نتایج در این بخش نمایش داده می شود

اعتراضات داوطلبان کنکور ۹۶ ظرف یک هفته پاسخ داده می شود

رئیس سازمان سنجش گفت: بخشی از اعتراضات به اختصاص ۵ درصد ظرفیت به ایثارگران مربوط بود و تا یک هفته جواب اعتراض و درخواست داوطلبان داده می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم خدایی در خصوص مراجعه دواطبان کنکور ۹۶ و اعتراض آنها به نتیجه آزمون گفت: یک سری از داوطلبان به سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کردند این افراد هریک درخواست های متفاوتی داشتند.

وی با بیان اینکه درخواست یک سری از داوطلبان در خصوص اشتباه درانتخاب رشته بود افزود: معمولا در این نوع اعتراضات نگاه دواطلبان به موسسات به ویژه موسسات خاص است که با اطلاعات غلط داوطلبان را به اشتباه می اندازند که توضیحات لازم به آنها داده شد.

وی افزود: یک بخش اعتراضات به گروه علوم تجربی مربوط به پذیرش رشته های پزشکی دندانپزشکی داروسازی بود توضیحات لازم داده شد امسال با توجه به قانون برنامه ششم توسعه ۵ درصد ظرفیت به ایثارگران ۵ درصد اختصاص داده شده بود که این هم بخشی از اعتراضات بود.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: کارنامه داوطلبان کنکور ۹۶ سه‌شنبه ۲۸ شهریور منتشر می شود و ما اعتقاد داریم اعتراضات همانند سال های گذشته طبیعی و نرمال است.

وی افزود: خیلی از اعتراضات با دیدن کارنامه و نتیجه توسط داوطلبان برطرف می شود. سازمان سنجش در خصوص  اشتباهات انتخاب رشته مساعدت‌های لازم را خواهد داشت.

وی ادامه داد: داوطلبان بعد از دیدن کارنامه خود می توانند درخواست و یا اعتراض خود را از طریق سیستم اینترنتی سازمان عنوان کنند و تا ۲۰ مهر نیز به آنها فرصت داده شده است و سازمان سنجش نیز طی یک هفته به اعتراضات آنها پاسخ خواهد داد تا اگر با درخواست آنها موافقت شد بتوانند در سشان را شروع کنند.

به گزارش مهر، روز گذشته تعدادی از داوطلبان کنکور۹۶ در اعتراض به نتیجه آزمون مقابل سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.