نتایج در این بخش نمایش داده می شود

امکان تحصیل در رشته هوشبری بدون کنکور وجود دارد؟

رشته ی هوشبری امروزه یکی از رشته های بسیار پر طرفدار در میان علاقه مندان رشته های پیراپزشکی می باشد. برای اشنایی بیشتر شما داوطلبان بایستی بگوییم که رشته ی هوشبری از شاخه های پیرا پزشکی است که به عنوان دستیار یک متخصص بیهوشی در اتاق عمل مشغول به کار می شود. دانشجویان این رشته در طی دورانی که در دانشگاه مشغول به تحصیل می باشند روشها، تجهیزات و وسایل مورد استفاده در مراقبت از بیمار بیهوش در اعمال جراحی عمومی، تخصصی را می آموزند و همچنین با بخشهای مراقبت های ویژه و اورژانس ها آشنا شده و نحوه مراقبت از بیماران در مراحل مختلف بیهوشی را به صورت نظری و عملی فرا می گیرند. به هر حال چنانچه شما داوطلبان علاقه مند به تحصیل در این رشته می باشید اما آمادگی لازم را برای شرکت در کنکور را ندارید بایستی خبر خوبی را ارائه دهیم که رشته ی هوشبری هم مانند تعدادی از رشته های پیراپزشکی ، امکان تحصیل بدون کنکور آن فراهم شده است. و ما در این مقاله قصد داریم تمامی اطلاعاتی که مورد نیاز است که درباره هوشبری بدون کنکور بدانید را در اختیارتان قرار دهیم. 
شرایط تحصیل هوشبری بدون کنکور در دانشگاه های علوم پزشکی
به علت تقاضای بسیار زیادی که برای تحصیل در رشته های پیرا پزشکی وجود داشت امسال شاهد آن بودیم که دانشگاه هایعلوم پزشکی برای پذیرش دانشجویان در شاخه های پیرا پزشکی بدون کنکور اعلام آمادگی نموده اند. در زیر تعدادی از شرایطی که برای پذیرش در رشته های پیرا پزشکی بدون کنکور لازم است را ذکر می نماییم.
  • بومی بودن داوطلبان . منظور از بومی بودن این است که داوطلبان نظام جدید بایستی یکی از 3 سال محل اخذ مدرک تحصیلی شان  و 2 سال آخر دبیرستان و مدرک پیش دانشگاهی را ارائه نموده و داوطلبان نظام قدیم یکی از 3 سال آخر بیرستان و یا هنرستان را ارائه دهند.که البته امسال محل اخذ دیپلم هم به عنوان استان بومی محسوب می شود.
  • داوطلبان بایستی نقص عضو نداشته و از نظر سلامت روحی روانی تایید شده باشند.
  • به دلیل نیمه متمرکز بودن رشته های دانشگاه علوم پزشکی،پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی و انجام مصاحبه صورت می گیرد.داوطلبان باید جهت پذیرش آمادگی لازم را برای مصاحبه بدست آورند.
  • همچنین حداکثر سنی که برای خانم ها مجاز است 25 سال تمام و برای آقایان 27 سال می باشد.(با احتساب دو سال خدمت سربازی).
  • نکته ی مهمی که بایستی از قبل بدانید این است که داوطلبانی که پذیرفته می شوند بایستی تعهد خدمت خود را جهت پذیرفتن شرایط تعهد خدمت که 3 برابر مدت تحصیل آنها می باشد به دانشگاه محل قبولی خود ارائه دهند.
  • خواهند داشت .
  • به دلیل نیمه متمرکز بودن رشته های دانشگاه علوم پزشکی،پذیرش داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی و انجام مصاحبه صورت می گیرد.داوطلبان  باید جهت پذیرش آمادگی لازم را برای مصاحبه بدست آورند.
آیا امکان تحصیل در کارشناسی ارشد رشته ی هوشبری وجود دارد ؟
در سال های گذشته ی رشته ی هوشبری یکی از رشته هایی بود که می توانیم بگوییم به نوعی مظلوم واقع شده و حق تحصیل دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد از آن ها گرفته می شد و علاقه مندان ادامه تحصیل در این رشته مجبور بودند که در رشته های دیگری مانند پرستاری و … ادامه تحصیل دهند اما بایستی بدانید که قرار است رشته ی هوشبری نیز به جمع کارشناسی ارشد ها بپیوندد. با توجه به تحقیقیات ، در همین چند سال آینده امکان تحصیل در مقطع کاشناسی ارشد هوشبری نیز فراهم خواهد شد . اینکه رشته ی هوشبری در مقطع کارشناسی ارشد نیز بدون کنکور خواهد شد یا نه ؟ هنوز اعلام نشده است اما به محض اعلام این موضوع و همچنین راه اندازی مقطع کارشناسی ارشد رشته هوشبری در دانشگاه های علوم پزشکی به اطلاعتان خواهیم رساند.
زمان اعلام نتایج رشته هوشبری بدون کنکور کاردانی 
زمان در نظر گفته شده برای اعلام نتایج پریرفته شدگان در رشته های بدون کنکور کاردانی دانشگاه علوم پزشکی در اسفند ماه می باشد که البته ممکن است زمان آن تغییر کند. داوطلبان پذیرفته شده در هریک از رشته های نیمه متمرکز مقطع کاردانی بر اساس تاثیر سوابق تحصیلی شامل رشته هایی چون هوشبری، اتاق عمل، بهداشت محیط، مامایی، علوم ازمایشگاهی، می بایست پس از اعلام نتایج جهت ثبت نام حضوری به دانشگاه قبولی خود مراجعه نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.