نتایج در این بخش نمایش داده می شود

رعايت اين نکات را جدي بگيريم

دانش‌آموزاني که امسال در آزمون نهايي شرکت مي‌کنند، همانند سال گذشته، بايد پروتکل‌هاي بهداشتي را رعايت کنند  تا دچار بيماري نشوند و بتوانند در تندرستي کامل اين مرحله را طي نمايند. در زير، نکاتي چند، که رعايت آنها از سوي والدين و دانش‌آموزان  در اين دوران لازم به نظر مي‌رسد، ذکر مي‌گردد.
آنچه والدين بايد رعايت کنند
 
*ما هم مي‌دانيم که شما به اندازه فرزندانتان نگران  نتيجه امتحاناتشان و آرامش روحي و سلامت جسمي آنها هستيد، اما ايستادن در کنار درِ حوزه امتحاني، هيچ کمکي به فرزندتان نخواهد کرد و فقط باعث تراکم جمعيت و ايجاد ترافيک  مي‌شود؛ از سوي ديگر، تراکم جمعيت، خطر ابتلا به بيماري کرونا را افزايش مي‌دهد؛ پس لطفاً بعد از رساندن فرزندتان  به حوزه آزمون، اين مکان را ترک کنيد يا در کوچه‌ها و خيابان‌هاي اطراف، در اتومبيل خود منتظر وي بمانيد.
 
* اگر به دليل دوري محل آزمون تا منزلتان، مجبوريد که در همان حوالي حوزه برگزاري، تا پايان آزمون منتظر فرزندانتان بمانيد، لطفاً کمي‌از حوزه آزمون فاصله بگيريد، و اگرخودروي شخصي داريد، در خودروي شخصي خود منتظر آنها بمانيد، و البته خودرو را در نزديکي محل آزمون پارک نکنيد.
 
* از پذيرش مهمان و از مهماني رفتن در روزهاي امتحان خودداري کنيد تا، علاوه بر ايجاد آرامش رواني براي فرزندتان، از احتمال انتقال بيماري کرونا به وي نيز خودداري کنيد.
 
آنچه دانش‌آموزان بايد رعايت کنند
 
* استفاده از ماسک، بهترين راهکار براي جلوگيري از ابتلا به بيماري کروناست؛ پس حتماً از زمان خروج خانه تا زماني که بار ديگر به خانه بازمي‌گرديد، به صورتتان ماسک داشته باشيد، و اگر در اين مدت، به دليل آنکه بيشتر در خانه بوده‌ايد، عادت به زدن ماسک نداريد و مي‌ترسيد که نتوانيد با وجود ماسک، تمرکز و آرامش لازم را براي ارايه يک آزمون مطلوب داشته باشيد، اين روزهاي باقي مانده تا امتحانات، روزي چند ساعت ماسک بزنيد و در شرايطي مشابه با حوزه امتحاني، از خود آزمون بگيريد.
 
* ماسک‌هاي فيلتردار براي جلوگيري از انتقال بيماري کرونا مناسب نيستند؛ به جاي آن، از ماسک‌هاي سه لايه، که به وفور در فروشگاه‌ها يافت مي‌شود، استفاده کنيد.
 
* ماسک بايد بيني و دهان شما را  به طور کامل بپوشاند و اندازه صورتتان باشد . در صورتي که ماسکتان کمي شل است، بند آن را گره بزنيد تا کوچکتر و اندازه صورتتان بشود.
 
* به راحتي مي‌توان با وجود ماسک نفس کشيد؛ پس در هنگام برگزاري آزمون، به بهانه آنکه نمي‌توانم با وجود ماسک به خوبي نفس بکشم، آن را برنداريد و سلامت خود و ديگران را به خطر نيندازيد.
 
* اگر لازم شد که براي لحظاتي ماسک خود را از صورتتان برداريد، ماسک را از بندهايش بگيريد و به خودِ ماسک دست نزنيد.
 
* براي جلوگيري از ازدحام در هنگام ورود به حوزه امتحاني، حداقل نيم ساعت زودتر از زمان تعيين شده در حوزه حضور داشته باشيد.
 
* قبل و بعد از امتحان، فاصله اجتماعي را با دوستان و همکلاسي‌هاي خود رعايت کنيد، و اگر چه دلتنگ آنها هستيد و مدت‌هاست که دوستانتان را از نزديک ملاقات نکرده‌ايد، از دست دادن و روبوسي با آنها جداً خودداري فرماييد.
 
* خوب است که يک ژل ضد عفوني، چند ماسک اضافي و چند دستمال کاغذي به همراه داشته باشيد تا در صورت نياز به تعويض ماسک (مثلاً اگر بند ماسکتان پاره شد)، از ماسک جديد استفاده کنيد؛ يا اگر نياز بود که دست به چشمتان بزنيد، به ژل ضدعفوني و دستمال کاغذي، دسترسي داشته باشيد.
 
* استفاده از شيلد صورت نيز مي‌تواند ضريب اطمينان را، به خصوص هنگامي‌که با تراکم جمعيت مواجه هستيد (مثل زمان ورود و خروج به حوزه آزمون)، بالا ببرد.
 
بیشتر بخوانید :
 
 
 
* مي‌توانيد با خود يک بطري آب و يک يا دو آب نبات يا شکلات به  جلسه آزمون ببريد  تا در صورت نياز، از بطري شخصي و خوراکي خود استفاده کنيد.
 
* هنگام استفاده از سرويس بهداشتي حوزه آزمون، حتماً از ماسک استفاده کنيد و بعد از استفاده نيز حتماً دست‌هاي خود را با آب و صابون مايع بشوييد و از ژل ضدعفوني استفاده کنيد و دست‌هاي خود را با دستمال کاغذي خشک کنيد.
 
* از خوردن سبزيجات و ميوه غافل نشويد و در اين مدت از خوردن غذاهاي خارج از خانه و فست فودها جداً خودداري کنيد.
 
 * اگر احساس  کرديد که حالتان خوشايند نيست، حتماً به پزشک مراجعه کنيد و با مسؤول حوزه آزمون نيز هماهنگ کنيد تا در شرايطي مناسب و به دور از ساير دانش‌آموزان، از شما امتحان گرفته شود. دقت کنيد که علايم بيماري کرونا براي همه افراد يکسان نيست؛ پس نسبت به بروز هر علامتي در خود حساس باشيد و آن را جدي بگيريد.

* جدي گرفتن علايم بيماري، به معناي ايجاد استرس در خود و ترس از بيماري نيست؛ چرا که استرس و ترس، مي‌تواند سيستم ايمني بدنتان را ضعيف کند و شما را بيشتر در معرض بيماري قرار دهد.

توجه داشته باشيد که شرايط شما، مشابه ساير دانش‌آموزان سال دوازدهم است؛ پس نگران نباشيد و با رعايت پروتکل‌هاي بهداشتي، ترسي به دل خود راه ندهيد.

*هفته نامه پیک سنجش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.