نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تکنیک ضربدر و منها چیست؟

تکنیک ضربدر و منها تکنیکی برای کاهش اشتباهات در آزمون یا کنکور است. در آزمون از نظر میزان تسلط و آمادگی در پاسخ‌گویی، سه گروه سؤال وجود دارد:

  • سؤالاتی که یادگیری شما در آن‌ها کامل است و به‌خوبی می‌توانید پاسخ دهید و به‌راحتی در زمان پاسخ‌گویی تست یا کم‌تر به آن پاسخ می‌دهید.

  • سؤالاتی که یادگیری شما در آ‌ن‌ها ناقص بوده و در پاسخ‌گویی به آن‌ها  بین گزینه‌ها شک دارید. برای این سؤالات علامت ضربدر را به نشانه‌ی شک‌دار بودن کنار سؤال در دفترچه‌ی سؤال قرار می‌دهید. سؤالات شک‌دار را نیز در پایان وقت مجدداً بررسی می‌کنید. اگر توانستید پاسخ می‌دهید در غیر این صورت علامت منها کنار ضربدر در دفترچه‌ی سؤال قرار می‌دهید. این نشانه‌ی عدم پاسخ‌گویی به سؤال است. ازطرفی باعث می‌شود کم‌تر در پاسخ‌نامه اشتباه وارد کنید.

  • سؤالاتی که بلد نیستید. در پاسخ‌گویی به این سؤالات علامت منها کنار آن سؤال قرار می‌دهید. این کار نیز باعث کاهش اشتباهات می‌شود.

تکنیک ضربدر و منها باعث کاهش اشتباهات در آزمون و نیز باعث آرامش شما در زمان پاسخ‌گویی به سؤالات می‌شود و به‌خوبی سؤالات را در گروه‌های مختلف طبقه‌بندی می‌کنید. این کار هم‌چنین باعث تنظیم و مدیریت زمان می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.