نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تغییر رشته از ریاضی یا انسانی به تجربی

تغییر رشته از ریاضی یا انسانی به تجربی به منظور قبولی در رشته پزشکی، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

بسیاری از دانش آموزان رشته ریاضی تمایل دارند تا با تغییر رشته تحصیلی، در کنکور تجربی شرکت کنند.

رشته علوم تجربی با بیشترین تعداد شرکت کننده، نشان دهنده علاقه عمومی به ادامه تحصیل در رشته های پر درآمد پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی است. 

با توجه ب بازار کار خوبی که برای رشته های پر طرفدار تجربی وجود دارد، برخی از دانش آموزان رشته تحصیلی با تغییر رشته ار ریاضی به تجربی، در آزمون سراسری شرکت می کنند.

چرا تغییر رشته از ریاضی به تجربی می دهند؟


بدون تردید کسب جایگاه شغلی معتبر دلیل اصلی این تصمیم است. به خصوص دانش آموزانی که توفیق چندانی در ورود به رشته های مهندسی محبوب ندارند، شانس خود را با تغییر رشته از ریاضی به تجربی امتحان می کنند.

لازم به ذکر است تصمیم برای تغییر رشته یکی از دشوارترین و حساس ترین تصمیمات در زندگی دانش آموزان است. با توجه به تعداد داوطلبان شرکت کننده در هر 5 گروه آزمایشی، رقابت اصلی در گروه علوم تجربی با بیترین تعداد شرکت کننده بوده است.

زمان تغییر رشته از ریاضی به تجربی چه وقتی است؟

اگر تصمیم جدی برای تغییر رشته را دارید بهتر است زمن را از دست ندهید. هر چه زودتر تغییر رشته دهید به نفع تان است.

در واقع مناسب ترین زمان بعد از امتحانات سال نهم است. برخی از دانش آموزان تصور می کنند با تحصیل در رشته ریاضی می توانند پایه ریاضی را تقویت کنند. بنابراین در سال آخر اقدام به تغییر رشته از ریاضی به تجربی می نمایند.

با توجه به نوع طراحی سوالات در آزمون های 94 به بعد و همچنین فشرده بودن رقابت در گروه آزمایشی علوم تجربی توصیه می شود که هر چه زودتر این کار را انجام دهید. البته توانایی علمی دانش آموزان و اینکه چه میزان تلاش می کنند نیز در این انتخاب تاثیرگذار است. بدون تردید برای ورود به رشته های پر طرفدار ریاضی نمی توان زمان تغییر رشته را از دست داد.

توصیه های برای تغییر رشته از ریاضی به تجربی


آیا از زیست شناسی نفرت دارید؟

اصلا به سراغ تغییر رشته نروید. رشته ریاضی شرکت کننده های کمتری دارد و میزان رقابت در آن بسیار کمتر از رشته تجربی است.

تغییر منابع کنکور 99 از هر رشته ای به تجربی کار ساده ای نیست و چالش های خود را به همراه دارد اما اگر تصمیم به این کار گرفتید برنامه ریزی کنکور 99 را جدی بگیرید.

بیشتر بخوانید :

اردوی نوروزی ۱۴۰۰ ( رایگان ) منتشر شد …

برنامه اندروید موسسه علمی آموزشی گام برتر همشاگردی

حذفیات محتوای کتب درسی برای کنکور سراسری ۱۴۰۰

دانش آموزانی که قصد تغییر رشته را دارند حتما با توجه به نتیجه امتحان زیست شناسی شهریور تصمیم بگیرند.می توان گفت در صورت کسب نمره عالی، می توانید تغییر رشته موفق تری را داشته باشید.

تغییر رشته از ریاضی به تجربی بسیار پر استرس است. تنها در صورتی که خود را آماده تلاش شبانه روزی کرده اید، این امر را انجام دهید. بدون علاقه و یا بدون تلاش مضاعف شانس قبولی در رشته های پر طرفدار کنکور وجود نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.