نتایج در این بخش نمایش داده می شود

برای هر روز از قبل برنامه ریزی کنید.

توانایی شما برای تفکر و  برنامه­ ریزی و تصمیم­ گیری، قوی­ ترین ابزار برای غلبه بر تنبلی و افزایش کارآیی است.

توانایی  شما در تعیین اهداف، برنامه­ ریزی و اقدام عملی بر اساس آن­ها، مسیر زندگی­تان را مشخص می­ کند. خود عمل تفکر و برنامه­ ریزی، نیروهای ذهنی و خلاقیت شما را فعال می­ سازد و انرژی جسمی و فکری­تان را افزایش می­ دهد. “کار بدون برنامه، علت هر شکستی است”. نکته­ ی جالب این­جاست که هر دقیقه­ ای که صرف برنامه­ ریزی شود، در عمل به اندازه­ ی ده تا بیست دقیقه از وقت شما را می­ گیرد، اما با صرف همین وقت اندک می­ توانید حداقل دو ساعت را صرفه­ جویی کنید. “برنامه­ ریزی مناسب از قبل، مانع عملکرد ضعیف می­ شود”. برنامه­ ریزی روزانه واقعاً کار ساده­ای است. چیز­هایی که برای این کار نیاز دارید، فقط یک قطعه کاغذ و یک قلم است.

پیچیده­ ترین برنامه­ ی کامپیوتری نیز براساس همین اصل طراحی­ شده است؛ بنشینید و لیستی از همه­ ی آن­چه باید قبل از شروع به کار انجام دهید تهیه نمایید.

همیشه از روی یک لیست کار کنید. هرگاه کار جدیدی پیش می­آید، قبل از انجام دادن، آن را به فهرست کارهای­تان اضافه کنید. از اولین روزی که کار کردن طبق فهرست را آغاز کنید، می­ توانید حداقل ۲۵ درصد به میزان کارآیی خود بیفزایید. فهرست خود را شب قبل و در پایان روز کاری تهیه کنید. ابتدا کارهایی که هنوز به پایان نرسانده­ اید را بنویسید و پس از آن کارهایی که روز بعد باید انجام دهید را وارد لیست کنید. وقتی لیست خود را شب قبل آماده می­ کنید، ضمیر ناخودآگاه­تان تمام طول شب را که در خوابید، روی آن کار می­ کند. غالباً شما با افکار و ایده­ های بزرگ بیدار می­ شوید و با به­­ کارگیری آن­ها می­ توانید سریع­ تر و بهتر از آن­چه در ابتدا تصور کرده بودید، کارتان را به پایان برسانید.

هر قدر وقت بیش­تری صرف تهیه­ ی فهرست کارهای از پیش تعیین­ شده کنید، کارآمدتر و مؤثرتر خواهد بود.

در ابتدا باید یک فهرست اصلی از تمام کارهایی که در آینده می­ خواهید انجام دهید، تهیه کنید. دوم این که، شما باید یک فهرست ماهانه داشته باشید که در پایان هر ماه برای ماه آینده آماده نمایید. سوم، شما باید یک لیست هفتگی داشته باشید که در آن برای تمام هفته­ ی بعدتان از قبل برنامه­ ریزی کنید. این لیست در طول هفته­ ی جاری شکل می­ گیرد. این شیوه­ ی منظم برنامه­ ریزی­ شده می­ تواند برای­تان بسیار مفید باشد. بالأخره شما باید مواردی را از فهرست­ های هفتگی و ماهیانه به لیست روزانه منتقل کنید. در حین انجام کار روزانه­ تان هر موردی که انجام می­ دهید را در لیست خود تیک بزنید. این کار به شما یک تصویر ملموس از موفقیت می­ دهد و احساس کامیابی و پیشرفت ایجاد می­ کند. وقتی می­ بینید که طبق فهرست­تان، با موفقیت کارها را پیش می­برید، این امر به شما انرژی و انگیزه می­ دهد. این امر حس اعتماد به نفس و احترام به خود را در شما بالا می­ برد. پیشرفت مداوم و ملموس شما را به جلو می­ راند و کمک می­ کند تا بر تنبلی غلبه کنید. وقتی برای هر روز از قبل برنامه­ ریزی می­ کنید، شروع و ادامه­ ی کار برای­تان خیلی آسان­ تر می­ شود. کار سریع­تر و راحت­­تر از قبل پیش می­ رود و باعث می­ شود احساس مهارت و توان­مندی بیش­تری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.