نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تفکر منفي، ممنوع!

همه افراد در زمان‌هاي مختلف، دچار افکار منفي و نااميد کننده مي‌شوند که سبب مي‌شود تا افکار و توان آنها براي ايجاد تمرکز، يادگيري دروس و آمادگي براي آزمون‌هاي سراسري، به خوبي عمل نکند. اين وضعيت ممکن است که براي داوطلبان آزمون‌ها در روزهاي باقي‌مانده تا آزمون‌هاي سراسري، و همين طور امتحانات پايان سال نيز پيش آيد.

هجوم افکار منفي در چنين ايامي تا حدي مي‌تواند طبيعي باشد؛ ولي نکته مهم آن است که بتوانيد اين افکار را از خود دور کنيد و به مسيرتان ادامه دهيد.

براي دور کردن افکار مزاحم، سعي کنيد به آنچه آموخته‌ايد، بينديشيد و موفقيت‌هايتان را به ياد بياوريد. سعي کنيد که به موارد مثبت فکر کنيد و آنها را در خود تقويت کنيد و اجازه ندهيد که کوچک‌ترين فراموشي يا دشواري مطلب، سبب نااميدي يا به هم ريختگي شما بشود. همواره هدف و مقصود خود را از تحمل مشقات و تمرين و تکرار مطالب آموخته شده، در ذهنتان مجسم کنيد و اميدوار باشيد.

نظم در کارها، نرمش و ورزش، تغذيه مناسب، استراحت کافي، حفظ آرامش و شادابي و داشتن برنامه مدّون، به شما کمک خواهد کرد تا تمرکزتان حفظ شود، مطالب را به خوبي فراگيريد و با روحيه‌اي آماده، در جلسه آزمون حاضر شويد.

برنامه به شما يادآوري مي‌کند که در چه مرحله‌اي هستيد و قرار است که به کجا برسيد. آزمون‌هاي آزمايشي مي‌تواند ترس و نگراني شما را از آزمون کاهش دهد، اما اين آزمون‌ها نبايد به هدفتان تبديل شود.

بیشتر بخوانید :

اينجا مدرسه است؛ صداي بچه‌ها !

روزهاي باقي‌مانده تا آزمون سراسري را با برنامه پيش برويد

بعضي از راه حل‌ها را خودم تبديل به فرمول مي‌کردم !


از فرصت‌هاي باقي‌مانده به خوبي استفاده کنيد و همه کارهايتان را در زمان مناسب و مطابق برنامه انجام دهيد. ضمناً به مباحثي که تا به حال فرصت نکرده‌ايد آنها را مطالعه کنيد، فکر نکنيد، بلکه به آنچه مي‌توانيد انجام دهيد، بينديشيد.

در خاتمه، ضمن مرور مطالب آموخته شده، با روحيه‌اي شاداب، خود را براي حضور در آزمون اصلي آماده کنيد؛ يقيناً به هدف خود خواهيد رسيد.  

با آرزوي موفقيت براي همه داوطلبان 

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.