نتایج در این بخش نمایش داده می شود

براي تعطيلات نوروزي برنامه مطالعاتي داشته باشيد

برنامه، نقشه راه است و داشتن يک برنامه مناسب، مي‌تواند به شما در مسير دستيابي به اهدافتان کمک کند. يک برنامه ريزي اصولي، راه رفته يا مسير طي شده را نشان مي‌دهد و ما را براي ادامه مسير آماده مي‌کند.

انجام اين کار، روحيه و انگيزه‌مان را دو چندان مي‌کند؛ چرا که شاهد پيشرفت خود خواهيم بود.

توصيه مي‌کنيم که در ايام نوروز، با توجه به توانايي خود، برنامه مطالعاتي داشته باشيد  و در کنار آن، تست هم بزنيد.

با توجه به اينکه بخش عمده منابع آزمون سراسري را مطالعه کرده‌ايد، تعطيلات نوروز فرصت مناسبي براي مرور و جمع‌بندي است؛

پس سرعت مطالعه خود و مدت آن را افزايش دهيد و از فرصت‌هايتان در اين ايام به خوبي استفاده کنيد و بعد از مطالعه دروس مورد نظر، ابتدا تمرين‌هاي تشريحي و سپس تست‌هاي مربوط به آن مبحث را حل کنيد.

آخر هر هفته نيز خلاصه درس‌هايي را که در طول هفته مطالعه کرده‌ايد، مرور نماييد. ضمناً بهتر است که تست‌زني‌هاي دروس اختصاصي را همان روز، و دروس عمومي را حداقل يک تا دو روز بعد از مطالعه انجام دهيد. يادتان باشد که مهم‌ترين اولويت داوطلبان آزمون سراسري، درس خواندن است؛

بنابراين، تا حد ممکن، در تعطيلات نوروزي (به خصوص با توجه به وضعيت کشور از لحاظ گسترش ويروس کرونا)، از سفر رفتن بپرهيزيد و بيشترين زمان خود را به مطالعه و مرور درس‌ها اختصاص دهيد. در تنظيم برنامه مطالعاتي، توان و شرايط خود را در نظر داشته باشيد.

اکثر داوطلبان، با اين تصورکه قرار است کليه دروس را مرور کنند، گاهي با ريختن برنامه‌هاي سنگين و غير قابل اجرا، به راحتي فرصت مطالعاتي عيد را از دست مي‌دهند.

هر چه به انتهاي سال تحصيلي نزديک مي‌شويد، دروس عمومي از اهميت بيشتري برخوردار مي‌شوند و رقابت اصلي براي کسب درصدهاي عالي در اين دروس شروع مي‌شود.

دروس عمومي، اگر خوب و کارآمد مطالعه شوند، يقيناً جزو دروسي خواهند بود که شما را براي قبولي در رشته مورد علاقه‌تان ياري خواهند کرد.

به طور کلي اگر دروس را به دو دسته دروس اختصاصي و عمومي تقسيم کنيم، توصيه ما بر اين است که براي دروسي مثل:

رياضي، فيزيک و شيمي به تست‌زني بپردازيد، و در صورتي که در هر مبحثي از اين دروس دچار مشکل شديد، به خلاصه‌هاي درسي‌تان مراجعه کنيد.

براي دروس عمومي و همچنين دروسي مثل زيست‌شناسي، که جنبه مطالعاتي دارند، مرور مباحث را توصيه مي‌کنيم.

مطمين باشيد که تست‌زني براي دروس اختصاصي، در کنار مطالعه دروس عمومي، يک برنامه ايده‌آل براي آمادگي در آزمون سراسري در ايام نوروز خواهد بود.

پس بهتر است که در اين ايام، به دنبال محيط آرام باشيد و در کنار افرادي که با اهداف شما همسو هستند، يک دوره مطالعاتي خوب را سپري کنيد.

بیشتر بخوانید :

تغییرات کتاب ادبیات دوازدهم چاپ ۹۹ نسبت به چاپ ۹۸

روش صحیح مطالعه درس ادبیات در کنکور

دروس عمومی را در زمان باقی مانده تا کنکور دریابید

در ارتباط با تغذيه در اين ايام نيز، توصيه مي‌کنيم که بهتر است از خوردن آجيل در شب و غذاي زياد در وعده ناهار و شام پرهيز کنيد و غذاهايي را ميل کنيد که سبک هستند و هضم آسان دارند.

در نهايت نيز توجه داشته باشيد که قرار نيست در تعطيلات نوروزي، کل مباحث تمام درس‌ها را مطالعه کنيد، بلکه در اين ايام، بنا داريد که يک مجموعه از مباحث خاص را مرور کنيد و نقاط قوت خود را به منظور آمادگي در آزمون سراسري تقويت نماييد.  

شاد و سربلند باشيد 

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.