نتایج در این بخش نمایش داده می شود

کنکور سال ۱۳۹۸ و مشکلی بنام “گروه آزمایشی علوم تجربی”

در گروه آزمایشی علوم تجربی ، تنها 27 درصد داولبان امکان ورود به دانشگاه و تحصیل در رشته مورد علاقه خود را خواهند داشت

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، کنکور سال 1398 با یک میلیون و یکصد و سی هزار داوطلب در یک ماراتن سخت و نفس گیر برگزار گردید و نتایج آن نیز 15 مرداد ماه اعلام شد که حدود 840000 نفر مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، شبانه، پیام نور ، غیرانتفاعی و آزاد اسلامی در رشته های با کنکور شدند. این برای اولین بار در طی ادوار گذشته کنکور می باشد که دفترچه رشته های با کنکور و بدون کنکور(با سوابق تحصیلی) از همدیگر جدا شده و در دو زمان مجزا از هم، انتخاب رشته صورت خواهد گرفت.

بيشتر بخوانيد :

شیوه گزینش رشته‌های تحصیلی مورد پذیرش در کنکور ۹۸

سهمیه مناطق سیل زده به کدام بخش ها ، شهر ها و استان ها در آزمون سراسری ۱۳۹۸ تعلق می گیرد ؟

شرایط سنی دانشگاه فرهنگیان ۹۸ – ۹۹

داوطلبان کنکور پس از دریافت نتیجه اولیه چه کنند؟

دفترچه انتخاب رشته با سوابق تحصیلی ، در اواسط بهمن ماه 1397 منتشر گردید و امکان انتخاب رشته از این دفترچه تا 25 شهریرو ماه ادامه خواهد داشت. ولی دفترچه انتخاب رشته با کنکور در روز 17 مردادماه منتشر شده و صرفا 20 الی 24 مردادماه امکان انتخاب وجود خواهد داشت.

در گروه علوم انسانی، تعداد204936 داوطلب شرکت کرده اند که در این گروه آزمایشی ، 308154 ظرفیت صندلی پذیرش دانشگاهی خواهد بود و تعداد 103218 صندلی خالی خواهد ماند.

در گروه ریاضی فیزیک یا همان فنی مهندسی ، تعداد 144437 داوطلب شرکت کرده اند که ظرفیت پذیرش دانشگاهها 236223 صندلی بوده که باز در این گروه 91786 صندلی خالی خواهد ماند.

اما در گروه علوم تجربی ، تعداد داوطلبان ، 642228 نفر بوده و ظرفیت صندلی دانشگاهها در گروه علوم تجربی 174958 صندلی می باشد. پس، از کل داوطلبان شرکت کننده در این گروه آزمایشی ، 467270 نفر امکان پذیرش در این گروه را نخواهند داشت.

در گروههای هنر و زبانهای خارجی ، با توجه به اشتراک شرکت کنندگان دیگر گروههای آزمایشی در این گروه نیاز به بررسی نبوده و صرف گفتن این نکته ضروری است که در این دو گروه نیز به اندازه کافی صندلی خالی وجود خواهد داشت.

نتایج آماری ذکر شده در بالا اولا بحث انتخاب صحیح گروههای تحصیلی در آغاز دوره دوم دبیرستان برای دانش آموزان را ضروری و لازم می نمایاند و بار این مسئولیت بزرگ را هم بر دوش آموزش و پرورش و هم بر دوش خانواده و مشاوران تحصیلی دانش آموزان می اندازد تا اولا آینده شغلی و کاری دانش آموزان تضمین گردد و دوما پرداخت یکدست و توزیع نرمال در رشته های تحصیلی در آینده و در نظام آموزش عالی کشور داشته باشد.

مورد دوم هم انتخاب رشته آگاهانه ، به دور از هیجانات کاذب تبلیغی در جامعه و چشم هم چشمی های خانواده دانش آموزان را طلبیده و فرهنگ سازی جدی در انتخاب رشته تحصیلی بر اساس علاقمندی ، بازار کار، ظرفیت پذیرش جامعه و توانایی نظام آموزش عالی کشور را ضروری میداند.

با آرزوی موفقیت برای همه دانش آموزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.