کنید و از پشت میز کارتان و فضای کاری کمی دور شوید. در این زمان به استراحت جزئی و تلاش برای کسب تمرکز دوباره بپردازید.

جلسه های غیر ضروری را حذف کنید
همه ی افراد می دانند که زمان زیادی از طول یک جلسه ی کاری، هدر می رود. بهتر است تنها در جلساتی شرکت کنید که حتما به آنها نیاز دارید یا مدیر شما به شما دستور شرکت در جلسه را داده است. اگر به عنوان یک مدیر فعالیت می کنید، بهتر است زمان بندی مناسبی برای برگزاری جلسات داشته باشید.

یک هندوانه بردارید
سعی نکنید همه ی کارها را با هم انجام دهید. برای افزایش تمرکز باید زمان خاصی را برای هر وظیفه یا پروژه اختصاص دهید. مهارت ها و علایق خود را کشف کنید و تنها کارهایی را انجام دهید که با آنها هم خوانی دارند.

آیا می توان زمان را متوقف کرد؟
شاید لازم است برای پیاده سازی آنچه که به مدیریت زمان تان کمک می کند، به چند نکته کلی  توجه کرده و آنها را در زندگی تان لحاظ کنید.

کارهای تان را فهرست کنید
کارهای فردایتان را روی یک کاغذ به ترتیب اهمیت و زمانی که باید به انجام برسند، فهرست کنید. دور کارهایی که می توانید در آن روز انجام ندهید یا اینکه به پایان رساندنشان را به عهده فرد دیگری بگذارید خط قرمز بکشید. یادتان نرود که شما مسئول انجام همه کارها نیستید و همین که در هر روز سه کار مهم را انجام دهید، عالی است.

خواب ناکافی ممنوع
خواب ناکافی، نه تنها در درازمدت می تواند سلامت جسم و روانتان را با مشکلات بسیار مواجه کند، بلکه حتی در همان روز هم قدرت مغزتان برای پردازش اطلاعات و تمرکز کردن را پایین می آورد و شمار ا کند و کم دقت می کند. اگر می خواهید به همه کارهایتان برسید، شب ها هفت ساعت بخوابید و در میانه روز هم خود را به یک چرت 20 دقیقه ای مهمان کنید تا مغزتان با آمادگی بیشتری برنامه هایتان را اجرا کند.

ساعتها را جمع کنید
برای یک روز هم که شده، سعی کنید بدون ساعت زندگی کنید. اگر نگران هستید که زمان آوردن کودکتان از مدرسه بگذرد، می توانید ساعتی را برای یادآوری کودک کنید، اما جلوی چشمتان نگذاریدش. به خودتان بگویید که هر زمان کار شماره یک تمام شد، سراغ کار شماره دو میروید و به خاطر نگرانی در مورد چرخیدن عقربه های ساعت، کارها را نیمه کاره رها نمی کنید.

عادت دیگران را کپی نکنید
به جای کپی کردن عادت های دیگران، راهی مخصوص به خودتان را برای حل مسئله پیدا کنید. نمی گوییم از شکست ها و پیروزی های دیگران درس نگیرید، قرار نیست شما همه چیز را از روی نقطه صفر شروع کنید، اما نباید به خاطر توجه کردن به تجربه های دیگران، نوآوری را کنار بگذارید و از کشف کردن دست بردارید.

لقمه را دور سرتان نچرخانید
برای کوتاه کردن مسیر انجام کارها، باید کارهای مشابه را همزمان با هم انجام دهید. برای مثال اگر هم باید غذا درست کنید و هم کابینت ها را مرتب کنید، در فاصله سرخ شدن پیان می توانید یکی از کابینت ها را مرتب کنید و وقتی غذا مشغول دم کشیدن است هم سراغ دیگری بروید. این الگو را می توانید به همه کارهایی که در طول روز موظف به انجامشان هستید، تعمیم دهید.

زمان را بدزدید
در آخر اینکه ، زمان را بدزدید. همیشه زمان های آزادی وجود دارند که موفق ها می توانند از آن سود ببرند. حتی زمان صرف شده در ترافیک هم می تواند با گوش کردن به یک سی دی آموزشی یا ارتباط برقرار کردن با یک مشتری سپری شود. آن ها به هر فرصتی چنگ می زنند تا نهایت استفاده از زمان را ببرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.