نتایج در این بخش نمایش داده می شود

آغاز ثبت‌نام جشنواره بين‌المللي فارابي از ۲۷ شهريور

ثبت‌نام چهاردهمين جشنواره بين‌المللي فارابي، ويژه علوم انساني و اسلامي، در بخش‌هاي داخلي، بين‌المللي و بخش ويژه، از ۲۷ شهريورماه آغاز مي‌شود.

جشنواره بين‌المللي فارابي ويژه علوم انساني و اسلامي، به عنوان يکي از معتبرترين جشنواره‌هاي علمي کشور در عرصه علوم انساني و اسلامي، همه ساله از سوي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و با مشارکت بنياد ملي نخبگان و به همت مؤسسه مطالعات فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري برگزار مي‌شود.

در بخش داخلي جشنواره فارابي، آثار و تحقيقات، در ۱۵ گروه علمي: «اخلاق، اديان و عرفان»، «تاريخ، جغرافيا و باستان‌شناسي»، «حقوق»، «زبان، ادبيات و زبان‌شناسي»، «علوم اجتماعي و علوم ارتباطات»، «علوم‌اقتصادي، مديريت و علوم مالي»، «علوم تربيتي، روان‌شناسي و علوم ورزشي»، «علوم سياسي، روابط بين‌الملل و مطالعات منطقه‌اي»، «علوم قرآني، تفسير و حديث»، «فقه و اصول»، «فلسفه، منطق و کلام»، «مطالعات فناوري اطلاعات، اطلاع‌رساني و کتابداري»، «مطالعات انقلاب اسلامي و امام خميني(ره)»، «مطالعات هنر و زيبايي‌شناسي» و «مطالعات ميان‌رشته‌اي» دريافت مي‌شود.

آثار مورد پذيرش در اين جشنواره، همچون ادوار گذشته، در چهار قالب اصلي، شامل: «کتاب پژوهشي» (نسخه فيزيکي/ فايل الکترونيک)، «گزارش اختتام‌يافته پژوهش» (طرح پژوهشي)، «رساله دکتري»  و «پايان‌نامه کارشناسي‌ارشد» است. افزون بر اينها، در دوره چهاردهم، قالب «مقاله پژوهشي در موضوع علوم انساني اسلامي» (منتشر شده در مجلات علمي موردتاييد وزارت علوم، تحقيقات و فناوري و حوزه‌هاي علميه) نيز مورد پذيرش است.

آثار برتر اين جشنواره، در دو عرصه «بزرگسال» (بيش از ۳۵ سال سن) و «جوان» (کمتر از ۳۵ سال سن) و در دو مرتبه «برگزيده» (رتبه يک، دو و سه) و «شايسته تقدير»، تعيين و تقدير خواهند شد.

لازم به يادآوري است آثاري که از ابتداي سال ۱۳۹۸ تا پايان اسفند ۱۴۰۰ منتشر شده يا پايان يافته‌اند، مي‌توانند در اين دوره از جشنواره شرکت کنند.

ضمناً زمان دريافت آثار دوره چهاردهم جشنواره فارابي، از ۲۷ شهريور ماه تا ۱۰ آبان‌ ماه خواهد بود و تمامي پژوهشـگران حوزه علـوم انسـاني و اسـلامي مي‌توانند، با مراجعه به سامانه جشنواره فارابي به نشاني: www.farabiaward.ir نسبت به ثبت‌نام خود در اين جشنواره اقدام کنند.

گفتني است که در بخش ويژه جشنواره فارابي، جايزه «شخصيت پيشگام» علوم انساني و اسلامي، «شخصيت پيشتاز» علوم انساني و اسلامي، «نظريه‌پرداز» برجسته، «مترجم» برتر (از زبان‌هاي خارجي به فارسي و از فارسي به زبان‌هاي خارجي)، «انجمن/ قطب» علمي برتر و «نشريه علمي» برتر اعطا خواهد شد.

همچنين بخش بين‌الملل جشنواره فارابي نيز سوابق علمي و آثار استادان و محققان خارجي مربوط به سه حوزه «ايران‌شناسي»، «اسلام‌شناسي» و «علم ديني» را دريافت مي‌کند. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.