نتایج در این بخش نمایش داده می شود

چگونه اراده را در خود تقویت کنیم

مردم همواره افراد توانمندي راکه در زندگي به موفقيت هاي بزرگي نايل گشته اند و نيروي اراده و تاديب نفس از خــود به نمايش گذارده اند را مورد ستايش و احترام قرار مي دهند.

افرادي که در تمام عرصه هاي زندگي تنها با نـيـروي اراده، تاديب نفس و بلند همتي زندگي خود را بهبود بـخشيـده، مهارتهاي جديدي را فراگرفته و بر مشکلات فايق آمـده اند.

واقـعـيت آن است که اين نيروهـاي باطـنـي مـخـتـص افـراد بخصوصي نبوده و هرفردي قادر مي باشد توسط آموزش هاي عملي بـدرجات رفيعي از نيروي اراده و تاديب نفس دست يـابـد. نـيروي اراده و تـاديب نفس مهمترين و سـودمندترين عناصر براي دستيابي به موفقيت مي باشند.

نيروي اراده چيست؟

نيروي باطني براي اتخاذ تصميمات، اقدام به کار، اداره و انجام اهداف و وظـايـف تـا زمـان تحقق يافتن آنها عليرغم تمام موانع، دشواريها، مشکلات و رنجهاي دروني و خـارجـي. نيروي ارده توانايي غلبه برتنبلي، وسوسه ها و عادات منفي و دستيابي به اهداف ولو آن که آن اهداف دشوار، خسته کننده و مغاير عادات و خلق و خوي شما باشند.

بیشتر بخوانید :

دانلود هفته نامه پیک سنجش _ شماره : ۱۱۷۹

توصيه‌هاي بهداشتي براي شرکت در امتحانات نهايي

چگونه در شرايط خاص درس بخوانيم؟

تاديب نفس چيست؟

صرف نظر کردن از يک لذت و خوشي زود گذر و آني به نفع يک هدف والاتر و بهتر. تـاديـب نفس توانايي تداوم عمل، افکار و رفتاري مي باشد که به موفقيـت و پـيـشرفت مـنـتهي ميگردند. تاديب نفس نوعي کنترل نفس مي باشد که سبب نظم بخشيدن به جنبه هاي روحـي-روانـي، احـساسي، فيزيکي و معنوي شخص مي گردد. هـدف از آن داشـتـن يـک زندگي محدود و معين نبوده و مقصود ما نيز زندگي درويش گونه نميباشد.

تـاديب نفس تنها يکي از ستونهاي موفقيت و قدرت است. بـه شما قدرتي عطا مي کند که تمام انرژي خودتان را بروي يک هدف متمرکز کرده و با پـشتکار و سخت کوشي تا محقق گشتن آن از پاي نايستيد.

راهکارها:

يکي از شيوه هاي کارآمد براي پرورش نيـروي اراده و تـاديب نفس امتناع از ارضاء و اقناع آرزوهاي بي اهميت و غيرضـروري مي باشد.

هر فردي در زندگي دائما با آرزوها و وسوسه هاي بي حدي مواجه است که اغلب آنها به واقع بي اهميت مي باشند.شما با خودداري ورزيدن از ارضاء تک تک آنها خودتان را قدرتمند خواهيد ساخت.

با امـتـناع از آرزوهاي بي ثمر، مضر و غير ضروري بر خلاف عاداتتان رفتار کرده و نيروي دروني خود را تقويت کنيد.

1- براي 1 يا 2 روز روزنامه مطالعه نکنيد.

2- هنگامي که احساس تشنگي کرديد آب بنوشيد، برغم ميلتان براي نوشيدن نوشابه.

3- بجاي استفاده از آسانسور از راه پله بالا و پايين برويد.

4- از اتوبوس يک ايستگاه بعد ويا قبل از مقصد اصلي خود پياده گرديد و باقيمانده مسير را پياده طي کنيد.

5- براي يک هفته يک ساعت زودتر از موعد معمول به رختخواب رويد.

6- هنگامي که وسوسه شديد که بستني بخوريد مقابـل ميـل خـود مقاومت کنيـد.

اينها تنها نمونه هاي معدودي از راهکارهايي مي باشند که به تقويت نيروي اراده و تاديب نفس شما کمک مي کنند.

با نيروي اراده و تاديب نفس قادر خواهيد بود تا کنترل زندگي خود را بدست گرفته، به اهدافتان دست يافته،زندگي خود را بهبود بخشيده و به آرامش خاطر برسيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.