نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اعلام نتایج کنکور سراسری ۹۶

کنکور سراسری 96 در روزهای 15 و 16 تیر ماه در سراسر کشور و با شرکت 929 هزار و 791 داوطلب برگزار می شود . طبق آمار سازمان سنجش تعداد شرکت کنندگان کنکور ریاضی 148 هزار و 429 نفر ، کنکور تجربی 580 هزار و 301 نفر ، کنکور انسانی 184 هزار و 122 نفر ، کنکور هنر 10 هزار و 485 نفر و کنکور زبان های خارجی 6454 نفر می باشد . نتایج کنکور سراسری 96 توسط سازمان سنجش و در قالب کارنامه اولیه برای هر داوطلب منتشر می شود . کارنامه داوطلبان شامل درصد های هر درس ، نمره و رتبه در هر زیرگروه ، رتبه در سهمیه و رتبه کشوری است . طبق اعلام اولیه سازمان سنجش ، نتایج اولیه آزمون سراسری 96 ساعت 18 عصر روز یکشنبه 15 مرداد منتشر خواهد شد و در ادامه داوطلبان می توانند در انتخاب رشته 96 شرکت کنند . البته دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری 96 از روز 11 مرداد منتشر خواهد شد . از آنجایی که نتایج بصورت اینترنتی منتشر می شود در این مقاله قصد داریم راهنمای نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 96 را به داوطلبان ارائه کنیم .
نتایج کنکور سراسری 96 دهه دوم مرداد اعلام خواهد شد
نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 96
نتایج کنکور سراسری 96 از طریق سایت سازمان سنجش و بصورت اینترنتی در اختیار داوطلبان کنکور سراسری قرار می گیرد . برای مشاهده نتایج باید ابتدا به سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org مراجعه کنید . در قسمت راست صفحه روی لینک ” سراسری ” کلیک کرده و سپس روی لینک ” کارنامه اولیه آزمون سراسری 1396 ” کلیک کنید . در مرحله بعدی صفحه زیر را در مقابل خود خواهید دید که هر داوطلب می تواند با سه روش کارنامه اولیه خود را مشاهده کند . در ادامه توضیح داده ایم که نحوه مشاهده نتایج کنکور سراسری 96 از هر یک از این 3 روش به چه شکل خواهد بود .
مشاهده نتایج کنکور سراسری 96 با شماره داوطلبی و اطلاعات فردی
همانطور که از تصویر مشخص است در روش اول ، داوطلبان می توانند با وارد کردن شماره داوطلبی ، شماره شناسنامه و سال تولد ، کارنامه کنکور سراسری 96 را مشاهده کنند . شماره داوطلبی هر داوطلب هم در کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 96 و هم بر روی صندلی آزمون درج شده بود . اگر به شماره داوطلبی خود دسترسی ندارید می توانید با استفاده از دو روش بعدی نتایج کنکور 96 را مشاهده کنید .
نتایج کنکور 96 از طریق سایت سنجش و بصورت اینترنتی قابل مشاهده خواهد بود
مشاهده نتایج کنکور سراسری 96 با شماره پرونده ، کد رهگیری و اطلاعات شخصی
در این روش هم علاوه بر اطلاعات شخصی نیاز به داشتن شماره پرونده و کد رهگیری است  . هم شماره پرونده و هم کد رهگیری در رسید ثبت نام کنکور 96 که در پایان مراحل ثبت نام از سایت سازمان سنجش دریافت کردید موجود است . اگر به کد رهگیری خود دسترسی ندارید ولی شماره پرونده خود را می دانید می توانید از روش بعدی برای مشاهده نتایج کنکور سراسری 96 استفاده کنید .
مشاهده نتایج کنکور سراسری 96 با شماره پرونده ، شماره سریال و اطلاعات فردی
در این روش علاوه بر شماره پرونده و اطلاعات شخصی ، به شماره سریال ثبت نام هم نیاز دارید . منظور از شماره سریال همان سریال کارت اعتباری است که در زمان ثبت نام خریداری کرده بودید .
مشاهده نتایج کنکور 96 بدون داشتن اطلاعات ثبت نام
همانطور که مشاهده کردید هر داوطلب برای مشاهده کارنامه خود باید حداقل یا شماره داوطلبی داشته باشد یا شماره پرونده و کد رهگیری یا شماره پرونده و سریال ثبت نام . حال اگر داوطلبی به هیچ کدام از این ها دسترسی نداشت باید چه کند ؟ این داوطلبان باید با مراجعه به سایت سنجش وارد قسمت پاسخگویی شوند و با ایجاد یک حساب کاربری ، درخواست بازیابی شماره پرونده و داوطلبی خود را دهند . سیستم پاسخگویی سازمان سنجش بصورت آنلاین در پاسخ به این درخواست ، شماره پرونده و شماره داوطلبی متقاضی را نمایش می دهد که می توان با استفاده از آن به لینک اعلام نتایج کنکور سراسری 96 مراجعه و کارنامه خود را دریافت کرد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.