نتایج در این بخش نمایش داده می شود

تصحیح “الکترونیکی” اوراق امتحانی “دی” ماه/ تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور همانند گذشته

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش ضمن تشریح روند تصحیح الکترونکی اوراق امتحانی گفت: در حال تمهید مقدمات هستیم تا اوراق امتحانی دی ماه به صورت الکترونیکی تصحیح شوند.

 درباره زمان اجرای طرح تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی، اظهار کرد: قرار بود این طرح برای امتحانات شهریور ماه اجرا شود اما مقدمات اجرای تصحیح الکترونیکی اوراق فراهم نشد.

وی افزود: در حال تمهید مقدمات هستیم تا اوراق امتحانی دی ماه به صورت الکترونیکی تصحیح شوند.

رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه رورال کار چگونه است و ایا دانش آموزان هم باید از طریق سیستم‌های کامپیوتری امتحان دهند گفت: فعلا در مرحله اول تصحیح اوراق،  به شیوه الکترونیکی انجام می‌شود و دانش آموزان الکترونیک امتحان نمی‌دهند.

عمادی ادامه داد: روال کار اینگونه است که دانش آموزان به صورت تشریحی به روال همیشه امتحان می‌دهند و برگه‌های امتحانی آنها اسکن می‌شود و در اختیار مصحح قرار می‌گیرد و مصحح روی برگه اسکن شده نمره می‌دهد.  دو مصحح جداگانه این کار را انجام می‌دهند و اگر اختلافی وجود داشت سیستم برگه را به مصحح سوم ارجاع می‌دهد. همه فرآیند توسط خودمان کنترل می شود و میزان خطاها کاهش می‌یابد.

رئیس مرکز سنجش آموزش وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به اینکه آیا تصمیم تازه‌ای درباره افزایش سهم سوابق تحصیلی در کنکور سراسری سال آتی اتخاذ نشده است گفت: فعلا خبری نیست و سهم سوابق تحصیلی در کنکور همانند گذشته بوده و اتفاق خاصی نیفتاده است. امسال سوابق تحصیلی تاثیر مثبت 30 درصدی در رتبه نهایی کنکور سراسری داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.